IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология на Volvo сваля разхода с 25%

Инженерите на компанията са разработили система KERS с маховик

Нова технология на Volvo сваля разхода с 25%

Инженерите на Volvo са приключили с тестовете на собствена система за събиране на кинетична енергия. Тя донякъде е аналогична на системата KERS, въведена в болидите от Формула 1, но може да се използва не само на спортни машини, но и на серийни автомобили.
Нова технология на Volvo сваля разхода с 25%
В основата на разработка на Volvo e специален маховик, поставен на задната ос на автомобила. При спиране той се развърта до 60 000 об/мин., "събирайки" кинетична енергия, а след това, чрез трансмисия със специален дизайн, я предава на колелата. Предната ос се задвижва от двигател с вътрешно горене, което превръща технологията в хибридна.

Инженерите са категорични, че тествайки системата на седана Volvo S60 с 4-цилиндров турбомотор, са постигнали 25% икономия на гориво в сравнение с 6-цилиндров двигател със същата мощност.

Самият маховик е от карбон, има диаметър около 20 см. и тежи 6 кг. Според създателите на системата, той може да акумулира енергия, еквивалента на 80 к.с. И тя съответно може да бъде реализирана при ускорението на автомобила. В случая с S60 e постигнато ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди.

От Volvo са категорични, че са готови да тестват системата и при други свои модели, като е възможно съвсем скоро тя да се появи в серийно производство.

Снимка: Volvo

0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    В каква енергия акумулира този маховик само не успях да разбера. В електрическа ли, някакъв газ под налягане ли или нещо друго. Самата статия е доста неясна,а и смятам,както колегите по-долу, че това са просто някакви китайски изгъзици с които са решили да привлекат внимание към себе си и евентуално някой инвеститор.Тези 25% икономия са нещо много сериозно и само от 1 маховик не виждам как могат да се получат.
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Както и колегите с коментирали вече, и аз мисля че това сваляне на разхода с 25% в крайна сметка излиза през носа на "късметлиите" собственици. Като знам колко струва маховик на съединителя за съвременен дизелов автомобил, мога да си представа колко много пъти по толкова ще струва ремонта на една такава КЕРС система. Ако трябва да съм честен аз просто си мисля, че инженерите на Волво в случая си правят *** да се излкарат голямата работа без изобщо да мислят за смисъла на творението си.
  • #3
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ле ле, прилича на протонен бластер!По-сложна изгъзица не бях виждал.С всичките тръбички и хидравлики не изглежда никак надеждно в дългосрочен план.
  • #2
    11 rate up comment 9 rate down comment
    бмв е60 ( преди 11 години )
    Идеята на тези системи е да пестят пари от гориво но какъв е смисъла да се спестява 1л на 100 и после като се счупи да наринеш 5-10 хил лв. а и кой ще го ремонтира това?
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Изглежда доста тежко и обемисто.Т.нар. инженери на Волво от китайски произход, май не са сметнали, че увличеното тегло ще им изяде теоритичните 25%.