IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на класическите "масъл кар" на Америка

Ето за какви пари може да се намерят тези автомобилни икони

Топ 10 на класическите

Класическите "масъл кар" са част от автомобилната история на Америка. Те се произвеждат през 60-те и 70-те години на миналия век, но въпреки това и до ден днешен имат много фенове.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Ето едно проучване на CNBC, което предлага Топ 10 на тези модели, както и настоящата цена, на която могат да бъдат закупени.

Oldsmobile 442 W-30 от 1970 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Oldsmobile е една от компаниите, които по принцип не се свързват с ерата на "масъл кар". Въпреки това фирмата има известен опит в тази насока, като най-яркият пример за това е Oldsmobile 442 W-30 от 1970 г.

Моделът излиза в пика на ерата на "масъл кар", като е снабден със 7.5 литров V8 мотор. Неговата мощност е 370 к.с., а максималният въртящ момент надминава 680 Нм. Този Oldsmobile се появява в един от филмите със Силвестър Сталоун - "Разрушителя". А в наши дни може да бъде купен за около $35 000.

Pontiac Firebird Trans Am SD455 от 1974 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Според много фенове на "масъл кар" техният край настъпва през 1971 г., но има и малки изключения. Едно от тях е това творение на Pontiac, снабдено със специално доработен за него двигател Ram Air IV.

Автомобилът разчита на 7.5 литров V8 двигател с мощност 290 к.с. В момента цената на запазен Pontiac Firebird Trans Am SD455 е около $75,000.

Buick GSX Stage 1 от 1970 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
За същата тази сума - $75 000, фенът на подобен тип автомобили може да са снабди и с модела на Buick, в чиято разработка е участвал и състезателния отдел на компанията - Gran Sport (GS). Машината разчита също на 7.5 литров V8 мотор, чиято мощност е 370 к.с., а максималният въртящ момент - 690 Нм.

От този модел са произведени едва 400 бройки, което обяснява високата цена на модела сред ентусиасти, фенове и колекционери на класически автомобили.

Chevrolet Chevelle SS 454 LS6 от 1970 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Произведеният през 1970 г. Chevrolet Chevelle SS 454 LS6 е истински звяр на пътя. Това се дължи на неговият V8 мотор с официална мощност 450 к.с. Според експерти обаче тя е по-голяма - между 470 и 500 к.с.

Това е един от класическите "масъл-кар", което го прави особено популярен сред купувачите. В момента Chevrolet Chevelle SS 454 LS6 се оценява на $75 000.

Pontiac GTO Judge Ram Air IV от 1970 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Pontiac's GTO е моделът, който през 1964 г. дава официално началото на ерата на "масъл-кар". През 1970 г. конкуренцията по пътищата на Америка е огромна и автомобилните производители правят всичко възможно да привлекат колкото се може повече клиенти.

В Pontiac са твърдо решени да спечелят тази игра и представят своя GTO Judge. Той разчита на V8 мотор Ram Air IV с  обем 7.5 литра и мощност 360 к.с. Цената на този автомобил в момента е $80 000.

Ford Mustang GT500KR от 1968 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Покойният вече Карол Шелби е човекът, който още през 1965 г. започва да създава специални версии на Mustang. Своя връх те достигат 3 години по-късно, когато Ford пуска на пазара своя GT500KR.

Двигателят на този модел е 7.0 литров V8 с мощност 335 к.с. Цената на машината в наши дни е около $130 000, което се обяснява с неголемия тираж, в който е произведен автомобилът - 933 купета и 318 кабриолета.

Ford Boss 429 Mustang от 1969 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
През 1969 г. състезанията от сериите NASCAR са огромна реклама за продажбата на подобни автомобили - ако в неделя даден модел спечели на пистата, то още в понеделник за неговата "гражданска" версия се вият опашки пред магазините.

Във Ford отлично разбират това и създават Boss 429. Двигателят е 7.5 литров, V8 с мощност 375 к.с. и 610 Нм въртящ момент. И при него има спорове дали това е реалната му мощност, като според някои фенове тя достига 500 к.с. Цената му обаче е безспорна - $220 000.

Dodge Charger Daytona Hemi от 1969 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Ford не е единственият производител, който се опитва да осребри популярността на автомобилите от сериите NASCAR. Dodge прави абсолютно същото, като създава аеродинамична версия на модела си Charger.

Колата е кръстена Charger Daytona, като от нея са произведени само 503 бройки. А едва 70 от тях разполагат с двигател 426 Hemi - 7.2 литров V8 с мощност 440 к.с. Подобна комбинация струва доста - около $400 000.

Plymouth Hemi 'Cuda от 1971 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
Когато Plymouth Barracuda се появява на бял свят, той е построен върху основата на модела Valiant. Промяната настъпва през 1971 г., когато дизайнът на машината е променен, като тя получава и двигател 426 Hemi, за който стана дума преди малко.

От тази модификация са произведени едва 119 автомобила, които и до ден-днешен са едни от най-обичаните от фенове и експерти машини от ерата на "масъл кар". Цената на подобен екземпляр е $425 000.

Chevrolet Camaro ZL1 от 1969 г.
Топ 10 на класическите масъл кар на Америка
През 1969 г. Chevrolet произвежда само 69 бройки от Camaro ZL1. Те са снабдени със 7.0 литров V8 двигател, сглобяван изцяло на ръка. Именно комбинацията от човешки труд и малкият тираж превръщат този автомобил в "най-ценния масъл кар" в историята на тези машини. И съответно това е Camaro-то, за което почти всеки колекционер мечтае. Цената му е $425 000.

0 от 500
  • #5
    31 rate up comment 12 rate down comment
    Do prednia drisak ( преди 11 години )
    Американците никога не са разбирали от автомобили! Verno li be papchiv chikidgia. A v BG ot kakvo razbirat ot 20 godisni nemski daraci.
  • #4
    10 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Американците никога не са разбирали от автомобили! За тях пикапи-камиони,подобни недоразумения и в по-ново време тойоти.
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    До Коста ( преди 11 години )
    Защо да са просташки? Просто са произведени във времена, когато бензинът в САЩ е бил по-евтин от водата и затова никой не се е боял от разхода на тези 7-8 литрови чудовища, резултатът е чудовищен въртящ момент и висока мощност още при ниски обороти, но тръгването от светофар без въртене на гуми си е висш пилотаж ;)
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    Някой би нарекъл тези коли просташки. Ама и аз съм ***, та ги харесвам.
  • #1
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Автор ( преди 11 години )
    ....."с официална мощност 450 к.с. Според експерти обаче тя е по-голяма - между 470 и 400 к.с." Добре тези статии някой чете ли ги преди да ги публикува?