IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на леки автомобили в света

През миналата година в света са били произведени 58.4 милиона леки автомобили.

Производството на леки автомобили в света
Това е ръст с 21% в сравнение с прдходната 2009 година. 56% от производството е в Азия, а 26% в Европа, съобщава Международната организация на производителите на автомобили (OICA).
 
 
Производство на леки автомобили в двадесетте най-големи производители в света през 2010 (OICA)
 
1. Китай – 13 897 083
2. Япония – 8 307 382
3. Германия – 5 552 409
4. Южна Корея – 3 866 206
5. Бразилия – 2 828 273
6. Индия – 2 814 584
7. САЩ – 2 731 105
8. Франция – 1 922 339
9. Испания – 1 913 513
10. Мексико – 1 390 163
11. Иран – 1 367 014
12. Великобритания – 1 270 444
13. Русия – 1 208 362
14. Чехия – 1 069 518
15. Канада – 968 860
16. Полша - 785 000
17. Турция - 603 394
18. Италия – 573 169
19. Словакия - 554 941
20. Тайланд – 554 387

Най-бързо е растяло производството на автомобили през 2010 спрямо 2009 в Русия – 103%. В азиатските страни производството е повишено средно с 27%. В Бразилия, Аржентина и Мексико ръстът е 21%, в САЩ и Канада повишението е с 20%, в Европа със 7%. В страни като Полша, Италия и Белгия, производството през 2010 е спаднало спрямо 2009 г.

0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Shit! ( преди 13 години )
    Не мисля, че се получава изкривена инхормация, виж заглавието на статията "Производството на леки автомобили в света"Това, че някои хора не правят разлика между лек автомобил, СУВ, пикапи и микробуси е друг въпрос!
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Achtung_el ( преди 13 години )
    да кажа че като видях статията и списъка и щях да припадна от изненада, особенно за САЩ, после бързо намерих оригинала и разбрах грешката си :-) моля аутомедия да даде списъка по добре като общо произведени МПС-та, а не само коли, защото в нея невлизат бусове и СУВ и тн, а в някои старни са доста популярни като лични автомобили и се получава малко изкривена информация
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Idva li sa, niakolko firmi, no komisionite gi izgoniha,a i opita s Maestroto be6e ubiistven.
  • #5
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Браво на словаците -5 500 000 души и над 550 000 коли .На глава са на първо място в Света Нашите лигли политици ,и половината от това да бяха вкарали в България и щяхме да сме 100 пъти по добре .
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    13 милиона автомобила на 1 милиард китайци не е нищо.
  • #3
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това че Китай е най-големия производител не значи че произвежда Китайски марки. БМВ имат завод там,Ауди,ФВ вече строят втори, Мерцедес и много други. То и Германия е с производство от само 5млн. коли. Носаво ФВ продава 7,5млн. коли годишно, добавете Опел-Форд(не че са немски марки но са Немски подразделения със собствен дизайн и двигатели и имат големи заводи и голямо производство в Германия и Европа),Мерцедес,БМВ.. и ще видите много повече бройки, които обаче не се произвеждат само в Германия.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Не е важно количеството, а качеството... поне за нас потребителите... за производителите може би най-важното е количеството, но нас това слабо ни вълнува!
  • #1
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    било кво било, оттук нататък китай гази наред всички и всичко