IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

Американци провериха кой от автомобилите е по-добър (Видео)

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

За много хора BMW M3 (Е30) и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v са просто стари коли със спойлери. За всеки, поне малко запален по автомобилите обаче, това са два от най-уважаваните някога произвеждани автомобили. Родени във времето, когато колите са проектирани от страст към моторните спортове.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Те се появяват през 80-те години на минали век, за да предложат на ентусиастите състезателен автомобил, предназначен за ежедневно ползване.

Първи на бял свят се появява Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, а големият му маркетингов успех е през месец май 1984 година, когато пистата Нюргбургринг е домакин на Ф1 надпревара. Заедно с нея се провежда и погряващо състезание с 20-тина състезателни машини Mercedes-Benz 190E 2.3 16v. Зад воланите на тези автомобили застават доказани пилоти като Мос, Лауда, Прост и Хил, но победител става никому неизвестния тогава Аертон Сена.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Любопитен факт е, че първоначално Mercedes са искали да използват 190E 2.3 16v за Световния Рали Шампионат, но поради ред причини е взето решение колата да се пусне на пистови надпревари. Решението се оказва правилно, тъй като Mercedes-Benz 190E 2.3 16v поставя три световни рекорда на високоскоростната писта Нардо в Италия, като чупи 12 рекорда за издържливост.

Тогава се появява и основният конкурент на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v - първото BMW M3. Да, M3 (Е30) е създадено с цел да конкурира 190E 2.3 16v, като се справя с това повече от добре. Баварското возило побеждава легендарния Mercedes във всички аспекти. С изключение на един - продажбите, където 190E 2.3 16v бие с малка преднина.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
И двата автомобила се задвижват от четирицилиндрови, атмосферни двигатели, в които е вложен целия опит на марките в автомобилните спортове.

Първата версия на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v се оборудва с 2.3-литров двигател Cosworth, генериращ 188 к.с. и 236 Нм (европейска версия). С този двигател колата постига ускорение от място до 100 км/час за по-малко от осем секунди и развива 230 км/час. През 1988 година двигателят вече има обем от 2.5 литра, а мощността му скача на 204 к.с. Създадени са и по-спортни версии, като Evo I и Evo 2, както и по-мощни, като тази на AMG, която генерира 225 к.с. При състезателните версии мощността достига 350 к.с.

При BMW M3 (Е30) двигателят също е четирицилиндров, атмосферен, има обем от 2.3 литра, като генерира между 195 и 215 к.с. Позволява ускорение от място до 100 км/час за 6.7 секунди и максимална скорост от 240 км/час. И тук са налични Evolution версии, първата от които доставя 225 к.с. След нея се появява и версията с 2.5-литров двигател, който генерира 241 к.с.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Кой от тези два легендарни модела обаче е по-добър? Отговорът на този въпрос трудно може да бъде даден, защото и двете коли са произведение на автомобилното изкуство, доказали се както на пътя, така и на пистата.

Един от редакторите на Automobile Magazine - Джейсън Камиса, който организира импровизирано сравнение между двата модела, обаче трябва да даде отговор на този въпрос. И въпреки, че при теста е използвана най-силната версия на BMW M3 (Е30) - Sport Evolution (EVO III), за победител в сблъсъка е избран Mercedes-Benz 190E 2.3 16v.

Всъщност този Mercedes-Benz 190E 2.3 16v вече пътува към дома на Камиса в Америка. Там легендарното немско возило ще бъде паркирано до своя вечен конкурент - M3 (Е30), който щастливецът също притежава.

0 от 500
  • #4
    46 rate up comment 3 rate down comment
    jackgancho ( преди 11 години )
    Страхотни автомобили. Все пак както и той каза, М3 Е30 е създадено за пистата и затова си е доста по-бърза! Затова и избра 190-тката - защото е малко по луксозна и върши работа и в ежедневието. Това са истинските автомобили, а не днешните пластмаси. Затова уважавайте подобни автомобили и най-вече уважавайте собствениците им, защото всичко е от любов, а не от газария по кафетата и т.н.
  • #3
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    1980г. имах предвид
  • #2
    26 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Страхотни коли са правили едно време, към тези двете бих добавил и Ауди куатро, модела е от 1080г. и излиза 4 години преди Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, двигателя е 2,1литра с мощност 200к.с. ускорение от 0-100км.ч. за 7 секунди. това всъщност е Ауди 80, но за да си личи че е спортна версия са го направили с малко по-широки калници. Има и състезателна версия с 600к.с., която печели много състезания и има умопомрачителното за онези години ускорение от 0-100км.ч. за 3,1 сек. което респектира и днес.
  • #1
    40 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    единия от рекордите на този бенц е бил на 50 000 км. движел се е на пълна газ с макс. скорост - около 240км/ч в продължение на 7-8 дни. и като почнат форд да ми обясняват как новия фокус е поставил рекорди на 2500км и ми става жално.