IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мини разход

Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!

Мини разход

Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти. Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.
Мини разход
Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване.

Up! всъщност се представя добре на пазара. Той дори се прероди два пъти – веднъж под формата на Skoda Citigo, и втори път, като Seat Mii. Всичко това много ни напомня на един вече поостарял отбор Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1. Вторите трима още са на пазара между другото, но вече са леко овехтели.
Мини разход
Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновената версия на модела, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.
Мини разход
Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин. Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.
Мини разход
Именно цената е и най-голямото предизвикателство пред Up!. Да убедиш клиентите, че по-високата първоначална цена впоследствие ще им донесе по-ниски експлоатационни разходи, си е цял подвиг. В тази връзка eco Up! струва 5000 лева повече от стандартната версия на модела, която започва от 16 910 лв. И тук точно идва въпросът колко километра изминавате годишно. Ако сте търговец, който преговаря по цял ден с клиенти, което често е свързано и с извънградски кратки пътувания, еco Up! може да се окаже най-добрият приятел на шефа ви.
Мини разход
Съобразявайки се с актуалните цени на горивата към 09.08.2013 г. и каталожните данни за среден разход на гориво на Volkswagen, направихме няколко прости сметки. Според тях 100 километра пробег с eco Up! ще ви струват 4.80 лева, а с нормалния бензинов модел цената скача до 11.50 лв. Ако цените се запазят в идните години, излиза, че за да избиете разликата в цената на двете коли за четири години, ще трябва да карате по 20 000 км годишно. Ако годишният ви пробег е по-малък, сметките просто не излизат.
Мини разход
Иначе Volkswagen Up! е супер чаровен и като визия хладен автомобил. Какъвто трябва да бъде всеки Volkswagen. Трицилиндровият му мотор ръмжи симпатично под дългото трийсетина сантиметра предно капаче и предлага достатъчно динамика, за да се надбягвате със скутерите и трамваите в централната градска част. Като се замислите те са най-бързите ме-пе-се-та там. Същото правят всички около вас, но с разликата, че техните коли харчат около 8 л/100 км, а вие можете да изминете 200 км със същото количество. Можете и да паркирате на места, където те няма да могат да припарят. Интериорът е свеж, носи излъчването на Volkswagen, на предните седалки се побират хора с ръст над 1.90 см, като това дори не им носи трайни увреждани на гръбнака. Все пак Up! има афинитет към височини, поне ако съдим по името.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #25
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нали жена ти караше Поло GTI- как изведнъж се метна на това маломощното?!
  • #24
    24 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Четиримата баровци с багаж навряни във фолк с ваген ъп хахахахаха - баси гледката
  • #23
    10 rate up comment 23 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Hvanal si maika si za 3 tata cica.Ako naistina si sledil kakvo pi6a 6te6e da progledne6
  • #22
    25 rate up comment 5 rate down comment
    до RRE ( преди 10 години )
    А стига ни лъга..., 550 км., 4-ри човека с тая лагерна количка, отгоре на това пълна до горе:))) Кой заможен човек(като теб) ще тръгне да мъчи семейството си на такова разстояние. През цялото време се биеш в гърдите колко си велик, а ходиш с такава малка кола до Париж.
  • #21
    8 rate up comment 24 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Mnogo koli imam *** takav i to vse novi.Vaprosnia Up e na jena mi.Avtomatic 75 konia.Art on Ice edition.Super e kolata.Malka otvan,iznenadva6to 6iroka otvatre
  • #20
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За спеца с Пандата На консервата Фиат Панда багажника Е ПО МАЛЪК от този на ФГ Уп Тотален *** като возия / карал съм чисто нови 2 такива / Тясно ,неудобно и със скоростен лост да си разбиеш коляното в него .на завоя Пандата е като носена от вятъра пластмасова КОФА така се накланя ,че ще се обърне а колата беше ФУЛ със всички опции ,в планина тип прохода на Шипка с двигател 1,2 бензин компа ми отчете среден разход 14 ЛИТРА на 100 км за 30 километра планински път
  • #19
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Женева -Париж по селски пътища с 90 може и да харчи 5 на 100 Но силно се съмнявам ,че под багаж разбираш това ,че сте били облечени на тази барака багажника е 213 литра Тоест по една голяма найлонова торбичка и сте го напълнили А на магистрала малкия двигател вдига разхода до нормална кола с 2 литра бензин
  • #18
    6 rate up comment 19 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Glupaci,4 ma 4oveka s bagaja patuvahme minalia mesec geneva-pari6 i srednia razhod e 5/100
  • #17
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Изобщо не ми е тъпо. Защото е видно че Киите са дори под ФВ Битъл. Как може да виждаш нещо което е класирано пред друго по-зле нямам представа, явно на теб ти е станало тъпо и за това споделяш своите чувства. Освен това изобщо не ме интересува КИА. А относно имиджа, дори от Хюндай бяха шокирани като разбраха, че не им броят марките за стока и клиентите им казали че са се спрели на техните продукти само заради ниската цена! Когато и от Хюндай-КИА си го признават не виждам за какво спориш?
  • #16
    17 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Швабите лъжат за разхода ,та се късат на посленото Порше Панамера Хибрид са му дали разход под 3 на 100 км Защото е изчисляван със заредена батерия имаща автономия от 36 километра и на затворен цикъл за 50 километра А после А ако го настъпиш със 150 на магистрала А ако трябва да минеш не 50 а 500 км разхода става ,майка плаче .И тук е изчислявано по същия начин ,на затвотрена писта или направо на място в тест центъра