Начин на ползване:
Главно извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Комфорт, красота, надеждност
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Търсех солиден, сигурен и практичен семеен автомобил в ценовия диапазон от 10-12 хиляди лева и се бях спрял на Volvo V70 и Subaru Legacy, но след като разгледах и този автомобил, накрая натежа старата българска поговорка "мерцедесът си е мерцедес". Не смятам, че сгреших :-)
Колата е с редовият 6-цилиндров, 3.2-литров OM648 двигател, слаган също на доста по-често срещаните Е320 CDI и S320 CDI, но е заводски дефорсиран с около 30 коня надолу. С обикновеният и най-безпроблемен 5-степенен автоматик.
Всичко при тези коли опира до това на какъв екземпляр ще попаднете. Колата е нов внос и излезе на 340 хиляди километра при проверка в Мерцедес (върната на 180 хиляди от джамбазите), но въпреки това в много отношения се усеща близко до нова – по гладкия и силен вървеж без никакъв черен дим, по солидното "тупване" на вратите, по безупречното състояние на боята и т.н. Все пак това е бизнес клас автомобил и е много вероятно да е каран на дълъг път по магистрала, а не да е лашкан всеки ден в града. Пълното обслужване ми излезе 1200 лева (пълна диагностика, масло на двигател, на скоростна кутия, на диференциал, всички филтри), след това смених два предни носача защото единият беше тръгнал да тропа (400 лева), сложих 4 хубави гуми (1000 лева) и вече карам 7-8 хиляди километра без никакви (засега) грижи и проблеми. Иначе най-скъпите компоненти по тази кола са SBC модула на спирачките (дефектен при първите модели и заменен безплатно на почти всички коли) и задното въздушно окачване при комби моделите. Ако търсите само нови и оригинални Мерцедес части, говорим за цени от порядъка на 3-4 хиляди за SBC-то и по 2 хиляди на заден въздушен амортисьор. С електрониката нямам проблеми, освен с един развален датчик за еърбега на пасажерската седалка, предложен на около 1000 лева от Мерцедес сервиза. Въобще, ако искаш да приведеш в нормален вид някой милионник с десетки болежки, говорим за едни 10-12 бона (повече от колата).
Рискът при закупуването е голям, но ако попаднете на добре поддържана и нормално карана кола (пробегът не е от първостепенно значение), може да я карате безпроблемно още стотици хиляди километри и ще се влюбите в релаксиращия характер, "мазнотата" при потегляне и спиране, шумоизолацията. Заради комфорта който ви предоставя, тази кола провокира спокойно и неагресивно каране, въпреки нелошата си динамика. Чакам някой да ме убеди как нова Дачия за тези пари щеше да е по-добрият избор :-)