IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автосалонът във Франкфурт през 1983 година

Организаторите на събитието припомнят как е изглеждало изложението преди 30 години

Автосалонът във Франкфурт през 1983 година

Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Любопитно ли ви е как е изглеждал автосалонът във Франкфурт през 1983 година? Вероятно, тъй като това е култова година за автомобилната индустрия. Тогава са представени легенди като VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, чиито наследници могат да бъдат видени на настоящото изложение в Германия.

Именно организаторите на протичащия в момента салон във Франкфурт са подготвили интересна изненада за посетителите - специално място, където представят най-важните премиери от 1983 година.

Изложбата се нарича "Звездите на 1983 г. - къде са те сега?" и включва уникални експонати като гореспоменатите VW Golf Mk2, Mercedes 190 и BMW 524td, спортни автомобили като BMW M635 CSi, Audi Sport Quattro и Ford Sierra XR4i, както и концепции като Porsche “Gruppe B”.

Всички автомобили от тази изложба са в заводски вид, запазени в същото състояние, в което са били преди 30 години на същото място.

Колекцията въобще не е малка, като е разположена на площ от 1000 квадратни метра. Ето и някои от най-любопитните експонати:
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Audi 80 Quattro

Версията с четири задвижващи колела на Audi 80 е показана през 1983 г. Моделът е оборудван с 5-цилиндров двигател с мощност 136 к.с.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Audi Sport Quattro

Наличен в само 214 бройки, този модел е бил най-скъпата германска кола на пазара, където дебютира през 1984 г. Моделът струва 195 000 германски марки, което е два пъти повече от цената на Porsche Carrera Turbo. Двигателят на Audi Sport Quattro е 2.2-литров с 306 к.с.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
BMW 524td

Изключително важен за BMW модел. Именно 524td е първата дизелова кола на марката. Двигателят е 2.4-литров със 115 к.с. По-късно се появява и версия без турбо, при която конете са 86.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
BMW M635 CSi

Върхът в тогавашната гама модели на BMW. През 1983 година спортистът BMW 635 CSi получава още по-спортна версия - M635 CSi, която е конструирана от BMW Motorsport GmbH. Двигателят е 3.5-литров, мощността достига 286 к.с., а максималната скорост на движение - 255 км/час. Цената по онова време е била 90 000 германски марки.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Lancia Beta Coupe VX

Моделът Beta се произвежда от 1972 година, а на изложението във Франкфурт е показан флагманът Beta Coupe VX. Той използва 2.0-литров двигател със 135 к.с., като е произведен в къса серия от 1272 екземпляра.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 и 190 D

Така нареченият “Baby Benz” получава два нови варианта, които са представени през 1983 година. Върхът в гамата е 190 E 2.3-16, който е оборудван с 2.3-литров бензинов двигател с четири цилиндъра, създаден с помощта на Cosworth. Дизеловият вариант - 190 D, предлага 72 к.с., като се превръща в изключително популярен.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Opel Monza GSE

За разлика от 2013 година, 30 години по-рано Opel показва продуктов модел с името Monza. Тази версия, носеща добавката GSE, оглавява гамата на марката. Тя идва със серийни седалки Recaro, бордови компютър и 3.0-литров бензинов двигател, доставящ 180 к.с.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Porsche “Gruppe B”

Това е звездата на автосалона във Франкфурт през 1983 година. Концепцията носи името “Gruppe B”, тъй като в Porsche искат да имат рали автомобил от Група Б, изграден на базата на 911 SC. Студията разполага с шест-цилиндров боксер с мощност 450 к.с. и се явява предшественик на Porsche 959.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Renault Fuego Turbo

Renault Fuego излиза през 1980 година, а във Франкфурт през 1983 е представена най-мощната му версия. Тя използва 1.6-литров турбо двигател с мощност 132 к.с. Моделът се перчи с четири дискови спирачки, бордови компютър и електрически странични огледала за задно виждане.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Volkswagen Golf II

Този автомобил е толкова популярен, че все още е често срещан по шосетата на Европа. Именно през 1983 на изложението във Франкфурт е показано неговото второ поколение. То е по-голямо, по-тежко и по-комфортно от Golf Mk1, като се предлага във версии с 3 и 5 врати. Повече от 6 млн. екземпляра са продадени от този модел до 1991 година, когато излиза третото му поколение.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Lancia Delta HF

Lancia Delta HF се явява шосейна версия на рали иконата Delta Turbo 4x4. Е, тя няма задвижване 4x4, което се появява при Delta HF Integrale, но все пак разполага с мощен за времето си 1.6-литров двигател със 130 к.с., който й подсигурява скорост от 195 км/час.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Fiat Ritmo Bertone S85

