Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mazda MX-5

5.5
Закупена: 2014 г., Пробег: 4 000 км.
Приложимост в ежедневието
3
Надеждност
9
Оборудване
5
Пространство
3
Цена/Качество
8
Качество на материалите
5
Разход на гориво
3
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Относително висок разход на гориво
  • Слаба корозионна защита
  • Ниска мощност
Mazda MX-5 От: FastDriver 26.06.2014 5108 прочитания 11 коментара
Начин на ползване:
Хоби кар за уикенда
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Пасва ми като ръкавица
Начин на каране:
Спортно
Допълнителни бележки
След голямо търсене се сдобих с МХ 5. Колата е 2004г. 1.6 NB FL. 39 000км. Няма ръжда. (характерен проблем за модела и досега) С оригиналния гюрук и 16" джанти... и разбира се веднага бяха сменени с оригинални 15 " Enkei. (едната тежи 5.9 кг. При тази кола е важно всяко нещо да е максимално леко. Напоследък направих няколко хиляди километра и мога да кажа, че тази кола няма нищо общо с това което съм карал досега, а то е било доста. Основното според мен е : 1. Определено не може да се каже, че колата върви. (по-моите стандарти) Ежедневно карам Форд фокус със същата мощност. Ако очаквате " бегачка" ... нем , ще се разочаровате. Случва се нещо едва след 4500 о/мин. Развърта се до 7200 о/мин. Двигателя звучи изненадващо добре за тези обороти. Управлението е адски прецизно и работата със скоростния лост е наслада за сетивата. Педалите са изместени малко наляво и първоначално натискате газта, защото се намира на мястото на спирачката в "обикновените" коли. Съединителя е с помпа, напомня ми на Лада-та. Хода е къс и педала е тежък - нормално за тази техника. 2. Комфорта на возене е учудващо добър. Проблема идва по скоро от шума на диференциала и гюрука. Когато извадих корите от багажника се учудих какво голямо влияние оказват наглед незначителни елементи върху шумоизолацията. Настроих скобите, че имаше аеродинамичен шум. Гюрука не прилепваше плътно към рамката на предното стъкло. Не очаквайте акустичен комфорт, така или иначе. 3. Позицията на седене в първия момент ти се струва ниска, обаче след няколко сядания не е съвсем така. Общо взето трудно си намирам правилната стойка... ако сте над 180 висок, мисля че това е невъзможно, въпреки, че доста хора биха ме оборили. Смятам обаче, че за да караш динамично, трябва да имаш малко повечко място, а не просто да се "събереш" вътре. За тази цел направих премахване на пяната от областта на седалището на седалката или "пяноскопия" Доста хора го правят и отзивите са изцяло положителни. Сядаш по-ниско и седалката те обгръща по-плътно. Помага! 4. Това не е кола за дрифт. Не че е невъзможно, но липсата на мощност, 'отворения " диференциал и късото междуосие не са добра предпоставка. Пак мога да бъда оборен ..."те някой хора дрифтират и с косачки за трева " ! Това е прецизна "сметната" кола за максимално бързо преминаване по завоите. От практическия опит на колеги знам, че това се регулира от реглажа на сходността(стенд). Можете да я настройте да поднася или да е неутрална. В моя случай, след промяна на настройките нещата се балансираха. Дори елементарна промяна в налягането на гумите оказва огромно разлика в поведението на пътя. В заключение мога да кажа , че впечатленията ми от първо лице съвпадат с очакванията ми. Има доста неща, който бих променил по мой вкус, но и това е в чара на колата . Правиш всичко сам без особено умение или пък специални инструменти. Експлоатационите разходи са относително ниски, масло 3.5 л., диференциал и кутия 3л. и това е. Все пак не очаквайте чудеса. Разхода е около 8-9/100 смесено(10/11 градско)без значение от стила на каране. Струва ми се доста за 1.6 16V мотор и тегло от 1065кг. със шофьора, но такива са реалностите. Багажника е относително голям за такъв клас кола 145л. и на моята специално липсва климатик.Тепърва ще кажа дали е съществен проблем това или не. За сега не го отчитам като такъв. Това не може да ви е единствения автомобил и ако искате да "гъзареете" с кабрио по-добре погледнете към CLK или BMW 3-series, а за по-бюджетно Chrysler Stratos например. С Мазда-та ще предизвикате възхищение само у децата около пътя и у спътника до Вас. За всички останали Вие карате "сапунерка"... но пък със сигурност го правите усмихнат до ушите!!!
Снимки
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 4 години )
    NC има по-мощен мотор минимум заради това, че базово е по-тежка с около 150 кг. от предходните версии. Но теста е за NB и разликите с текущото поколение идват не само от двигателя, но и от шасито(ново) и общото усещане. Няма лошо да си карал NC, но и NB има версия с много близа мощност 149 к.с. от 1.9 мотор, за който съм чувал, че също не бил нещо особено от към динамика. Напиши един тест, в какво се изразява разликата според теб, защото "само 2.0 става" не е сериозно :)
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    нововнос ( преди 4 години )
    FastDriver, а иначе къде съм карал 2-литрова NC - в Испания. Там съм карал и 1.6 NB и за това казах, че за мен е мъртвец.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    нововнос ( преди 4 години )
    Имах предвид текущото поколение колега. Може би не случайно в NC вече има 2-литров мотор :)
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 4 години )
    Mazda MX-5 NB, не се предлага заводски двигател 2.0L. Интересно къде си карал такава за да добиеш впечатление, че и да го споделиш отговорно тук!
  • #7
    3 rate up comment 14 rate down comment
    нововнос ( преди 4 години )
    То 1.8 е мъртвец, каквода говорим за 1.6. Само 2.0 става.
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 4 години )
    Не съм карал 1.8 мотора, но от това което чета излиза,че разликата не е особено голяма. Липсата на мощност си е проблем. Според мен SLK и Z3 не са точно алтернативата на тази кола, защото въпреки че имат по-мощни мотори, теглото им е доста високо.Реалната алтернатива за мен е S2000. Лека оборотна и достъпно мощна за сериозно каране. Разбира се разходите за придобиване и поддръжка са в пъти по-големи от МХ-5-цата. Може би по нататък ще пробвам и една S2K :)
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    6A13TT ( преди 4 години )
    Много добър тест, благодаря на автора. Карал съм няколко пъти такава кола с цел покупка тъй като много обичам да карам по завои - с малкия мотор (110кс) честно казано не ме впечатли особено, с големия (144кс) в България са почти неоткриваеми (в момента се продава само една) и това (+твърдия таван)до някъде ме накара да се заглеждам към SLK (R170). Концепцията е същата но конете и килограмите на SLK-то са доста повече (+300кг) и се кара по малко по-различен начин + поддръжката е доста по-скъпа.
  • #4
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Красимир ( преди 4 години )
    Хубаво и обективно представяне, браво! Честито, безпроблемно и приятно пътуване.
  • #3
    30 rate up comment 3 rate down comment
    cop ( преди 4 години )
    със здраве да си я караш,поздравления за написаното,японците винаги са правили най добрите коли поне за мен
  • #2
    29 rate up comment 1 rate down comment
    Алекс ( преди 4 години )
    Още един плюс.