Американската компания Kelley Blue Book, специализирана в анализ на местния автомобилен пазар, публикува резултатите от своето ежегодно изследване на отношението на клиентите към автомобилните марки.
Допитването показа, че марката на която най-много държат и харесват американците, е Honda. Компанията бе избрана за „най-добър бранд”, а също така получи и наградите за оптимално съотношение между качество и цена, както и за доверие от страната на клиентите. Последният приз Honda взима за втора поредна година.
Цялостната награда за дизайн отиде при Ford. Призът за най-добра марка в премиум-сегмента е за BMW. В този клас с най-голямо доверие у клиентите обаче се ползва Lexus, докато за спортни качества на бранда и за дизайн за №1 в класа бе избран Porsche. Има и награда за най-висок имидж на марката, която заслужи Mercedes-Benz.
Не липсват изненади в някои от категориите. Chrysler бе определен за най-съвършената марка извън премиум-сегмента, докато Toyota взе приза за най-добър бранд в категорията на пикапите. Според Wall Street Journal последното няма особено значение, тъй като американците харесват пикапите от Япония, но когато се стигне до покупка на такава машина залагат на Ford. Това се вижда от резултата, според който в САЩ продажбите на F-150 превишават тези на Tundra шест пъти. Всъщност F-150 е най-продаваното возило в САЩ от доста години насам.