Начин на ползване:
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Допълнителни бележки
Наскоро се наложи да изиграя ролята на консултант за покупката на употребяван автомобил за първа кола. Тъй като при колите "втора ръка" винаги има риск да се попадне на кофти бройка, се насочих към една от най-изпитаните програми за употребявани коли - BMW Premium Selection. Въпросната единица е на три години и малко над 20 хиляди километра, разполага с двулитров бензинов двигател с 122к.с. и шест степенна автоматична скоростна кутия. Като оборудване е по-скоро базова с доста малко опционално оборудване като например двузонов климатроник, черен таван и... май друго няма.
Дизайна няма какво да го коментираме, защото е спорен и всеки има вкус. Лично аз смятах единицата за особено грозно творение когато се появи, но в последствие започна до някъде да ми харесва както между другото стана и с останалите модели от времето на Крис Бенгъл. В интериора няма нищо особено - преобладава типичната за немските коли функционалност за сметка на естетиката, но като цяло атмосферата е приятна и качеството е добро. Няколко неща не ми харесаха. Започвам с ужасяващите седалки. Не знам защо BMW все още държат регулировките да стават с някакви дръжки (вместо познатите "врътки", но на мен ми беше много трудно да си настроя седалката, отделно, че наклона на облегалката е степенуван. Иначе самите седалки са ок като удобство, макар тези във Volvo С30 например да са значително по-удобни. Друго нещо което не ми хареса е пласмасовия "алуминий" по таблото и вратите, но това по-скоро е проблем на конкретната кола и конфигурацията и. Пространството отпред е достатъчно за човек с нормални размери, отзад е тясно и основата на седалките е недостатъчно дълга, но за къси разстояния е ок за двама човека.
На пътя единицата има много рафинирано поведение - шума от пътя и двигателя е добре филтритан, като двигателя работи по-шумно само при ускорение с kick-down. Добро впечатление ми направи и липсата на аеродинамичен шум, но BMW имат един от най-високотехнологичните аеродинамични тунели в света, така че инвестициите си казват думата. Пътното поведение е много добро като окачването е стегнато, но не вози прекалено твърдо. Общо взето колата е наистина много приятна за каране. Скоростната кутия работи добре, но все пак на няколко пъти се случи да се чуди на коя точно предавка да отиде. Предавателните числа са добре избрани и без проблем може да се поддържа скорост от около 150км/ч при относително ниски обороти. Лично аз поддържах скорост на магистрала между 140 и 180км/ч и при тази скорост и не идеалната настилка на пътя, колата се държа съвсем добре - комфортна, стабилна и не дразнещо шумна.
Като цяло BMW са направили една много добра кола, но това което и пречи да бъде още по-добра са детайлите. Освен горедпоменатото регулиране на седалките, трябва да кажа, че управлението на мигачите и чистачките е доста неудобно, тъй като при натискане лостчетата автоматично се връщат в неутрална позиция и като цяло управлението им е контраинтуитивно. Също така ме изуми това, че при еднократно натискане на лостчето за мигачите, те (мигачите) не мигат три пъти както е при нормалните коли, а само веднъж... ми дреболия, ама дразни. Друга дреболия е че само шофьорското огледало е асиметрично. Не на последно място стандартната аудиосистема свири като радио от преди двадесет години. Много хора не биха обърнали внимание на подобни детайли, но аз съм си такъв, а това, че карам Volvo което е много по-изпипан автомобил откъм малките неща, със сигурност се отразява на мнението ми.
Все пак да не завършвам негативно, останах с по-добри впечатление от единицата, която определено впечатлява с поведението си на пътя и всъщност е една много разумна покупка заради качествата си, заради надеждността на BMW и заради ниското обезценяване.