fallback

Новият Hyundai Kona: Корейската революция

Второто поколение на кросоувъра е пораснало във всяко отношение. За жалост това включва и цената (ВИДЕО)

През 2018 година Hyundai извади на пазара Kona като алтернатива на малките европейски SUV модели, която едновременно имаше по-необичаен дизайн, и малко по-достъпна цена. Сега Kona има второ поколение, в което, както виждате, необичайността на дизайна не само е запазена, но и е засилена. За съжаление засилена е и цената.                    Колкото до дизайна, вече и сами сте забелязали промените. Корейците са пренесли и тук футуристичното решение от Staria дневните светлини да са една непрекъсната ивица точно под капака. Може да ви хареса от пръв поглед, може и да изисква известно привикване. Но няма съмнение, че Kona изглежда много  различно от останалите в този претъпкан сегмент.                   Освен това предлага и сравнително богат избор от задвижвания. Има еднолитров трицилиндров турбомотор с мощност 120 коня, който може да бъде и мек хибрид. Има 1.6-литров турбобензин с почти 200 коня. Има и пълен хибрид със 141 конски сили мощност. Има го и добрия стар двулитров бензинов мотор, но той не се предлага на обитаващите Европа. А съвсем наскоро дебютира и чисто електрическа версия на модела.      

Hyundai Kona 1.6 T-GDI

198 к.с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

7.8 секунди 0-100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

   Обикновено оставяме цената за финала, но сега това е слонът в стаята, така че нека започнем от нея. Досегашното поколение на Kona в началото на тази година започваше от около 39,000 лева за базовия модел с еднолитров мотор, и стигаше до 60,000 лева за нещо като нашата тестова кола -  с 1.6 турбо, 198 коня и най-високо ниво на оборудване.

След смяната на поколенията базовата кола е вече 50,000 лева, с почти 11,000 лева повече. Нашият тестов автомобил по каталог започва от 74 900 лева, и с няколкото допълнителни пакета, които виждате, достига 80,000 лева.                   Ако някак си сте проспали последните пет години и сравните това със спомените отпреди 2018, това са шокиращо много пари. Но в променената реалност на 2023 всъщност цената изглежда почти изгодна. Защото скокът при Kona далеч не се дължи само на инфлацията.

Истината е, че получавате и доста повече автомобил за парите си. Kona е станала с 15 сантиметра по-дълга, от които 6 са добавени директно в междуосието (тоест към пространството вътре в салона), и с 2.5 см по-широка.                   И това не е просто насилствено разпъване на стария модел. Не, новата Kona е на практика съвършено различен автомобил. Предишната бе построена върху платформата за компактни модели К2, използвана също за i20, i30, Kia Rio и така нататък. Новото поколение е върху по-голямата платформа К3, споделяна с Kia Niro. Резултатът от това е доста повече вътрешно пространство, и обща дължина, пораснала до 4.36 метра.                 По-големите размери обаче не са се отразили негативно на пътното поведение - тъкмо напротив. Промененото окачване се държи отлично дори на планински път с остри завои. Управлението е директно и предсказуемо.

Воланът може би е малко по-лек, отколкото трябва, което е доста типично за азиатските коли, но 90 процента от клиентите на тази кола ще я ползват в 90 процента от времето само в големия град, така че това може би даже е плюс, а не минус. Така или иначе при висока скорост воланът се втвърдява достатъчно, за да ви е спокойно на магистралата.                  В същото време окачването си остава достатъчно меко да филтрира повечето капани на пътната агенция. Kona не е най-комфортно возещият модел в своя клас, но не е и много зад лидерите.

