Инженерите на Volvo са приключили с тестовете на собствена система за събиране на кинетична енергия. Тя донякъде е аналогична на системата KERS, въведена в болидите от Формула 1, но може да се използва не само на спортни машини, но и на серийни автомобили.
В основата на разработка на Volvo e специален маховик, поставен на задната ос на автомобила. При спиране той се развърта до 60 000 об/мин., "събирайки" кинетична енергия, а след това, чрез трансмисия със специален дизайн, я предава на колелата. Предната ос се задвижва от двигател с вътрешно горене, което превръща технологията в хибридна.
Инженерите са категорични, че тествайки системата на седана Volvo S60 с 4-цилиндров турбомотор, са постигнали 25% икономия на гориво в сравнение с 6-цилиндров двигател със същата мощност.
Самият маховик е от карбон, има диаметър около 20 см. и тежи 6 кг. Според създателите на системата, той може да акумулира енергия, еквивалента на 80 к.с. И тя съответно може да бъде реализирана при ускорението на автомобила. В случая с S60 e постигнато ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди.
От Volvo са категорични, че са готови да тестват системата и при други свои модели, като е възможно съвсем скоро тя да се появи в серийно производство.
Снимка: Volvo