IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Focus

5.1
Закупена: 2005 г., Пробег: 160 000 км.
Приложимост в ежедневието
5
Надеждност
8
Оборудване
1
Пространство
5
Цена/Качество
5
Качество на материалите
3
Разход на гориво
7
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Неудобни седалки
  • Липса на елементарно оборудване
  • Лошо обезшумяване
  • Твърди пластмаси в интериора
Ford Focus От: FastDriver 19.03.2013 9484 прочитания 13 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
Нормално/ Динамично
Допълнителни бележки
Историята на тази кола е малко по- особена. Започнах да я ползвам, когато беше на 6 000км. Закупена е нова от Мото-Пфое и познавам историята и напълно. Карал съм и всички коли с марката Форд, който са на пазара след 2000г. и един Ескорт от 96г. Тази кола не съм я избирал, използвам я като служебна, но така или иначе имам доста километри на нея и я карам само аз. Накратко, когато беше на 20 - 30 000 км. не можеш да разбереш дали мотора работи или е загасен. Никакви вибрации и абсолютно никакъв шум. За жалост, когато се движиш нещата не са толкова тихи. Шумоизолацията под предния капак липсва, кора под мотора също, има едни мокети под задните кланици - от там шума е най-осезателен. Доста компромиси са правени. Задния капак (5 врата) се отваря само с ключа или с бутон на таблото, просто няма дръжка. Адски неудобно. Капачката на резервара, пак с ключа. Дори Вектра от 92 г. има централно на капачката на резрвара. Компромисите продължават и вътре. Няма дори термометър, само часовник и километраж (който показва моментния пробег). Липсата на задни ел. стъкла, ел. огледала, само един airbag и други електрически екстри е обусловена от това, че моделът е с най-ниското ниво на оборудване. Въпреки това обаче, вътре принципно си е „постно”. Материалите изглеждат качествено, макар и да не са особено приятни на допир. С времето се оказа, че няма проблем с типичните скърцания и нарушена повърхност. Например при един Голф/Джета от същите години на производство положението е доста по-лошо. Позицията на водача е много висока и според мен леко неестествена. Напомня тази във ван. Дава отличен обзор и в комбинация с добре разположените и големи странични огледала маневрирането не е проблем. Лично на мен не ми харесва толкова висока стойка. Предпочитам ниско, спортно, ориентирано към водача място. Самите седалки са с много къси надлъжни части и с крайно недостатъчна странична опора. Тапицерията, като цяло е приятна и качествена, доста издържа на тежка ежедневна употреба. Воланът е много удобен и отлично подбран като големина и дебелина. Регулира се във всички посоки. Управлението е директно прецизно, доста информативно и мога спокойно да кажа, че за кола с предно предаване е отлично. Чувствам се доста уверен особено по планински пътища с бавни и умерено бързи завои. Скоростния лост има перфектното позициониране и предавките „влизат” много добре. Точно и прецизно. Съединителят е мек и лесно се борави с него. А спирачките са много ефективни. Разбира се в граничен режим има недозавиване. А тук липсата на АБС си е цяло бедствие. Още едно спестено нещо  При висока скорост нещата са малко по други и не зависят само от управлението. Максималната скорост на колата е 200 км/ч по показания на скоростомера. Честичко си позволявам такива скорости по магистралата, а и не само. Лошото е, че за да ги достигнеш си трябва малко засилка. Иначе скорости от порядъка на 140-160 км/ч не са проблем да се поддържат без усилие. Определено мотора не е от най-потентните, но пък за това е с приличен разход. Комбинирано при нормални условия дава около 6.0-6,2 безнин А95 от Лукоил. Замерено по метода пълно-пълно, безброй пъти Когато обаче, понатиснеш тази стойност се удвоява! Баланса на шасито е отличен и окачването е еталон в своя клас. Има завиваща задна ос, което си е плюс но изисква малко време да привикнеш със странното поведение в граничната зона в бързи завой. Остава впечатлението, че задницата „тръгва”, я тя всъщност се намества и позволява още 5-6 км/ч при преминаването на завоя. Багажникът е достатъчно голям, (принципно е най-голям в своя клас за времето си). Но не ми се налага да товаря активно. Сега техническата част. В момента колата е на 165 000км. и са сменяни : -Задно гърне -100 тина лева . -Биалетки „Майле” на около 60 000 км. -пак толкова май беше . -Стъкло повдигач на моята врата върви комплект, ел.мотора със цялата система от жила – тук болеше 650 лв. с труда , само оригинален . - Лагер на задните главини -163 лв. оригинални Освен това, текущите масла свещи, кабели, накладки по схема зададена от производителя. Масло не доливам. Не го гори въобще. Това обаче, си го считам за текуща поддръжка и не го броя за ремонт. Като цяло мога да определя колата, като безпроблемна и подходяща за ежедневна употреба. Достатъчно удобна е и приемливо икономична. Разбира се не блести с нищо, но пък и не пропада в нищо. Окачването е абсолютно безпроблемно, мотора също. Няма корозия никъде въпреки, че гараж от вътре не е виждала, а е произведена през 99г. Ако търсите „работна кола”, може би избора би бил добър. Но, ако търсите нещо повече Фокус не е вашия автомобил.