Четирицилиндровият GDi мотор е съчетан със седемстепенен автоматик с двоен съединител, който не идва от обичайните поддоставчици, а е собствена разработка на Hyundai-Kia. Тази трансмисия е със сух съединител и изисква грижи и внимателно боравене, но в замяна дава доста плавни и бързи реакции.                   Ускорението от 0 до 100 км/ч с този двигател отнема 7.8 секунди за версията с предно предаване, и 8.1 секунди за варианта със задвижване на четирите колела. Това не звучи сензационно бързо, но Kona всъщност има много добра еластичност между 60 и 120 километра в час, и изпреварванията с нея са като детска игра. Впрочем, като стана сума за 4х4, просветът тук е между 16 и 17 сантиметра, в зависимост от джантите. Не е точно офроуд звяр, но е достатъчно да ви дава малко повече сигурност по българските пътища.                     Ако търсим минуси, отчетлива досада са електронните асистенти, и по-скоро звуковите им сигнали. В един от сто случая тези асистенти може би ще ви спасят живота. Но в останалите 99 отчетливо го скъсяват. Разбира се, можете да ги изключите, но тогава какъв е смисълът от тях? А и новите стандарти за безопасност на ЕuroNCAP означават, че даже да ги спрете, при всяко следващо запалване те ще са отново включени. Ще се наложи просто да свикнете със звука.                  Интериорът е не едно, а поне две-три стъпала над досегашния. Първата Kona беше, откровено казано, доста евтина отвътре. Тази като материали е напълно на нивото на премиум марките, и даже над нивото на някои по-малки техни модели. Все още има някои корави, недодялани пластмаси, но те са на места, където няма да ги забелязвате.                     В сърцето на този интериор са двата 12-инчови дисплея, монтирани като един общ панел върху таблото - решение, което вече ни е добре познато от Ioniq 5. Приветстваме здравия разум на корейците да запазят някои физически бутони в добавка към сензорните екрани и гласовия асистент. Въздушните отвори на климатика са дискретно прикрити, но си вършат отлично работата.                    Другият силен коз на Hyundai и Киа е колко много неща, които навсякъде другаде се доплащат - и то скъпо - тук са включени в основния пакет.

Даже базовото ниво на оборудване ще ви даде почти пълния набор от електронни системи за сигурност, камера за задно виждане, преден и заден парктроник, 16-цолови алуминиеви джанти, LED светлини, тонирани стъкла, кожен волан, климатик, релси на покрива, отопление на предните седалки и волана, и допълнителна електрическа печка за салона за бързо затопляне през зимата.                    Включена е и 12-инчовата мултимедия с Bluetooth и четири USB-C порта - два отпред и два отзад.

Самата информационна система крие безброй глезотии, които рядко се срещат в този клас: настройки на амбиентното осветление, възможност да си записвате гласови бележки, настройки колко пъти да примигва мигачът. Можете даже да следите наживо спортни резултати - макар че ние не бихме се спрели точно на бейзбол и голф. Имате и запазената марка на корейците: колекция от различни природни звуци, замислени да действат успокояващо.                    Багажникът на Kona събира малко над 400 литра, което не е много за този сегмент. Но тук има една изненада, която от много години не сме виждали в нов автомобил: резервна гума. Без нея обемът е 466 литра, което вече е съвсем стандартно.                    Накратко, това е практичен и удобен автомобил, който спокойно може да покрие всичките нужди на едно съвременно семейство. И в този случай сме склонни да простим порасналата цена, защото Hyundai Kona е пораснал и във всяко друго отношение.        Още снимки от теста на Hyundai Kona вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      
    

 

fallback
  • #30
    V-1 ( преди 1 година )
    Санитар Тойота и който да е друг хибрид, ако наистина вярваш, че ще харчи 3,7 на сто си дълбоко заблуден и не си карал хибрид никога...Моят опит: Тойота Корола 2018та, хибирид с 1,6 двигател, при смесено каране на компютъра ми показваше 6,7. А когато направих истинско засичане, със зареждане до горе на бензиностанцията разходът беше около 7,5.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Видях я в Мола, приближих.. Видях цената???И бързо се отдалечих!
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    1.6 си е съвсем нормален двигател. малолитражен ти е процесора :D
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    С тези изпънати малолитражни двигатели трудно ще изкара и 150К. Завиждам на американците, там поне все още се предлагат адекватни двигатели дори без турбо.
  • #26
    Ку-ку! ( преди 1 година )
    70 бона за тоя оризарски стъргуч!!?
  • #25
    Докторът ( преди 1 година )
    За твоя информация рав4 ще харчи 9/100(минимум )на такава скорост.
  • #24
    Докторът ( преди 1 година )
    Кой е казал, че аз карам дизел?дМоята шкода действително харчи 3/100 и то при скорост от 140-160км на магистрала.Харчи 8 лева газ, което е еквивалент на 3/100 км бензин 95.
  • #23
    До санитара ( преди 1 година )
    Не санитарю това са фактите хибридите са икономични не ти се вярвя но тия дизели са супер боключави слез на земята освен тва не пълна всеки път ад блю и други глопусти на колонката.
  • #22
    До санитара ( преди 1 година )
    6литра на 100 хибрид няма ни Тойота ни на Рено ни на Хонда това не са дизеловите недоразумения объркал си се нещо
  • #21
    Факт ( преди 1 година )
    Дизеловият двигател е ясен не върви харчи с два литра по малко точно щот невърви другото не го изгаря а го прави на сажди и отзад черна броня.Техническо недоразумение по природа.
fallback
Последни