IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda готви офанзива при дизелите

Главното оръжие на японците е новият 1.6 литров мотор

Honda готви офанзива при дизелите

Японската компания Honda през последните няколко години наблюдаваше отстрани борбата за надмощие при дизеловите двигатели, но реши, че е крайно време да се намеси в нея. За целта ще бъдат разработени няколко дизелови мотора на базата на новия 1,6-литров I-DTEC.
Honda готовит офанзива при дизелите
В последно време Honda разчиташе на пазара в Европа само на един мотор с дизелово гориво, който се появи още през 2003 г. Това бе 4-цилиндров двигател с обем 2.2 литра, който претърпя няколко промени и се предлага на голяма част от моделите на компанията. Сега обаче японците решиха да не изостават от общите тенденции, още повече, че компактните дизелови агрегати заемат 58% от европейски пазар.

Както обясни ръководителят на отдела за разработка на модела Civic I-DTEC - Саухиро Таши пред изданието Autonews, "новият 1.6 литров мотор на Honda е естествена еволюция на досегашния 2.2 литров". Според него, предлаганият от компанията агрегат ще има най-доброто в класа съчетание между производителност и ефективност - при мощност 120 к.с. и въртящ момент от 300 Нм разходът на гориво ще бъде 3.8 л/100 км., а нивото на вредни емисии СО2 - около 94 гр/км.

"Подобни стойности се постигат благодарение на ниското тегло на мотора и пониженото триене - каза още Хаши. - Новият ни двигател тежи с 47 кг. по-малко от предшественика си с обем 2.2 литра. Още 7 кг. са икономисани благодарение на новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Вътрешното триене е с 40% по-слабо в сравнение с 2.2-литровия двигател."

Основна роля за добрите показатели играе именно новата трансмисия на Honda, която позволява да се извлече максимума от двигателя. Самият той бил толкова сложен, че нямало как да се преработи старата скоростна кутия, която е работила отлично с 2.2-литровия мотор. Първоначална обаче тя е била разработена за 6-цилиндров бензинов агрегат с висок въртящ момент и не е подходяща за 1.6 литров дизел.

Сравнително малкият мотор ще бъде първият от новата линия двигатели, която в близките 3 години ще замени всички настоящи мотори. Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор.

Снимка: Honda

0 от 500
  • #26
    11 rate up comment 4 rate down comment
    До Drop ( преди 11 години )
    Колега Drop разбрал си от дизела на Honda колкото *** ти от духова музика. Honda може да имат един дизелов двигател (2.2L i-CTDi), но с него печелят наградата International Engine of the Year 2005 в категория 2.0L to 2.5L. Сигурен съм, че и новите им двигатели ще бъдат супер. Интересно ми е какъв е двигателя на твоя некитайски супер автомобил и на колкостотин хиляди пробег е....
  • #25
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Drop ( преди 11 години )
    Honda i Diesel zvuchi kraino nelepo :D Kompaniata ima gama s 2 benzinovi, 1 dizelov dvigatel i 5 stepenen avtomat...Kakvo mu triabva poveche na kitaeca...
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това не е Дошо!!!
  • #23
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до Дошо ( преди 11 години )
    А бе ти защо подскачаш като кантонерски петел срещу дизелите?Нали не си забравил как се хвалеше с Civic 1.7 d на старо?Или вече имаш друга версия.
  • #22
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Глупаво,Доше! ( преди 11 години )
    Последният абзац/ако не разбираш думата - последните три реда/:"Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор."Капиш,талибанче?
  • #21
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моите уважения към Хонда, но да казват, че този двигател "е най-важната разработка на компанията през последните 10 години" само доказва, че не са никак иновативни.10 години и само един двигател 1.6, ... за това дишат праха на корейците.Не могат на малкия пръст да им се намажат.
  • #20
    13 rate up comment 7 rate down comment
    до:: пак около същно ( преди 11 години )
    Ако някой следваше ФВ то нямаше каските да останат последните,които произвеждат ПД.Всички ги изпревариха с 10-тина години,а сега те се мъчат да наваксат,ама счупените им дизелаци са всепризнати навсякъде.И ще помоля почитателите на ВАГ да не го споменават там където става на въпрос за истински автомобили!
  • #19
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    VAGиналчо,никой не следва VW и няма намерение да го прави,защото това е една ниско технологична фирма бълваща китайски ментета.Хората гледат конюктурата на пазара и започват да правят това,което се търси.Били ми показал къде Хонда казват,че:е най-важният двигател за фирмата - дизел..Вероятно няма да ми я покажеш тази глупост,защото за пореден път четем свободните ти съчинения.
  • #18
    10 rate up comment 10 rate down comment
    пак около същността ( преди 11 години )
    От Honda сами казват,че това е най-важният двигател за фирмата - дизел.Дали,ще стане по-добър от този на VW предстои да разберем след като излезе.По принцип Honda прави много добри двигатели и скоростни кутии,за разлика от Toyota.Тук е интересен акцента е изборът -дизел, а не хибрид.И Honda,подобно на Mazda/Skyactiv/ избират пътя на германците,и най-вече на VW - ефективни,икономични и екологични дизели.И сигурно са прави!Като си помисля и бурно развиващият се Hyundai/Kia май са избрали този път
  • #17
    23 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да сравняваш Хонда с ФВ е все едно да сравняваме космоса с магаре.Несравними са.