IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA.
Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил
За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.

Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.

Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб.

Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.

Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил.

„Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.

Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.

Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е шъ мъ извинявате, ама тия всичките печелят много повече от резервни части отколкото от продажбите на самите автомобили ...
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    b.b.сърдечни поздрави,извинявай за анонимноста ,но да не се излагам!!!!!!!!!!
  • #55
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като се има в предвид, че продават Дачия и Лада доказано на загуба,.а пък и колите им са по-евтини и качествени от на PSA и Fiat Рено все пак прибират по сто лева от кола
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 12 години )
    Да, трябва да си влязъл за да те изписва с червените букви. Тогава като пишеш коментар не те пита за име и досадния код. Само че нещо е бъгаво това нещо. В къщи с Опера влязох и нямаше проблеми, но тук на работа с Хром влизам и после като натисна начало и излиза автоматично. Тъпо. От бутона Новини става. Но си е неудобно всеки път да влизаш.
  • #53
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ok. аз се регистрирах няколко пъти и то отдавна,но пак не съм в червено.....аааа трябва винаги да влизам в профила си?или не съм те разбрал??!!!??
  • #52
    6 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 12 години )
    Да, горе в дясно има регистрация, след като се регистрираш ника ти излиза с червено. По това може да се отличава дали си влязал или някой пише уж от твое име (той ще е с черни букви). Аз взех да пише преди време с този ник, понеже ми омръзна да се обяснявам кой от всички анонимни съм. Ако имаш желание можеш да се регистрираш. *** е, че непрекъснато излиза от профила и пак трябва да влизаш. Ще видя как ще е по-нататък.
  • #51
    8 rate up comment 3 rate down comment
    V8 ( преди 12 години )
    Майко мила, просто не е възможно да има толкова фенове на марките Hyundai-Kia,аз не познавам нито 1... Я кажете колко ви плащат да плюете по Европейските производители.И още нещо.. погледнете % печалба, нормално е кола около 80-100 к да има най-голяма горница!
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    b.b. ,как се прави такава регистрация?И за това ли Автор; е изписано в червено!
  • #49
    3 rate up comment 4 rate down comment
    ka52 alligator ( преди 12 години )
    келеменце, скачаш от статия на статия, скучно ли ти е? не ме занимавай с глупости, че си ми прозрачен много.
  • #48
    8 rate up comment 2 rate down comment
    $ ( преди 12 години )
    ka52alligator,тези масла заедно ли ги ползваш или за гърба едното ,а за лицето от другите! На полето е горещо,добре ,че ползваш масла!