IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мини разход

Ако не ви се дават повече от 5 лева за 100 км, време е да се обърнете към Volkswagen eco Up!

Мини разход

Volkswagen Up! ни стана симпатичен още с излизането си на пазара. Не ни трябваше никакво време, за да свикнем с техно-свежарския му външния вид, нито със скромните му размери. Учуди ни само едно – умението на германците да навлизат в нетипични за тях сегменти. Не е тайна за никого, че класът на миниатюрните е окупиран от автомобили от всякакви националности, към които от време на време плахо се присъединява по някой германец. Up! обаче влезе с шут през вратата. Едва през 2013 г. той получи и малко подкрепление в лицето на Opel Adam, за който ще разкажем в някое от следващите ревюта.
Мини разход
Volkswagen има известна история с малките симпатяги, но нищо запомнящо се. Освен Lupo GTI, който с мощността си от 125 к.с. и двете тънки, но за сметка на това средно разположени изпускателни тръби, не ти позволява да запазиш студеното си излъчване.

Up! всъщност се представя добре на пазара. Той дори се прероди два пъти – веднъж под формата на Skoda Citigo, и втори път, като Seat Mii. Всичко това много ни напомня на един вече поостарял отбор Toyota Aygo, Peugeot 107 и Citroen C1. Вторите трима още са на пазара между другото, но вече са леко овехтели.
Мини разход
Обсебени от идеята за намаляване на вредните емисии и разхода, инженерите от Volkswagеn не се сдържаха и пуснаха на пазара версията еco Up!, която използва същия 1.0-литров трицилиндров двигател от обикновената версия на модела, но преработен за работа с метан. Не че автомобилът имаше нужда от допълнително редуциране на разхода, особено при средни нива от 4 л/100 км, но какво пък – колкото повече, толкова повече.
Мини разход
Версията на природен газ може да измине до 600 км с 10 литра бензин и 11 кг метан, колкото побират двата й резервоара. Интересното тук е, че реално не можете да избирате на какво гориво да карате, а всичко се извършва автоматично за вас. На таблото има индикатор за количеството метан, което ви остава, а когато го изчерпате, двигателят автоматично преминава на бензин. Дюзата за пълнене със CNG е прикрита до гърлото на бензиновия резервоар, а бутилката е събрана под шасито на колата, там където се намира резервоарът на стандартния Up!. Интересно е, че метановата версия е с 8 к.с. по-мощна, с което германците искат да оправдаят и по-високата цена.
Мини разход
Именно цената е и най-голямото предизвикателство пред Up!. Да убедиш клиентите, че по-високата първоначална цена впоследствие ще им донесе по-ниски експлоатационни разходи, си е цял подвиг. В тази връзка eco Up! струва 5000 лева повече от стандартната версия на модела, която започва от 16 910 лв. И тук точно идва въпросът колко километра изминавате годишно. Ако сте търговец, който преговаря по цял ден с клиенти, което често е свързано и с извънградски кратки пътувания, еco Up! може да се окаже най-добрият приятел на шефа ви.
Мини разход
Съобразявайки се с актуалните цени на горивата към 09.08.2013 г. и каталожните данни за среден разход на гориво на Volkswagen, направихме няколко прости сметки. Според тях 100 километра пробег с eco Up! ще ви струват 4.80 лева, а с нормалния бензинов модел цената скача до 11.50 лв. Ако цените се запазят в идните години, излиза, че за да избиете разликата в цената на двете коли за четири години, ще трябва да карате по 20 000 км годишно. Ако годишният ви пробег е по-малък, сметките просто не излизат.
Мини разход
