IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Понякога малкото е повече: тестваме VW T-Roc 1.5 TSI

Кросоувърът напълно оправдава отличните си резултати на пазара

T-Roc не без основание е един от бестселърите в гамата на VW и един от най-продаваните SUV модели в Европа. Още с появата си на пазара този автомобил се превърна в любимец на публиката и в сериозен играч на пазара - той е голям приблизително колкото Golf, но е по-интересен като концепция и се усеща по-модерен от него.


VW T-Roc 1.5 TSI


Дизайнът му го откроява сред конкурентите, възможностите за персонализация са доста богати, а гамата от задвижвания предлага по нещо за всеки вкус - все пак моделът е наличен както с предно, така и с двойно предаване, спектърът на мощноста на двигателите се простира от 110 к.с. за базовата трицилиндрова версия до 300 к.с. на спортния топмодел T-Roc R.


VW T-Roc 1.5 TSI


Повечето случаи, в които сме имали досег до този модел, това е ставало с неговите по-мощни версии с двулитров бензинов или дизелов двигател и двойно предаване. Този път имахме шанса да изминем доста сериозен пробег от 1000 км зад волана на по-базов T-Roc, под чийто преден капак работи 1,5-литров бензинов TSI двигател със 150 к.с., който отдава тягата си на предните колела през седемстепенна трансмисия с двоен съединител DSG.


VW T-Roc 1.5 TSI

Честно казано, тази конфигурация на T-Roc ни изненада изключително приятно - отдавна нямаме съмнения, че това е един много добър и изключително приятен за шофиране автомобил, но е интересно да се отбележи, че въпросната сравнително достъпна версия не ви кара да се лишите от нищо - нито от енергичност, нито от удоволствие от карането.

1,5-литровият мотор и DSG трансмисията пасват чудесно на параметрите на автомобила - T-Roc се усеща достатъчно динамичен, тягата е уверена и равномерна, а акустичният комфорт и ниското ниво на оборотите при шофиране по магистрала засвидетелстват за това, че "малкото" задвижване всъщност е напълно достатъчно за теглото на автомобила и в нито един момент не се усеща измъчено или претоварено.


VW T-Roc 1.5 TSI


Още по-хубавата изненада идва на бензиностанцията - докато напоследък трицилиндрови модели с меко казано компромисна динамика все по-редовно показват стойности за разход на магистрала от порядъка на 8-9 на сто, а понякога и повече, средният разход на тестовия T-Roc 1.5 TSI след изминаването на 1000 км, от които около 650 по магистрала, отчете точно 7,4 литра на сто километра - абсолютно адекватно представяне с оглед на размерите, теглото и мощността на модела.

Друга симпатична изненада предвид особеностите на родните пътища са стандартните 17-цолови колела със сравнително високопрофилни гуми, които осигуряват не само отличен комфорт на возене, но и дават известно спокойствие при преминаване през по-сериозни неравности или при движение по разбити участъци. Управлението е директно и хомогенно, без да става нервно по магистрала - балансът между пъргава управляемост и стабилност е добре обезпечен.


VW T-Roc 1.5 TSI


Няма как да не споменем и чудесната ергономия в интериора - макар голяма част от функциите и тук вече да се управляват от сензорен екран и сензорни повърхности, управлението на функциите все още става, така да се каже, със затворени очи и почти не изисква време и усилия за привикване и нагаждане. Седалките са много удобни за дълъг път.


 

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    дефинитивно не ( преди 6 месеца )
    карах такова като кола под наем в Италия. не съм очарован - нито от динамиката, нито от шумоизолацията, нито от возията, а удобството на седене, работата с превключвателите и менютата са под всякаква критика. иначе е проходим автомобил, ускорява си добре, спор няма, има приличен климатик. ама да се набуташ в града през лятото в задръстванията с климатика и старт-стоп система - ами не е 7.4 разхода, отива на 9. 7,4 ще направиш на commute с над 50км извън града.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Механика ( преди 6 месеца )
    Може да е всичко, но за този ценови клас обезшумяването е много добро!
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Василев ( преди 7 месеца )
    Уникален автомобил!
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Механика ( преди 7 месеца )
    Забравихте да споменете и липсата на обезшумяване и евтините материали като играчка от чипс... абе хубава хубава колко да е хубава?
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Шкодата и сеата са доста по приятни.
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    за какво са всичките тези разработки по двигателите които намаляват ресурса и оскъпяват а разхода е като на 25 годишен автомобил със сходен обем.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Фалшиф ( преди 7 месеца )
    Не ми режете от коментара!Писах за маслото на Шел Голд вариантнякакво ново за новите мотори го препоръчват за този двигател от форума на VW .Сега съм с Кастрол от Порше.И пак намалява нивото на щеката.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Компететен ( преди 7 месеца )
    При мен харчи около 1 литър на 10 000хил.Но може би маслото го смениха на 35000км.и има харчени и То било нормално.От Порше го казват, може би щото е с турбина.Градско стига до 7.5
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И нито дума за твърдата пластмаса.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Докторът ( преди 7 месеца )
    Да не говорим за ужасните сензорни бутони в volkswagen В шкодата има нормални бутони