IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите двигатели на годината 2013

Ecoboost на Ford отново грабна най-престижното отличие

Най-добрите двигатели на годината 2013

Организаторите на международния конкурс „Двигател на годината” разкриха победителите в тазгодишното издание. Призьорите са разделени в 8 категории, като освен това се излъчват носителите на престижните титли "Световен двигател на годината”, "Нов двигател на годината", "Зелен двигател на годината" и "Спортен двигател на годината"
Най-добрите двигатели на годината 2013
Най-голям повод за радост имат във Ford, които за втора поредна година печелят титлата "Световен двигател на годината”. Отличието е за еднолитровия Ecoboost двигател с три цилиндъра.

В категорията "Нов двигател на годината" победител е 1.4-литровия TSI агрегат на Volkswagen Group, който разполага със система за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

За "Зелен двигател на годината" е избран двуцилиндровия TwinAir CNG агрегат на Fiat, който може да работи както с бензин, така и с метан.

В най-горещата категория - "Спортен двигател на годината", наградата отива при Ferrari и техния 6.3-литров V12 двигател, който се поставя на F12berlinetta.

Пълната класация "Най-добър двигател на годината 2013"

"Световен двигател на годината” - Ford EcoBoost 1.0

"Нов двигател на годината" - Volkswagen Group 1.4 TSI

"Зелен двигател на годината" - Fiat TwinAir CNG

"Спортен двигател на годината" - Ferrari 6.3 V12


До 1.0 литър
Ford EcoBoost 1.0

1.0 - 1.4 литра
Volkswagen 1.4 TSI Twin Charger

1.4 - 1.8 литра
BMW / PSA 1.6 Turbo

1.8 - 2.0 литра
BMW 2.0 TwinPower

2.0 - 2.5 литра
Audi 2.5 TFSI

2.5 - 3.0 литра
Porsche 2.7 DI

3.0 - 4.0 литра
McLaren 3.8 V8 Biturbo

Над 4.0 литра
Ferrari 6.3 V12

Журито на конкурса се състои от 87 автомобилни журналисти от 35 страни по света, които оценяват номинираните агрегати на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии.

Една интересна статиска - най-много титли в класацията, която е създадена през 1999 година, има BMW - 56. Следват VW/Audi с 29, Toyota и Honda с по 22, Mercedes с 9 Fiat/Alfa и Ferrari с по 8, BMW/PSA с 6, Ford с 5, Mazda и Porsche с по 4, PSA и GM с по 3, Subaru с 2 и McLaren с 1.

Източник: International Engine of the Year

Победителите от миналата година вижте ТУК

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 10 rate down comment
    сто ( преди 10 години )
    Ейй, оревахте света с тия скапани японски хибридчета. Ама сте само форумни специалисти! Една съседка си взе такъв "велик" хибрид тойотка приус. На 2 година батериите и се скапаха, започна да дава *ати бъговете и да харчи като танк без да върви. Искат и цена за батерии колкото половината кола. Сега се чуди как да се отърве и се кълне-никога повече! Това е от лично наблюдение.
  • #18
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Какви иновации има в Луксус? Копират всичко което слагат Мерцедес,БМВ и Ауди. Те дори са марка коята е направена само за САЩ и от 10г. се опитват да продават извън САЩ, дори май в Япония започнаха да ги предлагат едва преди 7-8 години. Автоматично паркиране и в момента не предлагат. Лед светлините за първи път и като габарит и цял фар включващ габарит-къси и дълги светлини за първи път въвеждат Ауди, хибрида е немски дори Ауди предлага хибриди преди Тойота. Дори хибридната система на Тойота не са я измислили техните инженери а са откраднали патентованата система от някакъв руснак инжинер живеещ в САЩ, който ги осъди и Тойота му плати много милиони, за да може да си продава хибридите. За 8-степенната скоростна кутия на Лексус и тя не е японско откритие а е измислена и продавана от немската компания ZF, просто Лексус както и много други автопроизводители си я купуват он немците в ZF. Толкова по въпроса къде са първи японците, те никога нищо не създават, само крадът или купуват от немците.
  • #17
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ama mnogo me kefqt takiva razbirachi, mnogo znaqt za koli dvigateli svetovno priznati nemski injeneri i t.n. PRI POLOJENIE CHE E NAI GOLEMIE KONCERN BENTLI BUGATI LAMBO PORSCHE AUDI KADETO SA NAI DOBRITE MOJE BI V SVETA INJENERI OCHAKVASH KAKVO ??Tova che e s nai mnogo prodajbi po cql svqt govori kakvo ?che samo tuk ne q priznavate i se mislite za nai golemite tarikati moje bi ili razbirachi ili kakvo ?
  • #16
    8 rate up comment 14 rate down comment
    гошо ( преди 10 години )
    Ти ако сравняваш бенц с трошьота..... ТРЯБВА ДА СИ ДОШО! ХАХАХАХАХАХАХА
  • #15
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Защо ли един от най-проблемните и скапани мотори в света, факти признати дори от немските инженери се споменават в подобни класации? Всеки разумен човек може сам да се досети!Където журналистите оценяват, все ВАГ са на първите места, а където казват думата си специалистите ВАГ никакви ги няма.
  • #14
    4 rate up comment 21 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Интересно защо ли пак трошьота липсват от статистиката... както липсват от всяка актуална и неутрална статискита... Странно ^^
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    7 изтрити коментара. Е, човече, престара се. А нямаше нито една псувня или обида, поне от моя страна. Казах една истиназ а една статия тук. АКо не е истина, опровергай ме :)
  • #12
    6 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Естествено, защото това са най-добрите мотори в най-добрите марки :) Ще ме направиш фен на Голф по неволя.
  • #11
    5 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Няма нищо вярно в това. Колкото и да провокираш и триеш, все тая. Ние ще си караме Ecoboost и TSI.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ама те много убави тез TSI мАтори ве. Направо чудо на техниката. Ама то така, който си плаща - поръчва музиката. Журналистите избират автомобил, двигател и какво ли още не на годината, а инженерите и специалистите са на съвсем друго мнение. Я четете какво пише придворното ВАГ-списание и всеки да си направи извода за страхотните TSI двигатели:http://autobild.bg/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D1%8A%D1%82-tsi/a4022Между другото се същата историята с EcoBoost с големите им реклами...