IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Достъпни, не евтини

Новите поколения на Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway предлагат повече за същите пари

Достъпни, не евтини

Достъпни, не евтини
Един автомобил може да бъде наречен евтин не само заради цената си. Обикновено, евтините коли имат евтин дизайн, евтино излъчване и евтини технологии. И докато първите модели на възродената от Renault-Nissan румънска марка Dacia можеха да бъдат поставени в "графа евтин автомобил", представените през месец септември на изложението в Париж Logan, Sandero и Sandero Stepway, притежават много повече.

Всъщност, вторите поколения на Logan, Sandero и Sandero Stepway продължават да бъдат евтини, но само като цена. Всичко останало е преминало през очевадна промяна - дизайнът и на трите модела е нов, добавен е модерен двигател, а екстрите покриват почти всички нужди на съвременния шофьор. Освен това, серийното оборудване вече е повече от щедро, шумоизолацията е подобрена, а качеството на изработка - видимо по-добро.

Успяхме да се убедим в това по време на международния тестдрайв на трите модела, който се състоя миналата седмица. Запознахме се с най-достъпната версия на Logan и Sandero, която може да бъде оборудвана с LPG система, както и с модификацията, разполагаща с новия бензинов турбо-двигател. Изпитахме също така по-мощната дизелова версия и най-наперения модел - Stepway.

Най-достъпните бюджетници

12 990 лв с ДДС. Толкова струват базовите версии на Logan и Sandero, които се оборудват с познатия от старите модели 1.2-литров бензинов двигател със 75 к.с. И докато двигателят и трансмисията на тези версии не са претърпели промени, всичко останало е усъвършенствано.
Достъпни, не евтини
Въпреки, че цените запазват старите си нива (дори са по-ниски), в базовото оборудване вече са включени сервоусилвател на волана, ABS, AFU (система за подпомагане при екстремно спиране), ESP (система за динамичен контрол на траекторията), ASR (система за контрол на сцеплението), предни и странични въздушни възглавници, ISOFIX система за закрепване на детска седалка, дневни светлини и много други.

Всички тези нововъведения в стандартното оборудване правят автомобилите по-приятни и по-комфортни, а също така - много по-сигурни и безопасни. Освен това, външният им вид, който се отличава с новата фирмена идентичност на Dacia, е променен до неузнаваемост, а интериора е станал по-изпипан. Да, от вътрешността все още има какво да се желае, но промяна определено се забелязва. Пластмасите в купето са твърди на допир, но вече изглеждат по-добре, а сглобката им е по-изпипана. Дизайнът е нов и и по-ергономичен, като се подчертава от хромирани и напомнящи карбон елементи.

Четирицилиндровият базов двигател върши добра работа при движение в града и по извънградската мрежа. Не предлага особено добра динамика, а движението по магистрала със скорост 140 км/час не му е любимо занимание. При тази скорост оборотите преминават 4000, което освен висок разход, ви гарантира и главоболие от шума, който издава атмосферното моторче. При нормално каране обаче, до 90-100 км/час, двигателят се представя значително по-добре. Трансмисията е настроена така, че предавките могат да се сменят при ниски обороти и така да се постига нисък разход на гориво.

Що се отнася до пътното поведение, то е нещото, което ни направи най-добро впечатление. Сигурно е трудно да се повярва, но Logan и Sandero имат мека, дори комфортна возия, като в същото време накланянето им в завои е приемливо и не натоварва шофьора и пасажерите. А движението по черни и второстепенни пътища е истинско удоволствие. Logan и Sandero са бюджетни автомобили, проектирани за страни с лоша пътна инфраструктура, и се справят отлично при движение по лоши терени.
Достъпни, не евтини
"Най-достъпният бюджетник" предлага и система LPG, с която може да се оборудва базовия 1.2-литров бензинов двигател. Системата добавя 1500 лева към цената и се предлага с второ ниво на оборудване.

