IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda готви офанзива при дизелите

Главното оръжие на японците е новият 1.6 литров мотор

Honda готви офанзива при дизелите

Японската компания Honda през последните няколко години наблюдаваше отстрани борбата за надмощие при дизеловите двигатели, но реши, че е крайно време да се намеси в нея. За целта ще бъдат разработени няколко дизелови мотора на базата на новия 1,6-литров I-DTEC.
Honda готовит офанзива при дизелите
В последно време Honda разчиташе на пазара в Европа само на един мотор с дизелово гориво, който се появи още през 2003 г. Това бе 4-цилиндров двигател с обем 2.2 литра, който претърпя няколко промени и се предлага на голяма част от моделите на компанията. Сега обаче японците решиха да не изостават от общите тенденции, още повече, че компактните дизелови агрегати заемат 58% от европейски пазар.

Както обясни ръководителят на отдела за разработка на модела Civic I-DTEC - Саухиро Таши пред изданието Autonews, "новият 1.6 литров мотор на Honda е естествена еволюция на досегашния 2.2 литров". Според него, предлаганият от компанията агрегат ще има най-доброто в класа съчетание между производителност и ефективност - при мощност 120 к.с. и въртящ момент от 300 Нм разходът на гориво ще бъде 3.8 л/100 км., а нивото на вредни емисии СО2 - около 94 гр/км.

"Подобни стойности се постигат благодарение на ниското тегло на мотора и пониженото триене - каза още Хаши. - Новият ни двигател тежи с 47 кг. по-малко от предшественика си с обем 2.2 литра. Още 7 кг. са икономисани благодарение на новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Вътрешното триене е с 40% по-слабо в сравнение с 2.2-литровия двигател."

Основна роля за добрите показатели играе именно новата трансмисия на Honda, която позволява да се извлече максимума от двигателя. Самият той бил толкова сложен, че нямало как да се преработи старата скоростна кутия, която е работила отлично с 2.2-литровия мотор. Първоначална обаче тя е била разработена за 6-цилиндров бензинов агрегат с висок въртящ момент и не е подходяща за 1.6 литров дизел.

Сравнително малкият мотор ще бъде първият от новата линия двигатели, която в близките 3 години ще замени всички настоящи мотори. Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор.

Снимка: Honda

0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Mat ( преди 11 години )
    Pochi s nai-burziat serien dieselov avtomobil BMW M550d xDrive i spri. Po-bavni sa vsichki ostanali...Po-burzi niama. A honda, nikoga niama da sa po-burzi. Moje bi v klas 1.6 ama tam Premium markite niamat ambiciii...ahhahaha
  • #45
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кажи един бавен дизел на Хонда!!! Аз ще започна да ти изброявам бавните дизели на Мерцедес,Фолксваген,Ауди и БМВ!
  • #44
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хонда нямала бавен дизел мухахахаах е баси фанатика..няма смисъл да се говори изобщо с хора като теб.
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А колко струва един Приус...дайте инфо ,че ми е много интересно.
  • #42
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не Гоуф е за *** селяни.Няма да казвам като кой :)). Приус не се кара от селяци и не е 80 000 лева!
  • #41
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама Гоуфа не е в класа на Приус.Приус е в класа на Джета и една дизелова Джета автоматик и екстри идва пак 50 000 лева.Не слагай голфа където не трябва!Особено дървеното 105 конъово недоразумение дизелово.
  • #40
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Най-новия Гоуф 1.6 дизел е 105 коня и харчи 3.8/100 км., Хондата е 1.6 120 коня и харчи пак 3.8/100км. Я познай кой е по-добрия мотор! И не става дума само за бързина- за бързина има бензинки,дизела е за икономия,а пък тоя дизел на Хонда е и бърз, бъди сигурен.Хонда няма бавен дизел.
  • #39
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И колко струва приуса и голфа бе ***? Май голфа е поне 2 пъти по евтин .И как ще избиеш 40 000лв от разход при 1 литър разлика...приус е за *** като теб.Да се набуташ 80 000 и после да пестиш от гориво....гениално!
  • #38
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Паднах от смях!!! Тука фенчетата на Хонда изкараха 1.6 дизел 120 коня за някакво уникално постижение. Вие къде живеете бе хора? Вече почти всеки 5-6 год дизел е над 120 коня....аз не знам кой Бус дори ще изпреварите с този мъртвак.А 10 год. голфове 1.9 тди-131 коня или Бмв 2.0 150 ще се гаврят на магистралата с чисто новата хонда.Ами опел с 1.9 цдти е с 150 коня а е на 5-6 год.....Хюндай и те набраха скорост при дизелите..за мен хонда яко се излагат.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    НЯМА В ПРОИЗВОДСТВО ГОЛФ С РАЗХОД 3.2/100КМ.!!! НО ИМА В ПРОИЗВОДСТВО ПО-ГОЛЕМИЯ ПРИУС,ПО-МОЩЕН С РАЗХОД 3.8/100 КМ. И НЕДОСТИЖИМИ ЕМИСИИ В КЛАСА ОТ 89 ГР./КМ. ТОВА Е ЯПОНСКА ТЕХНОЛОГИЯ,А ГЕРМАНЦИТЕ ПАК СА ИЗОСТАНАЛИ В ТЕХНОЛОГИИТЕ ОЧЕВИДНО.