Начин на ползване:
Ежедневен, градски, общ
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Външен вид, открояващи се допълнителни джанти, надежност
Начин на каране:
Спокоен, търпелив
Допълнителни бележки
Сред младежта често се използва клишето "всичко е ориентирано към водача", като мотив при избора им на автомобилна марка или конкретен модел от нея. Не това е философията на Ford Mondeo естествено, но добро впечатление правят допълнителните функции за настройване на шофьорската седалка, както и обшитият в кожа, приятен на допир, регулируем четириспицов волан. За по-непретенциозен човек, воланът е обикновен "геврек", който се върти, следователно необходимо е още за да бъде впечатлен, но при автомобилистите съществува нещо наречрно оптимална позиция за водача и независимо дали сте висок или нисък, слаб или пълен вие можете да я постигнете. Един от първите уроци при шофиране, е че воланът се държи с две ръце на 10:10ч., ето защо обръщам такова внимание на кормилото, на правилната стойка и на добрата видимост при шофиране. Външно, първото впечатление е одобрително, формите са изчистени и балансирани, открояват се леки очертания и приятни извивки, единствено отзад има рязки скосявания. Стоповете са малко хипнотизиращи, защото във вътрешността им има описвани концентрични кръгове. За протокола и за незапознатите, това е седан версия, съществува и хечбек такава, която съвсем леко се разминава с тази и иай-лесно се разпознава по чистачката на задното стъкло, това е характерно за повечето коли от този клас, явно пазарът го изисква. Това, което пазарът не изисква обаче, е отваряща се, асиметрична спрямо основната поставка за чаша, излизаща магически от централната конзола, но маркетинг отделът явно решава да впечатли потенциалните си клиенти с тази "иновация", като по този начин пасажерът не може да се вози без да мисли едновременно за позицията на левия си крак и за напитката си. Все си мислех, че показатели като 2.0i, 145к.с. и оборотомер, чиято червена граница започва от 6500 об./мин. са много добри за бензинов агрегат, но в действителност, двигателят е толкова рафиниран, че се усеща като 1.5i, не че е маломощен, но на празен ход е едва доловим, а колкото повече го форсирате, толкова повече бучи и усещането е все едно го измъчвате, при kick down е същото. Въпреки това, колата е подходяща за по-динамично шофиране, изпреварване, добре стои на пътя, окачването е стегнато, отзад - независимо, а седалките са си откровено твърди и при по-дълги разстояния изморяват. Габаритите идват малко широки, отнемат от маневреността, особено назад, но пък за сметка на това просветът е добър, клиренсът идва леко вдигнат, помоему - точният, следователно с лекота можете да изкачвате зимата и да къмпингувате лятото. Оборудването е предостатъчно за подобен род автомобил, на разположение са ви централно заключване (и от ключа), пълен ел.пакет стъкла и огледала, ел.регулируема шофьорска седалка по височина, 6 еърбега, ABS, бордови компютър, автопилот, мулти "чупещ" волан, ел.заключваща се вратичка за резервоара и превъзходно стерео. Общо взето, ако сте нормален и зрял човек, работата ви е свързана с пътувания, командировки или пък имате нужда от достатъчно голямо, добре изглеждащо, фамилно МПС, което с лекота може да се управлява и от втори човек, вземете под внимание и се убедете сами за себе си.