Начин на ползване:
нормално
На кое качество на автомобила най-много държиш:
да е готина и уникална
Начин на каране:
нормално
Допълнителни бележки
Привет на всички фенове на ретро автомобилите. Японските ретро автомобили са доста малко в Бг и остават малко настрана, а според мен изобщо не го заслужават, защото имат неповторимия чар на времето си. Надявам се тук да намеря "колеги" по убеждение :)
Радвам се да споделя с Вас информация за моя автомобил - Datsun Cherry. След близо 3 години търсене на що годе здрав автомобил го купих през 2008г. чак от Батак, като собственика бе решил да го дава за скраб. Не беше го карал 6 месеца. Рискувах да се прибера на собствен ход 500 км до Варна. Нямах никакъв опит в реставрирането на автомобили и имах доста премеждия по намирането на части, но сега като се връщам назад - беше страхотно време (сигурно ще ме разберете отлично). Пролетта на 2009 стигнах до това, което виждате на снимките - не е професионална работа, но все пак ми харесва много.
Модела се произвежда от 78 до 82г. До 81г. е с "A" двигателите на Нисан, а от 81г. на някои от моделите, включително моя, се монтират следващото поколение "Е" двигатели на Нисан, които се ползват и в следващия модел на Cherry и Sunny дo 90 година. Двигателя е 1300м3 с 5-степенна скоростна кутия. Определено тоя модел ме кефи, особено в тоя цвят и стоповете. Версията с 3 врати има излъчване на спортно купе.
Имах и късмет с някои неща - предишния собственик беше кърпил с дебела ламарина слабите места - основно подкалниците и имаше само повърхностна ръжда. Оригиналния цвят беше сив металик, но се спрях на черния като реплика на времето на "Лудия макс". Поради изчерпване на бюджета бях решил да позакърпя старата боя, която беше в доста лошо състояние, но за късмет един бояджия от едно добричко село свърши добра работа за малко пари и ето го резултата. А салона е оригинално в син цвят. Другата разновидност на модела е в златист салон. Пак е много запазен въпреки че колата не беше гаражна. Може би климата в планината - с по-малко слънце е помогнал. Изобщо имах и много късмет с колата, но си беше и доста продължително търсене преди това...
По двигателя нищо не съм правил, само смяна масла и филтри(май пак са за смяна:), смяна агренажен ремък, смяна масло на скоростната кутия, минах елкон и ми казаха, че всичко е ок. Двигателя има тяга и още живот - на 215500 км е. Има няколко забележки - при натискане на газта има едно замисляне.