Начин на ползване:
Хоби кар за уикенда
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Пасва ми като ръкавица
Начин на каране:
Спортно
Допълнителни бележки
След голямо търсене се сдобих с МХ 5.
Колата е 2004г. 1.6 NB FL. 39 000км. Няма ръжда. (характерен проблем за модела и досега)
С оригиналния гюрук и 16" джанти... и разбира се веднага бяха сменени с оригинални 15 " Enkei. (едната тежи 5.9 кг. При тази кола е важно всяко нещо да е максимално леко.
Напоследък направих няколко хиляди километра и мога да кажа, че тази кола няма нищо общо с това което съм карал досега, а то е било доста.
Основното според мен е :
1. Определено не може да се каже, че колата върви. (по-моите стандарти) Ежедневно карам Форд фокус със същата мощност. Ако очаквате " бегачка" ... нем , ще се разочаровате. Случва се нещо едва след 4500 о/мин. Развърта се до 7200 о/мин. Двигателя звучи изненадващо добре за тези обороти. Управлението е адски прецизно и работата със скоростния лост е наслада за сетивата. Педалите са изместени малко наляво и първоначално натискате газта, защото се намира на мястото на спирачката в "обикновените" коли. Съединителя е с помпа, напомня ми на Лада-та. Хода е къс и педала е тежък - нормално за тази техника.
2. Комфорта на возене е учудващо добър. Проблема идва по скоро от шума на диференциала и гюрука. Когато извадих корите от багажника се учудих какво голямо влияние оказват наглед незначителни елементи върху шумоизолацията. Настроих скобите, че имаше аеродинамичен шум. Гюрука не прилепваше плътно към рамката на предното стъкло. Не очаквайте акустичен комфорт, така или иначе.
3. Позицията на седене в първия момент ти се струва ниска, обаче след няколко сядания не е съвсем така. Общо взето трудно си намирам правилната стойка... ако сте над 180 висок, мисля че това е невъзможно, въпреки, че доста хора биха ме оборили. Смятам обаче, че за да караш динамично, трябва да имаш малко повечко място, а не просто да се "събереш" вътре. За тази цел направих премахване на пяната от областта на седалището на седалката или "пяноскопия" Доста хора го правят и отзивите са изцяло положителни. Сядаш по-ниско и седалката те обгръща по-плътно. Помага!
4. Това не е кола за дрифт. Не че е невъзможно, но липсата на мощност, 'отворения " диференциал и късото междуосие не са добра предпоставка. Пак мога да бъда оборен ..."те някой хора дрифтират и с косачки за трева " !
Това е прецизна "сметната" кола за максимално бързо преминаване по завоите. От практическия опит на колеги знам, че това се регулира от реглажа на сходността(стенд). Можете да я настройте да поднася или да е неутрална. В моя случай, след промяна на настройките нещата се балансираха. Дори елементарна промяна в налягането на гумите оказва огромно разлика в поведението на пътя.
В заключение мога да кажа , че впечатленията ми от първо лице съвпадат с очакванията ми.
Има доста неща, който бих променил по мой вкус, но и това е в чара на колата . Правиш всичко сам без особено умение или пък специални инструменти. Експлоатационите разходи са относително ниски, масло 3.5 л., диференциал и кутия 3л. и това е. Все пак не очаквайте чудеса. Разхода е около 8-9/100 смесено(10/11 градско)без значение от стила на каране. Струва ми се доста за 1.6 16V мотор и тегло от 1065кг. със шофьора, но такива са реалностите.
Багажника е относително голям за такъв клас кола 145л. и на моята специално липсва климатик.Тепърва ще кажа дали е съществен проблем това или не. За сега не го отчитам като такъв. Това не може да ви е единствения автомобил и ако искате да "гъзареете" с кабрио по-добре погледнете към CLK или BMW 3-series, а за по-бюджетно Chrysler Stratos например. С Мазда-та ще предизвикате възхищение само у децата около пътя и у спътника до Вас. За всички останали Вие карате "сапунерка"... но пък със сигурност го правите усмихнат до ушите!!!