Последната мода сред китайските производители на автомобили е привличането на талантливи дизайнери от европейските производители. Тяхната задача е да вдъхнат нов живот на скучните на вид коли, произведени в азиатската държава.
Примери за това колкото искате. Партньорът на BMW - Brilliance China Automotive Holdings, не се поколеба и нае един от най-талантливите дизайнери на Pininfarina – Дмитри Вичедомини, Chery взе бившият шеф на дизайна в MINI Герт Хилдебранд, а Gteat Wall, срещу съответното заплащане разбира се, отмъкна от Mercedes Андреас Дойфел.
Всичко това накара и един от най-големите концерни в Китай – BAIC, да заложи на едно от най-големите имена в бранша – Леонардо Фиораванти (на снимката). 74-годишният италианец е автор на култовото Ferrari 288 GTO, но сега ще трябва да се справи с ново предизвикателство.
А то никак не е малко – BAIC си е поставил амбициозната задача до 2025 г. да се превърне в една от световните премиум-марки. Което никак не е зле за компания, за която никой извън пределите на Китай не е чувал и която започва своя път като производител на мотоциклети за армията по време на войната с Корея.
„Китайските производители признават, че имат проблеми, които трябва да решат – споделя Фиораванти. – Основният е липсата на индивидуалност. Този от тях, който пръв научи клиентите да го разпознават благодарение на индивидуалността и стила му, ще спечели”.