Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Надеждност
Начин на каране:
Нормално/ Динамично
Допълнителни бележки
Историята на тази кола е малко по- особена. Започнах да я ползвам, когато беше на 6 000км. Закупена е нова от Мото-Пфое и познавам историята и напълно.
Карал съм и всички коли с марката Форд, който са на пазара след 2000г. и един Ескорт от 96г. Тази кола не съм я избирал, използвам я като служебна, но така или иначе имам доста километри на нея и я карам само аз.
Накратко, когато беше на 20 - 30 000 км. не можеш да разбереш дали мотора работи или е загасен. Никакви вибрации и абсолютно никакъв шум. За жалост, когато се движиш нещата не са толкова тихи. Шумоизолацията под предния капак липсва, кора под мотора също, има едни мокети под задните кланици - от там шума е най-осезателен.
Доста компромиси са правени. Задния капак (5 врата) се отваря само с ключа или с бутон на таблото, просто няма дръжка. Адски неудобно. Капачката на резервара, пак с ключа. Дори Вектра от 92 г. има централно на капачката на резрвара. Компромисите продължават и вътре. Няма дори термометър, само часовник и километраж (който показва моментния пробег). Липсата на задни ел. стъкла, ел. огледала, само един airbag и други електрически екстри е обусловена от това, че моделът е с най-ниското ниво на оборудване. Въпреки това обаче, вътре принципно си е „постно”. Материалите изглеждат качествено, макар и да не са особено приятни на допир. С времето се оказа, че няма проблем с типичните скърцания и нарушена повърхност. Например при един Голф/Джета от същите години на производство положението е доста по-лошо.
Позицията на водача е много висока и според мен леко неестествена. Напомня тази във ван. Дава отличен обзор и в комбинация с добре разположените и големи странични огледала маневрирането не е проблем. Лично на мен не ми харесва толкова висока стойка. Предпочитам ниско, спортно, ориентирано към водача място. Самите седалки са с много къси надлъжни части и с крайно недостатъчна странична опора. Тапицерията, като цяло е приятна и качествена, доста издържа на тежка ежедневна употреба. Воланът е много удобен и отлично подбран като големина и дебелина. Регулира се във всички посоки. Управлението е директно прецизно, доста информативно и мога спокойно да кажа, че за кола с предно предаване е отлично. Чувствам се доста уверен особено по планински пътища с бавни и умерено бързи завои.
Скоростния лост има перфектното позициониране и предавките „влизат” много добре. Точно и прецизно. Съединителят е мек и лесно се борави с него. А спирачките са много ефективни. Разбира се в граничен режим има недозавиване. А тук липсата на АБС си е цяло бедствие. Още едно спестено нещо
При висока скорост нещата са малко по други и не зависят само от управлението. Максималната скорост на колата е 200 км/ч по показания на скоростомера. Честичко си позволявам такива скорости по магистралата, а и не само. Лошото е, че за да ги достигнеш си трябва малко засилка. Иначе скорости от порядъка на 140-160 км/ч не са проблем да се поддържат без усилие. Определено мотора не е от най-потентните, но пък за това е с приличен разход. Комбинирано при нормални условия дава около
6.0-6,2 безнин А95 от Лукоил. Замерено по метода пълно-пълно, безброй пъти
Когато обаче, понатиснеш тази стойност се удвоява!
Баланса на шасито е отличен и окачването е еталон в своя клас. Има завиваща задна ос, което си е плюс но изисква малко време да привикнеш със странното поведение в граничната зона в бързи завой. Остава впечатлението, че задницата „тръгва”, я тя всъщност се намества и позволява още 5-6 км/ч при преминаването на завоя.
Багажникът е достатъчно голям, (принципно е най-голям в своя клас за времето си).
Но не ми се налага да товаря активно.
Сега техническата част.
В момента колата е на 165 000км. и са сменяни :
-Задно гърне -100 тина лева .
-Биалетки „Майле” на около 60 000 км. -пак толкова май беше .
-Стъкло повдигач на моята врата върви комплект, ел.мотора със цялата система от жила – тук болеше 650 лв. с труда , само оригинален .
- Лагер на задните главини -163 лв. оригинални
Освен това, текущите масла свещи, кабели, накладки по схема зададена от производителя. Масло не доливам. Не го гори въобще.
Това обаче, си го считам за текуща поддръжка и не го броя за ремонт.
Като цяло мога да определя колата, като безпроблемна и подходяща за ежедневна употреба. Достатъчно удобна е и приемливо икономична. Разбира се не блести с нищо, но пък и не пропада в нищо. Окачването е абсолютно безпроблемно, мотора също. Няма корозия никъде въпреки, че гараж от вътре не е виждала, а е произведена през 99г.
Ако търсите „работна кола”, може би избора би бил добър. Но, ако търсите нещо повече Фокус не е вашия автомобил.