IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Първите 1000 бройки на ix35 Fuel Cell ще бъдат на разположение на европейските правителства

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна
Задвижваните с водород коли обещават да направят истинска революция в автомобилния свят, който познаваме. За съжаление обаче развитието на водородните возила върви с бавни темпове, като към момента има малък брой такива коли и само няколко зарядни станции.

Корейската автомобилна компания Hyundai се надява да промени това и работи усилено в тази посока. А резултатът вече е налице. Първият водороден автомобил на корейците - Hyundai ix35 Fuel Cell, слезе от поточната линия на завода в Улсан, Южна Корея.

Първата партида от 17 такива коли ще отпътува за Дания и Швеция. 15 от колите ще бъдат внедрени в автопарка на общината в Копенхаген, а останалите 2 ще бъдат на разположение на общинарите в шведската провинция Сконе.

Плановете на корейците предвиждат през следващите две години да бъдат произведени 1000 екземпляра от този модел. Те ще бъдат насочени основно към европейските правителства и частни автопаркове. "След 2015 година тази технология трябва да стане по-евтина за производство, а инфраструктурата от зарядни станции - значително подобрена. Тогава ще предложим водородни коли на пазара", се казва в информацията от Hyundai.
Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна
Hyundai ix35 Fuel Cell е оборудван с горивни клетки, които превръщат водорода в електричество, което от своя страна захранва електрически мотор. Технологията позволява на SUV-то да ускори от 0 до 100 км/час за 12.5 секунди и да развива максимална скорост от 160 км/ч. С пълен резервоар автомобилът може да измине почти 600 км.

Водородна технология развиват още няколко автомобилни компании. Повече вижте ТУК

0 от 500
  • #12
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Голям шамар са Германия.Така и трябва, те са пример за супер монополисти в Европа.Да го духат!
  • #11
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За разлика от корейското недоразумение, водородната кола на БМВ е бивалентна. Което означава, че може да се кара както с водород така и с бензин. Тоест дори и собственика да няма наблизо зарядна станция, може да си зареди бензин и да продължи пътя си и когато има възможност да зареди с водород. Тоест технологията на БМВ е за предпочитане в момента, когато зарядните станции са много малко. Прочети в гугъл статията "Технологията на бъдещето започва сега" и виж дали не са видели свят колите на БМВ.
  • #10
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кавала може да казваш на баща си. БМВ-то е видяло свят, много преди Корейците да решат да правят проект за водородна кола. 100 бройки от въпросното БМВ са раздадени на извесни личности, които да ги карат. А корейската водородна кола не е нищо а един евтин и глупав проект, който те пробутват на скъпа цена. Това дори не са го измислили те. Преди 3 години българските студенти от техническия университет направиха такъв автомобил и дори спечелиха 4-то място на ШЕЛ ЕКО маратона.Корейците пак са крали
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    zadnikbg ( преди 11 години )
    Като гледам така просто първоначалние превод на статията не е бил подробен. Но сега са го поправили.
  • #8
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Корейците се хвърлят на огромна инвестиция, купуваш авт. и го зареждаш пак при тях.Изисква много пари,но като тръгне работата.....отиваш да зареждаш с Golf-a, а те ти викат,.....Ало...ти къде?????Винтеркон ли беше , сигурно се върти като улаф в леглото си.
  • #7
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Малко хора знаят, че проблема на водородните коли е само един: Сложно е добивът и съхранението на горивото. Такива коли са безмислени към момента, защото няма къде да се зареждат. Освен това технологията на корейците е безумно глупава, открай време Европейските марки имат такива автомобили прототипи, които имат такъв пробег, но ползват ДВГ двигател, коийто е много динамичен. Корейците са направили някакъв хибрид, ни рак ни щука, слаба динамика, малка топ спийд. С една дума нищо. БМВ още преди 6 години показаха БМВ седмица с водороден двигател от 0-100км. 6 сек. и топ спийд 300км.ч. Колите са измислени и готови за пускане в производство в Европа, няма обаче зарядни станции, те са много по-сложни от бензиностанциите, защото водорода е много по-лесно запалим от бензина. Ако да направиш бензиностанция ти струва 1 милион, за водород станция ще ти трябват 10 милиона, дори и да ги инвестираш колите с водород се броят на пръсти в света, тоест е икономически неизгодно. И това е един затворен порочен кръг.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 11 години )
    А и щом Сконе е област,защо пише на градовете ? Множествено число ?Не искам се заяждам,но понякога така са написани статиите,че нищо не се разбира.А и не само в този сайт.И в доста други.За жалост.....
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    //// ( преди 11 години )
    Съгласен съм с вас,но както е написано излиза че ще пътуват за Швеция и ще се използват там.Нямам претенции,че ги дели един мост,но са си 2 държави:) И нас с Румъния ни дели един мост....:)
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    zadnikbg ( преди 11 години )
    Второто е област в Швеция, а не град. В статията се казва, че колите пътуват към Швеция, а не че ще се използват само там. Таксите на пристанището в Малмьо са по-ниски и затова най-вероятно ще ги разтоварят там и после ще ги разпределят.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нямаш познания Дания и Швеция ги дели един мост.