В днешно време дори премиум производителите се стремят да предлагат икономични и екологични коли. В този случай обаче не става дума за свръхикономична дизелова или бензинова модификация, нито пък за хибрид или електромобил, а за модел със заводска метанова система за задвижване. Той е базиран на обновената версия на Mercedes-Benz E-Class и носи името E 200 NGT - Natural Gas Drive.
Моделът е базиран на представения преди фейслифта E 200 NGT BlueEfficiency, като вече се предлага на клиентите в Германия. Под капака му работи бензинов агрегат с четири цилиндъра и обем 2.0 литра, който генерира 156 к.с. и 270 Нм. Динамичните показатели са 10.4 секунди за ускорението от място до 100 км/час и 220 км/час максимална скорост на движение.
E 200 NGT може да се движи както на бензин, така и метан. Допълните резервоари са три - единият е поставен зад задната седалка, а останалите два са под кората на багажника. Резервоарът за бензин е с редуцирани размери като сега има обем от 40 литра.
Според информацията от Mercedes-Benz новата версия на E-Class изразходва средно 4.3 килограма метан на 100 километра пробег. Емисиите на СО2 са 116 г/км, което е с около 20% по-добро постижение от бензиновата версия на колата. При движение на бензин потреблението е 6.3 л/100 км. Ако всички резервоари на E 200 NGT са напълнени до горе, колата може да измине 1300 километра преди ново зареждане, уточняват германците.
"Метанът в Германия е с 50% по-евтин от бензина, което означава, че за пробег от 20 000 километра собствениците на E 200 NGT могат да спестят повече от 1 000 евро" изчисляват от Mercedes-Benz. Цената на модела обаче въобще не е ниска - от 47 808 евро.
Информация и снимки: Mercedes