IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Евросъюзът започва преговори са създаване на зона за свободна търговия

Отпада таксата на японските автомобили за Европа

Министрите на търговията на страните от ЕС постигнаха договореност за започване на преговори с Япония с цел създаване на зона за свободна търговия. Това съобщи агенция Reuters. Ако се стигне до споразумение, автомобилите от азиатската държава вече ще се внасят на Стария континент без да се плащат допълнителни такси. И това, съответно, ще намали цената им. Подобно споразумение вече има с Южна Корея.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Снимка: Toyota

Инициатори на идеята са Великобритания, Холандия и Швеция, но срещу нея се възпротивиха Франция и Италия, според които това ще се отрази неблагоприятно върху автомобилните производители от тези две държави. В момента японските автомобили плащат 10% данък.

В Париж и Рим се притесняват да не се повтори ситуацията от юли 2011 г., когато отпаднаха таксите върху южнокорейските автомобили. Това рязко увеличи техния внос в Европа – с 53%, а в същото време импортът от Стария континент към азиатската държава намаля на 4%.

Шефът на Fiat Сержио Маркионе, който оглавява и асоциацията на европейските производители (ACEA), призова ЕС да отложи подписването на споразумение с Япония. Той е категоричен, че европейските производители първо трябва да намалят обема си на производство и след това да отворят своите пазари.
Отпада таксата на японските автомобили за Европа
Едни от най-популярните "Kei cars"

Според Reuters освен Италия и Франция, и най-големият автопроизводител в Европа – Германия, се съмнява, че Япония ще отговори по подобаващ начин на подобно споразумение и ще отвори своите пазари на автомобили и селскостопанска техника за европейските компании.

Основната причина за подобно притеснение е, че в страната на изгряващото слънце има категория компактни автомобили - Kei cars, чиито собственици получават големи данъчни отстъпки при закупуването им. Продуктите на повечето от производителите в Европа не отговарят на жестоките изисквания за тази категория и няма как да се преборят за място на японския пазар.

 

Тагове: kei cars
0 от 500
  • #78
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    1.Това е много лошо за евросъюза!2.Това е хубаво за феновете на новите японски автомобили - ще са им по-евтини.3.Хората, които харесват немските автомобили пак ще си купят немски и това е!4.Погледнете 3-та точка и пийте по 1 ракия. Лека вечер!
  • #77
    16 rate up comment 14 rate down comment
    Q7 до 'какската ( преди 11 години )
    Че някъде има грешка е повече от ясно.Ти кога за последен път посети своя лекар?
  • #76
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Q7 ( преди 11 години )
    Ти имаш ли самочувствието да си нещо повече от турчин или поляк.Може би си по-образован,по-интелигентен,учил си в по-престижни университети от тези в Варшава,или Краков,или в Анкара и Истанбул.Или друго - Тоъоти не се сглобяват от турци и араби.Ужасно е да срещаш подобна агресивна посредственост, облечена в псевдоинтелигентност,псевдообразование,псевдокултура.Ти просто си един истиски талибан, който търси и намира само тази "истина",от която не може да се освободи.Знам,че е малко сложно за теб!
  • #75
    11 rate up comment 13 rate down comment
    do Cenitell ( преди 11 години )
    Zashto ne si dadesh obet za malchanie pone 5 dni, w koito da pochetesh malko.Q7 e poluchil priza wchera na izlogenieto w LA.Dnes VW e wtori ili treti po golemina proizwoditel/shte razberem w kraq na godinata.I ponege nad 80% ot kolite na Toyota ne se proizwegdat w China,Indiq,Malajzia,Iran,Turciq,Braziliq,Egypt,RSA ili Tajland tam ne rabotqt negri,arabi,turci ili indijci.I nakraq weche e qsno,che ti i Dosho ste edin i sashti zombiran,neuk i dosaden tip.A w Poland se prawqt mnogo dobri awtomobili
  • #74
    16 rate up comment 10 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    До Q7 а и до всички:Историята всички я знаем, понеже е написана и препрочитана.Но за настоящето аз, Дошо и други се опитваме да обясним,че не се обяснява с миналото, а с четене,обмисляне и пак с четене.зад машините не седи вече съзнателният работник (немец например), а турчин,поляк,*** и най-вече робот. Важна е организацията,софтуера и ...националния манталитет
  • #73
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Ханс Курбел ( преди 11 години )
    Тойота няма к-кар, това е Дайхатсу с емблема на Тойота.Тойота не прави такива коли по-същата причина, по която другите глобални концерни не правят. Тойота у дома си не желае, ти искаш някой да прави и носи през океани и континенти тия смехории!?
  • #72
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Ханс Курбел ( преди 11 години )
    Не "данъчни преференции", а данъчна пропаст - това са вече различни продукти - като четка за зъби и зъболекарска машина.1. няма нужда от удостоверение за паркомясто2. такса тегло е 30% по-ниска3. пътна такса 25% по-ниска4. основна застраховка 15% по-малко + по-евтини опционал.застраховкиИ всичко това захапва от даден сантиметър, кило и кубик. Не случайно в книгите пише, че данъците трябва да се плоски или пропорционални, а не стъпаловидни (или пропасто-видни) - елементарна справедливост!
  • #71
    14 rate up comment 11 rate down comment
    риба,тиган,море ( преди 11 години )
    Не се ентусиазирайте прекалено.Например нито един от К-моделите от Япония не отговаря на изискванията на нормите на задължителните европейски стандарти и за безопасност, и светлини, и ползвани материали.А ако трябва да се приведат в нормите,няма да са атрактивни и изгодни, особено с това което предлагат.
  • #70
    12 rate up comment 12 rate down comment
    помпа-дюза ( преди 11 години )
    Много добра новина за японците. За нас купувачите, това също е добра новина. Надявам се тези 10% да отидат за добра цел, а не като допълнителна печалба в джоба на вносителя.
  • #69
    21 rate up comment 18 rate down comment
    Lexus до Q7 ( преди 11 години )
    Евала пич, най-накрая разумен човек. Чисто по фенски си се кефя на Toyota/Lexus, но няма как да не признаем, че и конглокенцията от VAG прави много добри неща. Просто подходите правенето на бизнес и визията са различни и този на Toyota/Lexus определено повече ми допада.