Начин на ползване:
тест драйв
На кое качество на автомобила най-много държиш:
баланса между всички важни неща
Начин на каране:
спортно/икономично
Допълнителни бележки
Американската представа за автомобил, който ви дава всичко по време на криза се нарича Nitro. В Щатите дори говорят за "лудостта" по Nitro. За американските представи това е среден размер автомобил, скромен, с нисък разход, с който сте напълно ок по пътя. Там го карат на бензин обаче: 3.7L V6 с мощност 210 к.с.
Аз тествах европейската версия, която също се прави в Щатите, но двигателите са дизелови, на Даймлер. Моторът е 177 к.с. и даде градски разход 13-14л. Важно е да кажа, че скоростната кутия и двигателят си пасват отлично. Става дума за типично американски пълен автомат - даваш газ и караш. Ако настъпваш педала леко, автоматът реагира леко и безшумно, а автомобилът набира плавно. При рязко подаване на газ Nitro-то се изстрелва много добре, а автоматът сваля една предавака надолу, когато това е необходимо. Синхронът е добър и разполагате с много мощност по всяко време, която се дозира единствено през педала на газта. Скоростната кутия се "напасва към крака ви" и осигурява много добра динамика.
Направи ми голямо впечатление, че когато сте в този автомобил всички се обръщат и заглеждат колата, но никой не смее да погледне шофьора. Когато спирах на пешеходна пътека, наставаше голям смут. За това естествено, колата няма никаква вина.
Интериорът е много изчистен. Няма я европейската натруфеност, но материалите изглеждат качествени. Вярно че тестовият автомобил си е напрактика нов, но не чух никакви поскърцвания откъм таблото.
Вътре има много пространство. Предните две седалки са на достатъчно разстояние една от друга и подлакътникът е толкова широк, че да не ви се опират ръцете.
Типично за SUV модел Nitro е тежък автомобил с висок център на тежестта, така че в завои усещането е по-различно. Окачването дава добра стабилност, но американските автомобили традиционно са по-меки. Nitro можеше да бъде и с по-твърдо окачване, но това щеше да се отрази на комфорта.
Направи ми впечатление и звукът на мотора. Много приятно гърлено бръмчене, което създава усещане за 6 цилиндъра, но всъщност са само 4.
Автомобилът е много препоръчителен за любителите на Made in USA, а тук има инженерна намеса и от немска страна.