Динамичните бюджетници

В тази категория влизат турбо-представителите на новите Logan и Sandero. Турбо, защото двата двигателя - бензинов (Tce 90) и дизелов (dCi 75), са оборудвани със системи за принудително пълнене. Тези двигатели се предлагат с второ ниво на оборудване, като цените им стартират от 16 790 лв с ДДС за бензиновата версия и от 18 090 лв с ДДС - за дизеловата.
Достъпни, не евтини
Сериозно внимание тук заслужава бензиновото предложение. То разчита на модерен турбо-двигател, който не само не е изваден от архивите на Renault, но е една от най-новите разработки на алианса. Това е познатият от новото Clio трицилиндров турбо-двигател, имащ обем 0.9 литра. Модерният и икономичен агрегат оставя добро впечатление, благодарение на своята отзивчивост и динамичност. С този двигател Logan и Sandero се справят еднакво добре както в града и по първокласните пътища, така и на магистралите.
Достъпни, не евтини
Достъпни, не евтини
По време на теста, който се състоя в заобиколения от хълмове и планини испански град Малага, изпитахме "динамичните бюджетници" на всякакви терени. При движение по магистрала със скорост от 130 - 140 км/час (на пета предавка) оборотомерът едва преминава 3000 об/мин, което гарантира приятно пътуване и нисък разход на гориво. А благодарение на турбината, с която е оборудван Tce 90, изкачването на наклони не изисква поставянето на по-ниска скорост.

Мощността от 90 к.с. и максималния въртящ момент от 135 Нм се усещат още от ниски обороти, което задно с отлично настроеното окачване гарантира приятно шофиране дори по стръмни планински шосета. Потреблението на гориво също не е за подценяване - малко над 5 л/100 км. по време на тестовото шофиране.
Достъпни, не евтини
Дизеловият модел пък разчита на един от най-популярните и доказани двигатели на Renault-Nissan - 1.5-литровия Common Rail турбо-дизел с четири цилиндъра. При Sandero и Logan той се предлага в две версии на мощността - 75 к.с. (dCi 75) и 90 к.с. (dCi 90). На разположение по време на теста беше по-мощната версия, която освен 90 к.с. при 3 750 об/мин, предлага и 220 Нм още от 1 750 об/мин.

Този двигател определено стана наш фаворит, тъй като има почти идеално съотношение между динамика и разход на гориво. При нормално каране, без да се стараете да пестите гориво, ще постигнете разход на гориво от около 5 л/100 км. Ако пък сте по-спокоен шофьор, потреблението на гориво лесно може падне дори под 4 л/100 км.
Достъпни, не евтини
Напереният бюджетник

С това име си позволихме да наречем топ моделът - Sandero Stepway. Това е автомобил, притежаващ отличителни черти на кросовър, но разчитащ на само един задвижващ мост. Този тип коли са много популярни, а статистиките за продажбите на нови автомобили в Европа показват, че те завладяват все по-голям процент от пазара.
Достъпни, не евтини
Новото Sandero Stepway се различава от стандартните модели със собствен стил и излъчване. Моделът се оборудва ексклузивно с алуминиеви джанти (размер 16 инча), по-широки арки на кланиците, хромирани предпазители на предната и задната брони, релси на покрива, двуцветни брони, фарове за мъгла, специфичен цвят на екстериора и по-високо с 40 мм окачване (с 26 мм за Румъния и България, където моделите се оборудват със заздравено окачване). В интериора също има промени, които се изразяват най-вече при седалките, отличаващи се с по-добра странична упора и специална тапицерия със сиви шевове.

За Sandero Stepway са предвидени двата най-мощни двигателя в гамата - дизеловия dCi 90 и бензиновия Tce 90. Пътното поведение на този модел, въпреки увеличения просвет, не се различава от това на стандартното Sandero. Усещането зад волана обаче напомня това на кросовър, тъй като предлага по-добър обзор.
Достъпни, не евтини
Допълнително оборудване

Въпреки, че идеята на тези автомобили е да бъдат максимално достъпни, те доставят и добър комфорт. Освен базовите системи за сигурност, Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway предлагат и сравнително дълъг списък с екстри. В него са включени круиз контрол с ограничител на скоростта, парктроник, кожена тапицерия и инфо-развлекателната система Media Nav, предлагаща радио, Bluetooth технология, USB порт и сателитна навигация с 2D и 3D изглед.
Достъпни, не евтини
Струват ли си?

Дори един автомобил да бъде достъпен, той не винаги е изгоден. Няма как да не се запитаме дали инвестицията, макар и от около 13 000 лв, си струва и дали след 3-4 години този автомобил ще може да се продаде. Вероятно ще се изненадате, но колите на възродената от Renault-Nissan румънска марка са сред лидерите в класацията на автомобилите, които се обезценяват най-бавно.
Достъпни, не евтини
Оценките на Dacia Logan, Sandero и Sandero Stepway по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 10 (Просторни, удобни и икономични коли, подходящи за ежедневна употреба)

Надеждност - 9 (Използват доказаната платформа В0/Logan и култивирани двигатели и трансмисии на Ranault-Nissan)

Оборудване - 9 (Много нови технологии и системи, най-важните от които се предлагат стандартно)

Пространство - 8 (Достатъчно просторен салон, особено при Logan, който има малко по-дълго междуосие. В гамата обаче липсва комби (за сега))

