IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите харчели повече от обявеното

Най-голяма е разликата при луксозните германски коли, сочи европейско проучване

Автомобилите харчели повече от обявеното

Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.

Автомобилите харчели повече от обявенотоИзследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25 процента по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10 на сто над обявеното.

Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила, сочи информацията. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили.

BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28 процента под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26 процента, при Toyota - 15 процента, при Renault и PSA Peugeot Citroen - 16 процента.

Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено с 25 процента по-висок от заводските данни, отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт.

Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа.

Източник: БТА. Снимка: Ройтерс

0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 10 години )
    do Slavo...vie trimata mqtate s4etovoditelkata i q vodite nqkade na zeleno i sprqtate edno orta6ko 4everme...tq 6te vi e agneto!...dano da vi e zasukana s4etovoditelkata, 4e da vi e interesno de...
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    кики ( преди 10 години )
    Бъчварче,мързи ме да пиша толкова ,че да ти обясня,продължавай да се самозаблуждаваш
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до долният ( преди 10 години )
    Писах от телефона,и има едно предсказване, което ме побърква, но немога да изключа.Всичко е така,писах трих и така го оставих.Кавички няма, има апостроф.Лъсна е поправил на късна.
  • #45
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Кики ( преди 10 години )
    Предполагам, че твоите грешки в писането са от бързане, а не защото не си си писал домашните като малък. Например: преди "че" се пише запетая, а не след; когато се степенува с "по" се слага "-" веднага, без да се оставя празно място (както преди, така и след него); използват се кавички ("), а не апострофи ('), когато цитираш; преди "защото" също се слага запетая; думата "късна" също вероятно също си я взел от български правописен речник; пред "Ако" се слага точка, или поне запетая. Граматиков!!!
  • #44
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За луксозните немски не знам понеже не съм имал никога обаче за ФВ и Форд мога да кажа че доста послъгват за разхода.Имах 2 Голфа 3 и 4, и Пасат.Винаги харчеха 1-2 л над обявеното и никога не успях да стигна заводския разход.Имал съм Форд Ескорт и Сиера.Същата работа.Харчеха,като за световно.Най доволен съм от Рено 19,Нисан Алмера и Мазда 323.Смъквал съм ги под заводския разход редовно.Сега съм с Авенсис и разхода ми е с около 0,5 л. отгоре.Смъквал съм го и него под заводския,но с голямо галене.
  • #43
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    бъчвар, въздушното съпротивление расте с квадрата на скоростта. При 80км/ч силата с която те спира въздуха е 1.78 пъти по-голяма от тая при 60 км/ч. Така че няма нищо чудно в разхода ти.
  • #42
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Истината е в хибридите!Ама не тези за които пише Klasika,а истинските.Приус примерно.Невероятен автомобил и технологии.Теглото му е под това на всеки дизелов автомобил от същият клас и ако имаш акъл да го караш разхода ще ти е под заводския,но дори и да го караш урболешката разхода ще ти е по-нисък от всеки друг автомобил от същия клас,че и от по-ниските класове.Ако можех да си го позволя,бих си взел Приус или Аурис хибрид.
  • #41
    4 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Нима? Всъщност, зависи от колата при каква точно скорост е най-икономична. Например предната на пета можеше да се движи с 65, докато тая и 58-60 не са проблем. Почти цяла година карах така на път за работа и обратно, защото ограничението на скоростта е 50 км/ч главно. Ако щеш вярвай, точно при тая скорост постигнах средния разход на производителя. Сега понеже вдигнаха скоростта на 70-80, аз карам по-бързо и естествено разходът ми скочи с около литър на сто. А говорим за някакви си 10-20 км/ч отгоре. Средната скорост обаче е същата около 42 км/ч като отида да заредя на бензиностанцията. А сега познай колко печеля от тия 10-20 км/ч отгоре. Точно така. Литър повече :) Но вероятно ти имаш предвид нещо друго относителния, а не абсолютния разход на гориво. При това положение си прав, защото даден двигател е най-икономичен при определени обороти, но тук говорим за относителен разход на гориво, което е съвсем различно от реалния разход на гориво. И ако имаш нормална кола ще знаеш, че колкото по-ниски са оборотите на мотора и на колкото по-висока предавка караш, толкова по-малко е моментния разход според бордовия компютър. Друг път не казвай на никого тия неща, че при 90 км/ч автомобилът е най-икономичен, защото веднага ще те хванат колко си навътре с автомобилите. Приятелски съвет.
  • #40
    13 rate up comment 3 rate down comment
    kleine trotro ( преди 10 години )
    Немските премиуми най-големите ментета. Къде тук е новината? Е, поне са премиум по цени, заради двойния пласт асвалт отвътре.
  • #39
    9 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 10 години )
    Явно някои не могат да карат. Кола, която е обявена, че гори 4/100, на мен ми гори 3/100. Без проблем мога да я накарам да гори 5, 6 и дори 7 на 100. Всичко зависи от начина на каране!