Иначе Volkswagen Up! е супер чаровен и като визия хладен автомобил. Какъвто трябва да бъде всеки Volkswagen. Трицилиндровият му мотор ръмжи симпатично под дългото трийсетина сантиметра предно капаче и предлага достатъчно динамика, за да се надбягвате със скутерите и трамваите в централната градска част. Като се замислите те са най-бързите ме-пе-се-та там. Същото правят всички около вас, но с разликата, че техните коли харчат около 8 л/100 км, а вие можете да изминете 200 км със същото количество. Можете и да паркирате на места, където те няма да могат да припарят. Интериорът е свеж, носи излъчването на Volkswagen, на предните седалки се побират хора с ръст над 1.90 см, като това дори не им носи трайни увреждани на гръбнака. Все пак Up! има афинитет към височини, поне ако съдим по името.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Собственик на Ъп ( преди 6 години )
    "WV Up"-Ами карам я от 1,5 години, вече съм на 92000км. Перфектна е!И по магистрала и в града, Харчи по 3,5лв на 100км. А вие си я плюйте колкото си искате. По-евтина е и от едногодишна карта за градски транспорт в София и ходя където си искам с нея.
  • #44
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нова кола може всякаква, дори и ВАГ, но на старо само японска. Така знам.
  • #43
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Matiz ( преди 10 години )
    В България Toyota IQ е рядкост, но в големите европейски градове се срещат много често!Това говори за добри продажби, въпреки цената.
  • #42
    9 rate up comment 1 rate down comment
    opiten ( преди 10 години )
    Skoro testuvahme edna takava, che jena mi ya iskashe, no da vi kaja, ne e dobra. Eftino napravena, drunka i vibrira ot vsiakade. Otstuplanie e za markata! Dvigatelcheto ne e losho, za 1000 kub. pokaza dobri dinamichni kachestva, ama to ako e samo za dvigatel, da si kupim po edin motor...
  • #41
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    iQ и спартански модел??? Ти да не говориш за Aygo? Щото i10 и Aygo са в един сегмент - А, а iQ и Up са в мини...iQ започваше от 25,000 лв, а най-скъпата й версия даже беше над 33,000, защото е бъкана с оборудване. Спартански са на Меркелваген моделите.
  • #40
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ти в Toyota iQ влизал ли си?Май си е виждал само на картинка.Влез на предните 2 места и ела да си говорим.По-широка е не само от Hyundai i10,но и от автомобили 1 клас по-големи.Единственият недостатък на Toyota iQ е цената.Всичко останало е просто супер и е най-добрият градски микро-автомобил.Hyundai има много още хляб да ядат,докато започнат да се доближават до Toyota.
  • #39
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Съжалявам, АутоБилд сравняваше няколко модела и извода беше, че Toyota IQ е прекалено малка и неудобна. Според тях в този клас Hyundai i10 е по-добрия избор. Първо, че е пълноразмерен автомобил за 4 човека и подобаващ багажник, а не спартански макет, като IQ, и защото разхода му беше само с 0.3/100 по-висок, но пък като динамика и макс. скорост беше много пред тойотата. Хората са го казали.
  • #38
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Toyota iQ е еталона в този клас и ФВ могат само да копират, но както се вижда крайно неуспешно. Относно задвижването с метан, мисля, че пък там италианците са ненадминати. Колкото до рекламната статия на АМ, мога само да кажа, че е съшита с бели конци. Единственото вярно е, че на тази цена на която ФВ искат да си пробутат ***, няма да има избиване. Да не говорим, че колата ще е много бъгава. Пример за това е Кади на метан. Абсолютен *** и хиляди проблеми. Справка - АБ!
  • #37
    18 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Браво АМ! Най-сетне една смислена статия със смислени заключения и смислен текст. Аз само да допълня, че са малко хората, дето с тая кола биха минавали 20 000 км в града. Ако е личен автомобил, просто забравете. Избиване на парите няма, освен ако не се търкаля 15 години, но и там не са ясни нещата с ремонтите и разходите.
  • #36
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Хе-хе ( преди 10 години )
    Много добре си прокарват продажбената политика...ама докато има телета, ще има и касапи!