IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българи представят революционен двигател

Изобретението не се нуждае от гориво или скъпи акумулатори

Българи представят революционен двигател

Наши специалисти са напът да покажат на света двигател от революционно нов тип. Той не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Нарича се контролиран електро-магнитен двигател и е разработен от българската фирма Електро Хибрид Ауто ООД, която го определя като стъпка в бъдещето.
Българи представят революционен двигател
Към момента се работи по едноцилиндров двигател от мотоциклет

"Ние изобретихме и патентовахме двигател от революционно нов тип - контролиран електро-магнитен двигател. Нашето изобретение се базира на използването на един постоянен магнит, контролиран от електрически импулси. Тази генерално нова концепция за двигател е приложима не само в автомобилостроенето, а във всяка една област от човешкия бит", споделят българските специалисти пред Automedia.bg.

Казано накратко, това е двигател, който не се нуждае от никакво гориво, нито пък от скъпи акумулатори. Той може да бъде създаден на базата на всеки бутален агрегат, като се запази цялата му фабрична периферия - валове, скоростна кутия и др. Технологията е революционна, но същевременно проста - буталото се прави от четири постоянни магнита, а ролята на запалителна свещ играе метал с намотка, който се превръща в електромагнит и при подаването на импулс (искра) отблъсква буталото с огромна сила.

А по този начин се получава машина, която е много близо до бленуваното "перпетуум мобиле". Контролирания електро-магнитен двигател се нуждае единствено от малко количество електроенергия (достатъчен е съвсем обикновен автомобилен акумулатор), която в процеса на работа се регенерира на почти 90%!

Изобретението на българските специалисти има приложение не само в автомобилостроенето. То може да бъде използвано, например, като генератор на електрическа енергия. В зависимост от големината на тока и магнитите може да се задвижват дори огромни машини.

Важна подробност е, че този новаторски агрегат е вече конструиран, работещ и изпробван. На компанията й предстои нелеката задача да популяризира своето изобретение, за да финансира развитието му. Към момента инженерите търсят средства, за да създадат прототип, който да представят на автомобилното изложение в Женева през март догодина. И така да привлекат вниманието на големите автомобилни компании.



Основната дейност на българската фирма е свързана с преустройство на серийни автомобили в тип електро-хибрид. Тя вече е създала няколко свои разработки на базата на серийни модели. Патентованата им система позволява обикновен автомобил да бъде преустроен в електромобил, като се запази неговата основна задвижваща система, както и оригиналния двигател. По-интересното е, че технологията позволява на всеки сериен автомобил да се движи както с неговия оригинален двигател с вътрешно горене (без значение на какво гориво е той), така и с вградения от българските инженери електромотор. По този начин возилото може да се движи и в режим 4x4, използвайки и двата си двигателя едновременно.

Българите вече са конструирали работещи прототипи на автомобили, които разполагат както с предно, така и със задно задвижване. Интересна подробност е, че една от машините - BMW 3-Series, при която и двата двигателя са синхронизирани (режим 4x4), има възможност да ускори от 0 до 100 км/час за по-малко от 4 секунди.

Очаквайте скоро интервю със създателите на новаторската технология.

Снимка и видео: Електро Хибрид Ауто ООД

 

0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Тука,маса и *** са коментирали.първо се запознайте с устройството на двг с гориво,и после ще си обясните от къде идва тука силата,при този двигател
  • #49
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Заедно с чалгата се шири и "алхимията"! Тези хора май нямат никакво понятие от елементарни физични принципи. Изходната мощност ще е по-малка от постъпващата от акумулатора и най-много да поддържа работата на двигателя на празен ход (известно време).
  • #48
    3 rate up comment 0 rate down comment
    душков ( преди 10 години )
    контрола на процеса на отблъскване ми беше загадка електромагнитна свещ браво
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че той четковият електродвигател има по голям К.П.Д.от този с извинение
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Картинката с този двигател ще изглежда по следният начин:главната мощност,генерирана на изходният вал се определя от тези два електромагнита,предавайки я на едно магнитно бутало.Магнитнитното поле на магнита само си взаимодейства с тях и няма никаква печалба на енергия в този случай(защото ако имаше примерно един високоговорител щеше сам да си трепти,без външна намеса),и ако примерно на едно превозно средство му трябват 10 КВт да се движи,то тази мощност трябва да се даде от акомулатора.Цялата!
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    JOHNY ( преди 10 години )
    Определено има решение на въпроса за загубата на енергия в акумулатора. Малък ДВГ ще зарежда/възстановява загубената енергия от 10% /дори и повече/ от магнитния двигател. Няма да е съвсем "еко" но пък това е бъдещето на планетата Земя! Наистина и аз не намерих в ТР регистрирана фирма "Електро Хибрид Ауто" ООД. Не знам какъв патент са извадили....май наистина тази фирма е поредната "партенка".Друг вариант е зарядни ел. станции за заменят бензиностанциите;)
  • #44
    4 rate up comment 2 rate down comment
    читателя-18.11.2013 ( преди 11 години )
    Абе не сте прави да го приравнявате на обикновен ел.двигател.Идеята им е това тук да стартира с ел.магн. импулс,магните взаимодействащи с импулса са в буталото,от скицата се вижда че в конструкцията е наличен и маховик който би акумулирал енергия в движението на въртене и при въртене ел.магнитното взаимодействие от бутало вероятно генерире отново ел.енергия която на свой ред постъпва като захранване на акумулатора стартирал началния импулс и така се наслагват явления и възможности за ефиктивност
  • #43
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Васил ( преди 11 години )
    Има един българин, наистина сътворил машина произвеждаща електрическа енергия от нищото - "перпетум мобиле". Има 2 оригинални негови машини работещи във Швейцария. http://***.burgasnovinite.bg/Balgarskiyat-genii-Stefan-Marinov.html
  • #42
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мармот с шоколада ( преди 11 години )
    На сайта им са се постарали да не го акцентират много, но все пак на една снимка се вижда "революционния" резултат:максимален пробег 60кммаксимална скорост 60 км/чЗа количка за голф е перфектно :)
  • #41
    17 rate up comment 6 rate down comment
    TRIF ( преди 11 години )
    Двигателя изобщо не ме впечатли. Това което показват е нещо което не е изобщо ново. Друго е което ме впечатли обаче. Колко *** народ (необразован) е написал маса глупости.Някои да е учил в училище за Исак Нютон и неговоте фундаментални закони?Данеби това да са го изхвърлили от учебниците вече???