Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Toyota Auris

8.5
Закупена: 2012 г., Пробег: 15000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
8
Цена/Качество
8
Качество на материалите
6
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Най-вече материалите на таблото и по вратите отвътре
Toyota Auris От: Hursa 23.04.2013 2761 прочитания 7 коментара
Начин на ползване:
ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
надеждност
Начин на каране:
нормално
Допълнителни бележки
Автомобила е аурис хибрид – 1.8 бензин, 99 кс + 37 кс от батерията – 136 кс. Същата система като при приус трета генерация. Пиша това най-вече защото автомобила го няма споменат тук, дори му няма характеристиките, а според мен си заслужава. Не съм шофьор с богат опит, затова не претендирам за обективност. Така, че написаното са впечатленията на обикновен потребител. Оценката 10 за приложимост в ежедневието е най-реална според мен, преди всичко заради трансмисията, а и поради уникалните удобства за експлоатацията на автомобила, които дава хибрида. Оценката 10 за надеждност – предполагам, че всеки автомобил на една година ще получи десятка от собственика – просто е рано да се говори за обективност по този критерии. Докато си търсех автомобил, доста изчетох за хибридите на тойота. Така, че смятам технологията за напълно достойна да си дадеш парите за нея, залагайки на надеждността и. За оборудването – много богато, но твърде евтиният вид отвътре по сравнение с повечето преки конкуренти разваля до известна степен впечатлението. А и тъй като я купих малко преди да излезе вече стандартно предлаганото тойота тъч скриин ме лиши от една екстра с широка приложимост. Нужно е превъртането показанията на борд компютъра за да видиш това което те интересува, на екранчето на таблото се показва само по една величина, втори екран без гореспомената екстра няма. На същото екранче се показва и работата на хибридната система като една от позициите на борд компютъра, опростено в сравнение с приус или при наличие на горната екстра. Пространството в купето за мен е напълно достатъчно, но аз не съм едър. Освен това без нуждата да натискам съединител мога да си позволя да издърпам седалката доста назад, което създава допълнително усещане за простор, по сравнение с предишния ми автомобил. Багажника е доста малък, колкото на по малък автомобил. Под кората има удобни джобове, но общият обем на багажника е пак малък. Но поне аз не се нуждая от голям багажник. За цена/качество – според мен е добро, особено ако се сравнява с дизел автоматик. Но можеше да е по-евтина, вината е на представителя на тойота в България, цените му за хибрида са завишени. Но могат да се договорят по големи отстъпки. Когато аз купих имаше значителна отстъпка, което я правеше малко по евтина от двулитровия дизел който предлагат с модела. За качеството на материалите – много общ критерии. Като цяло е рано да го оценя обективно. Дали са качествени материалите от първостепенна важност бъдещето ще покаже. Впечатлението от материалите на таблото и по вратите не е много добро, на вид са доста пластмасови (но те са си такива при всички автомобили от този клас – но при повечето други марки са по добре маскирани, по приятни на вид и на пипане:)). Остава да се надявам, че поне са здрави. Шумоизолацията също не е на високо ниво. Хибридната система работи тихо до скорост около 100 км. Но при висока скорост шума нараства значително, проникващият от пътя шум също. За разхода на гориво – вместо оборотомер има прибор който следи натоварването, ако човек се постарае и ползва тези показания може значително да свали разхода. При обикновено ползване, без да се поставя като пряка цел сваляне на разхода, сравнително лесно може да се постигне дадения от производителя разход 3,8 л на 100 км. Удоволствие от шофирането, много субективен критерии. Зависи от много фактори и от очакванията ни за автомобила. Отговаря на това което се очаква от автомобил 136 кс. Много добро ускорение при потегляне и ниска скорост. По данните на производителя отстъпва малко на преките конкуренти ръчна скоростна кутия по ускорение от 0 до 100 при сравнима мощност. Но има достойно ускорение в сравнение с автомобил с автоматик. Поне до колкото сравнявам данните на производителите, състезания не съм правил :). Според мен при нормално ползване среден шофьор ще има по добри ускорения с този автомобил отколкото с дадените като по динамични автомобили с ръчна скоростна кутия. Особенно ако е по ленив като мен и не обича много да ръчка скоростния лост. При висока скорост има доста добра динамика, лесно набира и държи максималната си скорост дори при изкачване (180 според производителя 190-200 по километраж). Автомобила според мен е стабилен и добре балансиран като разпределение на масите. Малко нестабилен при преминаване на неравности с висока скорост. Ако не очаквате супер динамика от автомобил 136 кс ще сте доволни. Но аз не съм много добър шофьор – не съм обективен за бързото шофиране. Изключително удобен при шофиране в града (особенно в задръствания). Същото и в планината – при път с много завой – и при изкачване и при спускане. (Много удобен за авто туризъм – при чести спирания за снимки например – спираш излизаш без да гасиш, а двигателя не работи, снимаш качваш се и продължаваш.) Позволява да се отпуснеш при пътуване на работа и обратно всекидневно. Според мен покупката на подобен автомобил си заслужава. Особено за търсещите алтернатива на дизелов автомобил в България. Положителните характеристиките и усещането на хибрида на тойота до известна степен се доближават до характеристиките на ел автомобила.
0 от 500