IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

Американци провериха кой от автомобилите е по-добър (Видео)

Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v

За много хора BMW M3 (Е30) и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v са просто стари коли със спойлери. За всеки, поне малко запален по автомобилите обаче, това са два от най-уважаваните някога произвеждани автомобили. Родени във времето, когато колите са проектирани от страст към моторните спортове.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Те се появяват през 80-те години на минали век, за да предложат на ентусиастите състезателен автомобил, предназначен за ежедневно ползване.

Първи на бял свят се появява Mercedes-Benz 190E 2.3 16v, а големият му маркетингов успех е през месец май 1984 година, когато пистата Нюргбургринг е домакин на Ф1 надпревара. Заедно с нея се провежда и погряващо състезание с 20-тина състезателни машини Mercedes-Benz 190E 2.3 16v. Зад воланите на тези автомобили застават доказани пилоти като Мос, Лауда, Прост и Хил, но победител става никому неизвестния тогава Аертон Сена.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Любопитен факт е, че първоначално Mercedes са искали да използват 190E 2.3 16v за Световния Рали Шампионат, но поради ред причини е взето решение колата да се пусне на пистови надпревари. Решението се оказва правилно, тъй като Mercedes-Benz 190E 2.3 16v поставя три световни рекорда на високоскоростната писта Нардо в Италия, като чупи 12 рекорда за издържливост.

Тогава се появява и основният конкурент на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v - първото BMW M3. Да, M3 (Е30) е създадено с цел да конкурира 190E 2.3 16v, като се справя с това повече от добре. Баварското возило побеждава легендарния Mercedes във всички аспекти. С изключение на един - продажбите, където 190E 2.3 16v бие с малка преднина.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
И двата автомобила се задвижват от четирицилиндрови, атмосферни двигатели, в които е вложен целия опит на марките в автомобилните спортове.

Първата версия на Mercedes-Benz 190E 2.3 16v се оборудва с 2.3-литров двигател Cosworth, генериращ 188 к.с. и 236 Нм (европейска версия). С този двигател колата постига ускорение от място до 100 км/час за по-малко от осем секунди и развива 230 км/час. През 1988 година двигателят вече има обем от 2.5 литра, а мощността му скача на 204 к.с. Създадени са и по-спортни версии, като Evo I и Evo 2, както и по-мощни, като тази на AMG, която генерира 225 к.с. При състезателните версии мощността достига 350 к.с.

При BMW M3 (Е30) двигателят също е четирицилиндров, атмосферен, има обем от 2.3 литра, като генерира между 195 и 215 к.с. Позволява ускорение от място до 100 км/час за 6.7 секунди и максимална скорост от 240 км/час. И тук са налични Evolution версии, първата от които доставя 225 к.с. След нея се появява и версията с 2.5-литров двигател, който генерира 241 к.с.
Легендите BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.3 16v
Кой от тези два легендарни модела обаче е по-добър? Отговорът на този въпрос трудно може да бъде даден, защото и двете коли са произведение на автомобилното изкуство, доказали се както на пътя, така и на пистата.

Един от редакторите на Automobile Magazine - Джейсън Камиса, който организира импровизирано сравнение между двата модела, обаче трябва да даде отговор на този въпрос. И въпреки, че при теста е използвана най-силната версия на BMW M3 (Е30) - Sport Evolution (EVO III), за победител в сблъсъка е избран Mercedes-Benz 190E 2.3 16v.

Всъщност този Mercedes-Benz 190E 2.3 16v вече пътува към дома на Камиса в Америка. Там легендарното немско возило ще бъде паркирано до своя вечен конкурент - M3 (Е30), който щастливецът също притежава.

0 от 500
  • #14
    33 rate up comment 1 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 11 години )
    Навремето са се скъсвали от бачкане само и само да създадат нещо надеждно. Сега се скъсват да мислят с какви термини да ни представят ***, от които е направен автомобила, че да оправдаят завишената с пъти цена. !
  • #13
    20 rate up comment 7 rate down comment
    доктора до ВЕСО ( преди 11 години )
    Много лоши нервни пристъпи имаш! Никак не ти е наред психическото състояние! Отгоре имаш статия за 80-те, бензинови коли, Мерцедес, БМВ, писти... Ти си написал долу 2 коментара за TDI, Фолксваген, Тойота, някаква помпа, нафталин и тъкачни станове... Раздвоението на личността ти напредва, което е следствие от жестока шизофрения и Алцхаймеров синдром в напреднала фаза! Спираш алкохола и дрогите, Цинаризин и Пирамем 3Х2 на ден и спокойствие и силна храна! Иначе става още по-зле!
  • #12
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По онова време душици мои тая 190-ка никой не я бръснеше за слива, на почит бяха големите и братя Е300 и Е500 по известни по онова време с прякора "чочоне". Не че е лоша, не че нещо против нея, но чочоне са легендарни коли и когато те властваха, нямаше друга марка на тая планета, от тогава върви приказката Мерцедес и всички останали, жалко че се олежаха на стара слава и оставиха БМВ и Ауди да ги изпреварят. Но в края на 80-те и началото на 90-те императора бе Мерцедес.
  • #11
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе изклюва му се съня по това време. Да иде да пита пилотите и инжинерите на Тойота на 24ч. на Льо Ман дали на 210км. се изключвал компа на Аудито ха ха. Така им се изключва че от първата тройка в класирането са само коли на Ауди.
  • #10
    18 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тука става въпрос за БМВ и Мерцедес бе фенче на ВАГ.Не може ако не се намери някой ВАГинист да бута тая умряла марка при истинските автомобили.Алудито е едно нищо стига си се пънал да го изкарваш равно на БМВ и Мерцедес
  • #9
    33 rate up comment 4 rate down comment
    Morridin ( преди 11 години )
    M3-ката е мечта....и както се знае, всеки истински фен на БМВ накрая си купува е30-ка ;)
  • #8
    33 rate up comment 5 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Чудесна статия! Трябва да я прочетат тези хлапета, които питат за какво са традициите! Ето затова са. Защото това което предизвиква у вас вашата кола сега, същото че и много по-силно са го предизвиквали тези коли у бащите ви, а преди време същите марки и у дядовците ви. Във времето когато е нямало И'нет и компютърни игри това е било забавлението-на живо на пистите и тези коли са били героите. За Ланча Делта съм съгласен.
  • #7
    55 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    За съжаление свършиха добрите, стари времена на истинските коли и истинското качество. Сега всичко е шир потреба. Някакви ненужни екстри, дето хората даже не знаят че ги има в колата. Някакви безбожно скъпи ремонти. Някакви борд компютри, които се развалят и не служат за нищо. Настанало е едно безпощадно скубане на клиенти - резервни части, консумативи, смяна на масло, непризнаване на гаранции....Сега плащаш само за емблемите, а онова което е под капака е пълна скръб...
  • #6
    41 rate up comment 3 rate down comment
    1! ( преди 11 години )
    По-скоро до тези коли би трябвало да седи една друга легенда на моторния спорт Ланча Делта която също се продаваше в цивилна версия и си беше мастъра по рали трасетата .
  • #5
    15 rate up comment 2 rate down comment
    xax ( преди 11 години )
    krasota edno vreme sa se pravili koli sega se pravqt ko6nici el paketi si4ko el nakraq kat ti izleze erorr i aide kolata za remont koito struva maika si i ba6ta si az na tva mu kazvam kola u *** scouta e 16k evro pravete si smetkata