IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автомобилите харчели повече от обявеното

Най-голяма е разликата при луксозните германски коли, сочи европейско проучване

Автомобилите харчели повече от обявеното

Разликата между горивната ефективност на автомобилите, обявена от производителите им, и реалността за шофьорите е нараснала, като луксозните германски коли отчитат най-голямо разминаване, сочи проучване, цитирано от Ройтерс.

Автомобилите харчели повече от обявенотоИзследването на организацията с нестопанска цел Международен съвет по чист транспорт (ICCT) установи, че като се има предвид разходът на гориво реалните въглеродни емисии на новите автомобили са средно с около 25 процента по-високи, отколкото обявяват производителите им, докато преди десетилетие те са били с 10 на сто над обявеното.

Констатациите от проучването ще увеличат натиска за реформа на европейските процедури за тестване на превозни средства, за да може да се гарантира, че рекламираната икономичност отразява по-точно нормалното използване на автомобила, сочи информацията. Това пък може да затрудни автомобилопроизводителите при покриването на поставените за 2020 година цели на ЕС за емисиите въглероден диоксид, отделяни от автомобили.

BMW отчита данни за емисиите на автомобилите си средно с 30 процента по-ниски от установените при реална употреба на колите, се посочва в публикувания днес доклад. Audi се нарежда на второ място по този критерий, като обявените емисии въглероден двуокис са с около 28 процента под емисиите при нормално използване на автомобилите на компанията. При Mercedes разликата е 26 процента, при Toyota - 15 процента, при Renault и PSA Peugeot Citroen - 16 процента.

Това означава, че реалният разход на гориво на средностатистическия шофьор е обикновено с 25 процента по-висок от заводските данни, отбеляза Питър Мок, управляващ директор на европейското подразделение на организацията Международен съвет по чист транспорт.

Разликата в енергийната ефективност на автомобилите струва на шофьорите допълнително средно 300 евро годишно, се посочва в доклада, който се основава на данни от почти половин милион автомобила на компании или лица в Европа.

Източник: БТА. Снимка: Ройтерс

0 от 500
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Лъжат! от ВАГ казаха, че всичките им коли ще харчат по 3/100 л. ! Ся аз на кой да вярвам? Ако не вярвам на ВАГ за разхода, трябва да не вярвам и за това, че били много здрави. Незнам раздвоен съм. Ся кво 3л. ли харчи или 30? Бе дай ще си взема една японска хондичка и няма кво да му мисля. Ай сиктир, мижи да те лажем. А па тия от класацията не са открили нещо ново, просто всички го премълчават та да пробутват немските барутници.
  • #7
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Един по един падат стълбовете в реномето и заблудите за германските премиуми! Интересно ми е само, кога ще вземат да ги съдят както в Щатите за подобни лъжи? Май докато Г-жа Меркел държи властта в Европа отговорът ще бъде никога, но крайния купувач може да се излъже един път или два и до там. Разбира са, ако не е зомбиран германски фен, като кон с капаци, или като Germany! :)
  • #6
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Европейската комисия трябва да промени изискванията за обявения разход. Повече от ясно е че разхода в градски условия при двама шофьори ще е напълно различен, дори може един и същи шофьор да има два различни разхода само заради разлики в трафика. Има много статии защо реалния разход и заводско обявения е различен. Примерно за даден модел разхода е еди си какъв, той е постигнат на равен път с нормална скорост в идеални климатични условия плюс още едно много хитро нещо неречено гуми с намалено съпротивление. Тъй като изискването за разхода е със серийни гуми, те окомплектоват моделите си с такива в тестовете, но бъдещите собственици когато поръчват автомобила избират доста по евтините нормални гуми. Това процентно повишава разхода пропорционално с нарастването на мощността, при немските премиум марки преобладават по-големите двигатели и съответно там нарастването е най-голямо.
  • #5
    10 rate up comment 21 rate down comment
    123 ( преди 10 години )
    Корейските и японските горят по-малко, нали са хибриди - половин резервоар нафта, половин конска урина!
  • #4
    4 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не разбрах за цолажа на гумите, а е важно за мен. И не пише има ли крик в комплекта. Ама каква е тази измислена статия!
  • #3
    26 rate up comment 5 rate down comment
    реалист ( преди 10 години )
    Добро утро.Добре , че има наивници заблудени по немските "премиуми"дето вярват , че кола с 300-400 и повече конски сили , ще гори под 10/100 при каквито и да е условия.Хубавото е , че после усещат измамата точно където много ги боли-в джобчетата.*** пък какъв проблем е това за тях , те нали тези коли не се чупят!!! Ха-ха.
  • #2
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Германците пак са номер едно. Велика нация са. Е, почти.
  • #1
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Атанас ( преди 10 години )
    Ама вие сериозно ли?!Боже потресен съм, а имах такова доверие на немските премиум марки!Ще се радвам ако след подобни новини премиум клиенти осъдят тези премиум марки за колосални суми, защото след като с броили цяла чанта с пари е редно да получат това за което ПЛАЩАТ!