IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-чудатото Renault пристигна в София

Двуместното Twizy е акцентът в електрическата гама на французите

Най-чудатото Renault пристигна в София

Изложението в София приюти всякакви автомобили - малки, големи, скъпи, достъпни, мощни. Сред тях обаче изпъква един, не с невиждана мощност или ултралуксозен салон, а с чудата визия. Това е Renault Twizy - двуместният модел на марката, чиято българската премиера се състоя в Интер Експо Център.
Най-чудатото Renault пристигна в София
Twizy е част от гамата електрически модели на Renault. Описван е като ултрамобилно превозно средство, може да превозва двама души и има напълно електрическо задвижване. По-любопитното в този модел обаче е дизайнът му, заради който си спечели прозвището НДО (Неидентифициран движещ се обект). Twizy лесно може да бъде объркан със скутер, но всъщност не е. Води се автомобил, ама като се замисли човек и това определение не е абсолютно точно. Затова ще го наречем "скутер с четири колела".
Най-чудатото Renault пристигна в София
Най-чудатото Renault пристигна в София
Предизвикателството пред инженерите на Renault Sport е било да конструират автомобил, който да се промъква и в най-тесните пространства на градския трафик, да може да се паркира върху минимална площ, като в същото време да бъде икономичен, да предлага безопасност и сносен комфорт.

Така се ражда Renault Twizy - напълно електрически модел, който е широк само 1.24 метра и има дължина 2.34 метра. Салонът му предлага място за двама души - разположени един зад друг, които са "обвити" със защитна клетка, която освен от вятър и дъжд предпазва и при пътни инциденти. Има дори въздушни възглавници, отварящи се вертикално врати, предпазни колани, дискови спирачки, автоматична ръчна спирачка и багажник, предлагащ обем между 31 и 55 литра (в зависимост от позицията на задната седалка). А всичко това трябва да превърне чудатото Renault в отлично градско возило.

Дали това ще се случи, предстои да разберем. Мъника тепърва стартира продажбите си в България. Цените започват от 15 000 лева с ДДС, като в тази сума не са включени батериите. Те се дават под наем, който изисква по още 100 лева на месец. Положителното в случая е, че собствениците разполагат винаги с нова батерия и нямат притеснения относно капацитетът й, обясниха от компанията.

Да, Twizy не е никак евтин, но кой електромобил е? Четириместните предложения на пазара стартират от четворно по-високи суми.
Най-чудатото Renault пристигна в София
Технически и динамични характеристики на Renault Twizy

Twizy се предлага в две версии: Twizy 45 - (5 к.с. и 33 Нм), при който скоростта е ограничена до 45 км/час, и Тwizy 80 - (17 к.с. и 57 Нм), който рзвива максимална скорост 80 км/ч. Диаметърът на завой и при двете версии е 3.4 метра, а с напълно заредени батерии могат да се преодолеят около 100 км. Пълното зареждане на акумулаторите, чрез интегрираната в колата система за зареждане, отнема 3.5 часа.
Най-чудатото Renault пристигна в София
Renault Twizy е от експонатите на изложението, които могат да бъдат тествани от посетителите.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: renault twizy
0 от 500
  • #19
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Перо ( преди 10 години )
    *** знае, че е некадърник и никога няма да може да си позволи нов Мерцедес или Лексус, затова вместо това Рено, ще си купи 12 годишна Е класа на 1 милион километра и ще се мисли за гъзар!
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    abvgd123 ( преди 10 години )
    Това определено не е вариант за българина. Както се писа по-долу, *** за тези пари ще си вземе нещо на 10-13 години, но висок клас. Съгласен съм, но дали ни се иска, или не - бъдещите градски автомобилчета ще се насочват в тази посока. Просто в големите градове не остана въздух и място...
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 10 години )
    Това не автомобил а мотопед да бяха сложили поне още една седалка, странични стъкла и парно за зимата тогава можеше да да се доближи до нещо като смарт. А тоя наем на батерията от 100лв на месец + тока които ще изхаби (премиерно 30лв) излиза колкото да си караш нормален автомобил.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    /// ( преди 10 години )
    "Колата" не е лоша, въпреки малките си размери дори и малко по-високогабартини хора могат да го ползват, аз съм 185см, 100 кг и вътре не ми беше нито широко нито тясно. Тясно ще е на този отзад, то там според мен е по-подходящо да си слагаш торбите. Не лоша "колица", след време като и падне цената според мен хората ще ги купуват. Като минус бих определил тия 100 лева месечно за наем на батерията, но ако амортизацията и е бърза а цената и е висока може би 100лв да не са прекалено много за наем
  • #15
    10 rate up comment 4 rate down comment
    доктора ( преди 10 години )
    Лагерна количка карали ли сте?Ако да,то горе-долу е същото,но с по-висока скорост.Ако имате пломби,преди да се качите ги закрепете стабилно с каноколит.От ВМА вече са преустановили разбиването на камъни в бъбреците.Пращат ви на тест драйф с Twizy и сте готови.Вече май има и клинична пътека.Иначе колата никак не е лоша,но първото и най-важно условие е да си мазохист,за да е купиш,а второто е да се чудиш къде да си хвърлиш парите.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    Бонуси на количката:-Возещият се на задната седалка може да си измие очичките при лек дъждец, дори и с врати защото нямат стъкла даже и плексигласови някакви, неможах да се начудя защо.-Заради липсана на по горните прозори на страничните врати в колата много трудно може да се държи дори чанта с лаптоп. В задната седалка има някакво си нещо като багажник но и то е малко.-Вратите не се предлагат с колата те се доплащат около 1000 лева, затова както е писано по долу някой нямат.И все пак Евала!
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Batko ( преди 10 години )
    Гледам че пак се се отнесли в друга посока, нека хвърля малко яснота.- Статията е закъсняла с една седмица, от една седмица се правят тест драйвове с тези колички.- Цената им е 17500 горе долу никой не се ангажира с твърда цена защото не се продават в България. Като за електричка с пробег 80-100 километра е идеално и тук идва момента с уловката.- Всеки месец се плащат по 100 лева пак ориентировъчно за наем на батериите.
  • #12
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 10 години )
    До "парижан":Като казвам много, значи е много пич. Стоях там цял месец и всеки ден виждах по няколко, поне 4-5 на ден!До "бат'бойко":Нямам нищо общо с рено.бг, изобщо не ги харесвам даже, като марка и т.н. А и съм написал, че Тойотите, които видях от този вид, ми харесаха повече. Ама то трябва да се чете докрай "батенце"...
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    6328nomerku@gmail.co ( преди 10 години )
    v sofia ima vece v dvijenie markata e suzuki
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    бате гойко ( преди 10 години )
    на това му се казва HAMMERED SHIT..тези които знаят английски ще ме разберат:)