Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Здравейте всички,
Като резултат на една интересна дискусия от преди два дни в този сайт, относно няколко особености около новата Мазда 6 реших да пусна едно ревю. Ревюто се очертава доста дълго, но ще се опитам да съм представя подробно автомобила. Държа да кажа, че не карам постоянно автомобила, а го използвам от време на време и впечатленията ми се базират предимно на последното ми служебно пътуване по маршрута: Добрич – София (през Търново) и София-Добрич (през Тракия).
Абсолютно същия като оборудване автомобил беше тема на ревю на Аутобилд само преди дни, който се интересува може да прочете повече на: http://www.autobild.de/artikel/mazda6-kombi-100.000-kilometer-dauertest-12728005.html
Автомобил: Мазда 6, фейслифт на модела от 2012 година, 2.2дизел, 6 степенен автоматик, комби, 4х4, колата е с перманентно предно предаване и при необходимост електрониката включва и задните колела, тегло малко под 1500кг, резервоар 52 литра, багажник около 520 литра обем . Автомобилът е с най-високото ниво на оборудване ADVENTURE с включени всички екстри, закупен 2016 година с N1 сертификат за товарен автомобил, в момента на 57 000 км, каран
предимно от един и същи човек. Цена на модела като нов: около 75 000лв.
Настоящият модел на Мазда 6 е в продажба в България от 2012 година, 2015 Мазда предприеха много похвална стъпка като направиха смел фейслифт, с който вкараха система 4х4 и промениха вътрешната конзола, сменяйки буквално допотопната мултимедийна система с по-модерен вариант. Колата е атрактивен дизайн, 5 годишна гаранция и не на последно място: възможност за данъчен кредит при всички варианти: лимузина и комби, което я направи атрактивен вариант за закупуване от много фирми, включително и нашата, като годишния данък е от порядъка на 6лв.
Моторизиране, трансмисия, разход: Двигателят 2.2дизел е нова разработка на Мазда, широко рекламиран е заради системата Скайактив, която горе долу е система за рекуперация на електрическата енергия и каквато е налична в повечето премиум марки от почти 10 години. Двигателят е доста тих, по спецификация 175 коня, с 480NM максимален въртящ момент, на книга е с ускорение от 9.1 секунди от 0-100км/ч и покрива Евро 6 нормите и без добавка на AdBlue, което определено е постижение. Автоматичната трансмисия за съжаление не е на нивото на двигателя и според мен причина за относително високия разход. Превключва доста добре, но колата работи при доста високи обороти, средно с около 300 оборота по-високи от тези на ZF кутията на БМВ F30, 2.0 дизел, което карам като лична. Допълнително трансмисията не реагира много добре при кикдаун, особено от ниска скорост, случи ме се колата буквално да забие нос при такова изпреварване. Мнението ми е, че Мазда трябва задължително да подобрят кутията, за да изстискат оптималното от добрия двигател и за да направят колата по-пъргава, за сравнение БМВ-то е със 184 коня, 380NM и ускорение 7.6 секунди от 0-100. Ако има нещо, от което истински не съм доволен от Маздата това е разходът: при пътуването ми до София при натоварения трафик през Северна България колата даде разход около 7.6/100, същото показа и на градско, което като разход е горе долу приемливо. Шокът дойде на връщане, когато тръгнах в 4 сутринта от София, с напълно зареден резервоар и ускорих колата малко повече по Тракия (макс 170 км/ч), като крайния резултат беше, че на ОМВ Ямбол, колата показваше 170 км остатъчно гориво и осъзнах, че нямам никакъв шанс да стигна до Добрич. Разходът беше около 11-12/100, което за мен е абсурдно, подобен висок разход е описан и от Аутобилд, което според мен прави колата абсолютно непрактична за пътуващите ежедневно на дълги разстояния, каквито пътувания се налагат при нас. За сравнение прилагам един линк с няколко средни разходи на тройката ми, засечени при нормално каране на 1000-км, относително бърза магистрала на около 300км и много бърза магистрала за около 40км, за разликата всеки може сам да си направи заключение. Теглото на тройката е почти еднакво с това на Маздата и както се вижда от снимките в линка разходът е с няколко литра по-нисък. https://1drv.ms/f/s!Ai4sMqoQTMi1gYstGjTq2sSigSKAVA
Накратко: лично аз карам по около 6000 км всеки месец и подобен разход определено е нещо, което не бих търпял.
Окачване, возия, система 4х4.
