Вероятно помните, че най-малкият кросоувър на Alfa Romeo трябваше да се казва Milano? Той беше преименуван на Junior, след като италианските власти отхвърлиха оригиналното име. Причината е, че закон блокира концерна Stellantis да използва италианско име за превозно средство, произведено извън страната. Е, сега историята се повтаря, но за друга италианска марка.
В случая Fiat има има проблеми с продажбата на малкия градски модел Topolino в историята. Електромобилът може да запази името си, но трябва да премахне малкото италианско знаме от каросерията си. Най-малко 134 бройки от модела бяха конфискувани от полицията в Ливорно, след като се оказа, че флагът на Италия не може да бъде използван за тях.
Проблемът е, че малкият EV не се произвежда в Италия, а във фабриката Kenitra в Мароко. Там се сглобяват и сродните модели Citroën Ami и Opel Rocks Electric. Законът датира от декември 2003 г. и гласи:
„Вносът и износът с цел комерсиализация или пускането на пазара или извършването на действия, насочени недвусмислено към пускане на пазара на продукти с неверни или заблуждаващи указания за произход или произход, представлява престъпление и се наказва по чл. 517 от НК."
Това означава, че поставянето на печат „произведено в Италия“ върху продукти и стоки, които не са с произход от Италия, в съответствие с европейските разпоредби за произход представлява невярно указание. А нарушителят се наказва с административна глоба от 10 000 евро до 250 000 евро.
Сега Stellantis няма друг изход, освен да махне флага, за да продаде конфискуваните Topolino. От Fiat посочват, че италианският мотив е добавен, тъй като четириколката е разработена в Торино. Говорител на Stellantis коментира, че Fiat е „работил в пълно съответствие с разпоредбите", като е ясно къде се произвежда Topolino, без да се опитва да подведе клиентите. Компанията се съгласи да премахне проблемния стикер, за да освободи тези 134 автомобила, блокирани на пристанището.
Странното в цялата тази история е, че Fiat представи прероденото Topolino преди година. Това означава, че италианските власти са имали достатъчно време да предупредят Stellantis за възможността колите им да бъдат конфискувани. Изглежда, че Fiat са очаквали да се разминат, точно както Alfa Romeo са смятали, че е добре да използват „Milano" за своя малък кросоувър.