Цена/Качество - 10 (Ниска базова цена и гаранция от 3 години)

Качество на материалите - 7 (Водещото в тези автомобил е цената, което предполага по-евтини материали. Пластмасите в салона са твърди на допир, но изглеждат добре)

Разход на гориво - 9 (И дизеловата, и бензиновата турбо-версии показаха реален разход на гориво от около 5 л/100 км. По-лакомият атмосферен агрегат пък може да бъде оборудван със система LPG)

Удоволствие от шофирането - 8.5 (Logan, Sandero и Sandero Stepway определено изненадват приятно с пътното си поведение. Да, това не са автомобили за доставяне на адреналин, но шофирането им е по-приятно, отколкото очаквате)

Какво ни хареса

Достъпната цена, стилният екстериор и базовите системи за сигурност правят тези модели изгодно предложение. Приятно впечатление прави и самото усещане от шофирането, благодарение на пъргавите турбо-двигатели и отлично настроеното окачване.

Какво не ни хареса

Управлението на електрическите стъкла отпред продължава да бъде на централната конзола. Регулирането на фаровете пък се управлява от "кранче", поставено ниско до педалите на колата. Сред екстрите все още липсва регулируем в дълбочина волан.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #28
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Mupo ( преди 12 години )
    От 4 имам личен мерцедес W203 2.2 CDI 2001г. с всички екстри, включително и тези на 10 годишна кола. Служебната ми кола е Дачия МЦВ за 5 години 120 000 са правени само дреболии по предното окачване за под 100 лева. Няма база за сравнение между двете коли, но най - вероятно следващата ми кола ще е Дачия.
  • #27
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    автофене, ти сигурен ли си, че не си рекламен агент на дачия???
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Авто фен ( преди 12 години )
    BMW-то е много хубав автомобил и няма място за сравнение с Дачия, защото като нов е струвал 5 пъти повече. В момента са му останали луксозния интериор, мощен двигател и всички идващи с 10 годишнината му проблеми- турбина, дюзи и т.н.Дачия е за хора, които не робуват на марки, а искат здрави евтин автомобил.Като ми писни да ремонтирам бавареца, бих си купил и лична Дачия.
  • #25
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    авто фена, писал си за да се хвалиш, че имаш БМВ или да ни се оплакваш ,че те те мъчат с Дачията?
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Авто фен ( преди 12 години )
    Супер са си автомобилите.Карам служебна Дачия Сандеро вече 80 000 км и досега няма никакви забележки. Икономична е и много здрава( 40 000 км са по черни пътища).Като гледам новите са доста по безопасни и модерно изглеждащи, така че им пожелавам успех!P.s. Личната ми кола е BMW E46 330 xd, за да не си помислите, че не съм карал друг тип автомобил.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    абе ако *** мислеха за България и им пукаше за производството ни, сега колите произведени у нас щяха да са на европейско ниво, дали Рено или наша марка, все пак от 1966 досега със сигурност щяха да се наложат.Другата издънка на комунистите е през 1996 ,когато Жан Виденов изгони Роувър..е как да дойде някой да инвестира повече..а със ниските ни заплати и данъци бихме произвеждали добри коли в бюджетния клас..
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    не можах да намеря снимки на Bulgaralpine кабриолет, но намерих някакво калпаво видео на Bulgaralpine и го качвам, за да видите какми коли сме правили преди повече от 40 години. Българско Порше със задно расположен двигател.
  • #21
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Истината е че сме започнали продаваме на френските пазари и да им правим дъмпнг. Произвеждали сме 3-4 модела, най-много ми харесва модела Bulgaralpine-кабриолет, страшен дизайн все едно гледаш порше карера кабриолет. Дори французите признават че качеството на нашите коли не отстъва на тяхното. След като ни педупреждават ние не реагираме и французите развалят договора с нас и вдигат заводи в Румъния където и до днес правят Дачията. А можеше ние да ги правим сега, след това и Роувър изгонихме.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    какъв СССР бълнуваш. Булгаррено бе спряно от производство от Френска страна за нарушаване на патентните договори от страна на България. Спряно е от
  • #19
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 12 години )
    Относно производството на Рено в България спирането му е станало по настояване на СССР, за да не се кокнглокиме с техните бъдеи Жигулита-лиценц на ФИАТ.Наистина е за съжаление, понеже най-често всяко лицензно производство преминава в национално. Така е било и с БМВ-започнали са със сглобяване на английски и итал. модели.А в новото време моторът БМВ Ф650 бе сглобявана от тях Априлия, с двигател Ротакс. Сега БМВ вече си го правят почти целия сами