Колата е с много добро окачване, возията е много мека и в това отношение Мазда са свършили добра работа, буквално не се усещат 19ките джанти. Колата може да е по-динамична, но това ще се реши с нова скоростна кутия и очакваното ново задвижваме, според източници, новата 6ца ще е с перманентно задно и ще стартира и предните колела при нужда. 4х4 системата работи много добре, в големия сняг зимата колата беше много убедителна. Проблемите, които сме имали до сега с окачването са лагер, сменен от Мазда гаранционно, моето лично мнение е, че това е заради големите джанти и качеството на нашите пътища, за това тройката ми е с 16ки и карам вече 274 000 км без да съм бутнал нищо по окачването. Другия проблем, който явно е масов, и който е описан и от Аутобилд са дисковете на спирачките – колата тресе, Мазда неофициално признава, че явно има проблем и препоръчва негаранционната им замяна с керамични италиански дискове. За 57 000 км проблем с дисковете е наистина абсурден, първа смяна според мен не трябва да е преди 100 -120 000 км.
Интериор: Колата е с пълен кожен салон, изглежда добре, седалките са много удобни и не изморяват, изцяло електрически са, изкуствената според мен кожа е с добро качество. Като огромен плюс ще посоча огромното налично място около средната конзола, с което Мазда бие всички премиуми дори и две класи над нея, и което в момента се предлага само от моделите на Фолксваген. Мазда направи смела стъпка с големия ъпдейт на интериора при фейслифта, но все пак имам няколко сериозни критики: 1) навигацията е зле, когато зумираш не става гладко, често даваш за приближаване и в следващия момент виждаш само твоята улица, а не и съседните, или отдалечаваш и вече не виждаш нищо от съседните пътища и гледаш от супер високо, за система от 2016 година може да се иска много повече 2) дали някой може да обясни, защо при волан изпълнен с бутони, за да смениш от радио на usb трябва да минаваш през подменюта на мултимедия, а няма директни бутони 3) когато сменяш радиостанциите от волана попадаш на междинни честоти с лошо качество, докато когато ги сменяш от мултимедията попадаш на директните честоти 4) смяната на скоростите е лошо организирана: позиция P се явява крайна, а не позиция R, паркираш на успоредно или правиш много маневри напред/назад постоянно буташ лоста неволно до P, Мазда е добре да видят от КИЯ например, която е изкарала P на отделен бутон до скоростния лост.
Лично аз бих препоръчал на Мазда да погледнат и шалтера на мигачи, прекалено лесно се включва на постоянен мигач, дори когато искаш да го натиснеш леко, за да даде само три премигвания.
Таблото с инструменти като цяло е логично, нощем е добре осветено, прави ми впечатление, че телефонът ми много лесно се свърза със системата, която позволява предаване на музика от него или от youtube/sportify. Хедъп дисплея е плексигласов, общо взето нищо особено и определено не е на нивото на модерните системи с проекция, 1:1 е с този на Фолксваген и от време на време е малко дразнещ. Показва скорост и асистенти за безопасност.
В момента като пристрастен казвам, че по-добра хедъп система от тази на БМВ няма, и Ауди и Мерцедес показват само навигация и скорост, докато БМВ показват музика, радиостанции и контакти за телефон.
От системите за безопасност: колата има система за следене на лентата за движение и корекция, лично аз я изключвам, защото мразя постоянната вибрация на волана, всеки път когато неволно застъпя лентата, но явно работи добре, системата за кола в мъртвия ъгъл работи явно също много добре, автоматичната спирачка за предотвратяване на сблъсък за щастие не се е налагало да се включва, но като цяло Мазда е свършила много добра работа.
Колата е с LED адаптивни фарове, системата е ок и превключва много добре, осветлението е на ниво, малък недостатък е, че не винаги включва на дълги на абсолютно празни междуградски шосета, но признавам че това е миниатюрна забележка.
Заключение: Надявам се, че всеки с достатъчно търпение да прочете всичко това си е направил своите изводи. Дали препоръчвам автомобила: както обясних за моя начин на пътуване не върши работа поради разхода. Добре е да се съобрази и следното: за 75 000 лв без проблем може да се купи тройка premium selection на около 20 000 км с 4 години гаранция или пробег до 200 000 км и 100 000км безплатно обслужване на консумативи (което надвишава фабричната гаранция за километри на Мазда). Мазда направиха голяма стъпка с фейслифта, предполагам ще я продължат с новия модел, ако той е с перманентно задно и подобрена трансмисия, която да свали разхода определено компанията няма от какво да се притеснява при продажбите си.
P.S. моля за по-малко сектанство в коментарите