Откритата версия на Fiat Ritmo получава нов двигател през 1983 година, като носи името S85 (Super85). Като повечето кабриолети от онова време, Fiat Ritmo има неподвижна греда в средата на купето, която осигурява защита при преобръщане.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Ford Sierra XR4i

Името XR4i се появява във Франкфурт преди 30 години. С него се обозначава върховата версия на Ford Sierra. Под капака й работи 2.8-литров V6 двигател, който е зает от Ford Capri и е настроен специално за тривратата Sierra. Моделът ускорява от 0 до 100 км/час за 7.8 сек. и може да развива 209 км/час. Между 1983 и 1985 година са произведени 25 000 екземпляра, а след това на пазара излиза XR4x4.
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
Porsche 928 S

Версията 928 S излиза три години след премиерата на стандартното Porsche 928. Любопитното около новата версия е издържливостта й. Производителите подлагат колата на 24-часов тест на пистата Нардо в Италия. Автомобилът изминава без прекъсване и без технически проблеми 6 033 километра със средна скорост 251.4 км/час!!!
Автосалонът във Франкфурт през 1983 година
VW T3 Caravelle Carat

Caravelle излиза през 1981 година, а две години по-късно във Франкфурт е показана луксозната версия Caravelle Carat. Този модел се явява предвестник на настоящия Multivan.

Снимки: IAA

0 от 500
  • #32
    14 rate up comment 18 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    а германците ги остави -те са правили ,правят и ще правят автомобилната история.всичко което виждаш сега от немците след 2-3 години ще се изкопира от японците,ще му се сложи безидеен преходен азиатски дизаин и ще се пусне на пазара ...главно в азия сащ ,африка.когато японците имат сабствен стил а не се мазнят на вкуса на пазарите където продават-може и да стане нещо от тях.сега за сега са една фабрика за желязо.но автомобили там няма.затова винаги немските коли ще са еталон-и сега и след време.
  • #31
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    ...не излагаш.е ти явно искаш да го правиш и не знаеш мярка.статията е за историята и в нея има германски модели.защо досаждаш с японските еднодневки.как да имат история и дух като днес са едни утре други.неразпознаваеми ,наивне или откровенно грозни.за теб не е така?ок.що щеш тука.но маля продължаваи да се уливаш.с пиян или вманячен не се спори.опитах да ти спестя сеира.явно искаш да си в центъра на подигравките.браво -успяваш."КАКВО МЕ ИНТЕРЕСУВА ИСТОРИЯТА"...жалко за простотията ти.
  • #30
    13 rate up comment 15 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    Японеца "Хич не ме интересува историята".много жалко пич.германците и тогава и сега са водещи.но те са такива защото имат история.държава,човек ,каквото поискаш без история е нищо.ако не знаеш от къде идваш как ще знаеш къде отиваш.кокво определят японците-как се следва селския щатски вкус и как се правят умалени копия на американски коли от 70 и 80-те?както и да е в момента моделите на МВ и БМВ са еталон.кое японско е хубаво и иновативно.за стилно да не говорим.посъветвах те да се ...
  • #29
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Поправка ( преди 10 години )
    В случая "Е" е съкращение на Einspritzer - инжекцион. И естествено, инжекциони са бензиновите автомобили по това време.
  • #28
    14 rate up comment 1 rate down comment
    врял и кипял ( преди 10 години )
    Имал съм през 90-те години " Мазда"323, "Мазда" 929, "Нисан - Съни' и "Митсубиши - Тредиа". Никакви проблеми до 300-350000км.Слабо място-ламарините. Затова е трудно да видиш японка на повече от 25години.
  • #27
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Българина ( преди 10 години )
    Живея в най-голямото село, почти през целия ден съм зад волана, като шофирам и до други села, и наистина японска кола на повече от 20 години почти не се среща, а за 30 да не говорим.
  • #26
    8 rate up comment 7 rate down comment
    se ( преди 10 години )
    190 това е автомобила
  • #25
    21 rate up comment 14 rate down comment
    Българина ( преди 10 години )
    Японска кола произведена до 1983г за последно видях през 2002г...
  • #24
    15 rate up comment 14 rate down comment
    германеца ( преди 10 години )
    Браво на всички.и особено на "разчуствания".а анонимния с японските?виж приятел,хубаво е дето вярваш в нещо и го защштоваш.но по някои път е неумесно и досадно.би трябвало да усещаш кога нещо не е на място.коментари за технологии и японци в статия отразяваща духа на историята-това е наи малкото безвкусно.защото тези автомобили са създали история.нещо което японските фирми нямат.жалко ако не го разбираш.време на истински хора и железни машини.и диското-песни които още се слушат в заведенията.
  • #23
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Петър Николов ( преди 10 години )
    До "Внуче" Пожелавам ти да си го караш със здраве и да го пазиш цял живот! :) И аз си мечтая за едно Audi Quattro но трябват доста пари.