Снимки
Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    FastDriver ( преди 10 години )
    Относно задното окачване, се има предвид точно това, което е написано. Освен, че е многраменно има ъгъл на пасивно завиване до 5 градуса. Седалката се регулира на височина,но въпреки това е високо.Дал съм тази информация обективно за хората, който искат да знаят какво да очакват. Това не е критика към автомобила. Така,че не виждам и причина да оправдавам някой слабости. Иначе, чакам да ми направиш безключов достъп на Фокус 99г.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Чак днес прочетох тоя тест драйв. Спрях да ги чета, защото 95 % са глупости и бъзици. И аз преди 4-5 години бях пуснал два подробни тестдрайва, но ги изтрих докато можех. Твърде много неблагодарници тук, на които никой нищо не им прави когато обиждат. Това със завиващият заден мост не го разбрах. Фиестата също скача със задница в завоите, но пък моста е най-обикновен с цяла греда. Може би се има предвид многораменно окачване? А за позицията на седене бих казал, че който иска нещо по-така, да поръчва по-горните нива на оборудване с регулиращи се по височина седалки. Аз също скочих от подобна Фиеста с нерегулираща се седалка на такава, при която мога да седна почти на земята и да си кажа, вече карам само така ниско долу. Като се кача на кола с висока седалка, се чувствам притеснено и неестествено. Да, ама с това се свиква, както свикнах с ниската позиция на седене, макар да ме бе кофти в началото. Въобще забелязал съм, че човек за няколко седмици свиква с автомобила, каквото и настройки да имат седалки, волан и каквото и място да има за краката и ръцете. Когато обаче ги сменя постоянно, няма как това да стане и винаги ще се чувства неудобно в някой автомобил. А за резервоара ще кажа, че вече при Форд не само няма дистанционно за капака, но и той не се заключва. Даже няма и капачка на резервоара. А за задната врата бих казал, че и там проблемът е решен. Поръчваш безключов достъп и не ти трябва да мислиш за ключове и ключалки. Само гледаш да отвориш. Ако не, търсиш къде си забравил ключовете. За липсата на ABS ще кажа нещо. 5 години карах предната Фиеста без ABS. Така си на тръни в планината, но пък си максимално ангажиран в управлението и това не е абсолютно никакъв проблем. За информация и във Формула 1 не разполагат с ABS но карат, нали? Зимата така и така със или без ABS трябва да внимаваш повече от необходимото, поради неясното сцепление с пътната настилка. Там винаги се спира на скорост и спирачки не се ползват. Поне аз така карам. ABS и тем подобни системи притъпяват вниманието и се оказва, че тяхната намеса е доста по-честа, отколкото ако те изобщо липсват. Тоест, по се кара като *** и другите те псуват много повече. Иначе да, хубаво си е някой да мисли вместо теб, но пък е тъпо по подобен начин да се отвлича водача от ангажираността му към шофирането. Казвам ги тия неща от гледна точка на човек, който години е карал без нито една помощна система, а сега каращ с доста такива като ESP, TC, ABS, спирачен асистент и така нататък. Може би последния асистент наистина е полезен. Доста пъти съм го включвал, но главно заради пониженото ми внимание знаейки, че разполагам с подобни системи. Та така, да живее прогреса. Днес ESP, утре радар за дистанция, вдругиден авторъчички за...
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    много добър тест драйв, точно такива подробно описани наблюдения биха помогнали на хората при избор на употребявани автомобили
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Мечо Пух ( преди 11 години )
    Качи ги,колкото повече,толкова повече.
  • #9
    15 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ЪЪЪ нещо не разбрах Ford Focus 1998-2004 mk1 дори и най-малкия мотор 1.4 75 к.с. с базови екстри като климатик, предни ел. стъкла и АБС. А това, че задната врата няма дръжка е защита от кражби докато се чака на светофар.
  • #8
    19 rate up comment 1 rate down comment
    FastDriver ( преди 11 години )
    Старал съм се да бъда максимално обективен. Все пак, това си е обикновен автомобил и е редно да получава съизмерими с качествата си оценки. Имам впечатления от още няколко други автомобили,на който съм натрупал достатъчно километри за адекватна оценка, поне според моите критерии. Ако представляват интерес ще ги кача и тях :)
  • #7
    16 rate up comment 1 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Много адекватен анализ. Поздравления. Ако колата не беше купувана за служебна и имаше някоя и друга екстра повече (например ако беше Ghia вариант) можеше и да се пишат повече точки. Много добро ревю!
  • #6
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Ъ ( преди 11 години )
    Факт е, че сотаджиите им късат задниците на Фокусите, а през времето приемчици от М-Пфое са ме уверявали, че въпреки зверската употреба, това е доста надежден автомобил.Това с недозавиването си е нормално. Относно проблема при "границата" мисля, че си имал предвид ESP, а не ABS...А може и аз да греша!При всички случаи това е един много добър отзив за модел, който предполагам е таргет на хора, които мислят да си купят автомобил II-ра употреба.
  • #5
    34 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 11 години )
    Поздравявам те колега за усилията! Наистина, някой от редакторите тук трябва да го прочете и да си води записки докато го чете :)
  • #4
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 11 години )
    Теста определено заслужава внимание. Пожелавам още много безаварийни километри на автора.