IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Две димящи дула: тестваме новия Volkswagen Arteon Shooting Brake

Доказателството, че един комби модел може да бъде и елегантен - макар и на известна цена

Обикновено фейслифтът на един модел е възможност за производителя да осъвремени малко мултимедията, да добави няколко дребни украшения по дизайна и така да си осигури още две-три години спокойни продажби.
   
    

  
   
С Volkswagen Arteon обаче не е така. Първият му фейслифт ни носи преобразени двигатели, куп нови системи и, което е по-съществено, един изцяло нов модел: Arteon Shooting Brake.

Понятието Shooting Brake се ражда през XIX век за конски впрягове, специално пригодени да превозват дългите пушки на ловджиите. После идеята се прехвърля и към автомобилите, с леко променено значение: Shooting Brake вече е издължена отзад версия на двуврат автомобил, с много повече товарно пространство.
 
 
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Между нас казано, този Arteon не отговаря на нито едно от двете условия. Както виждате, той определено не е с две врати. А 565-литровият му багажник, макар и внушителен, всъщност е по-голям от този на стандартния фастбек модел с нищожните два литра.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Защо тогава от Volkswagen упорстват да го наричат Shooting Brake? Защото смисълът на това понятие се е променил за трети път, вече под натиска на маркетинга, и в наши дни означава нещо като кръстоска между комби и купе. Нашият Arteon е точно това: платформата на Passat, но с доста по-снижен и елегантен дизайн. Красотата е в очите на гледащия, разбира се, и вие можете сами да прецените за себе си дали ви допада. На нас този автомобил определено ни се струва приятен за окото.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Погледнат отстрани, изглежда огромен, но всъщност е със същата дължина като стандартния Arteon - 4.86 метра. Комби версията на Passat е с три сантиметра по-дълга.
 
 
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Пътното му поведение също е идентично: добре балансирано между комфорт и динамика. Мекото адаптивно окачване позволява известно накланяне в завоите, но пък сцеплението е отлично, а воланът - изключително прецизен. Острите завои са забавни, но тази кола е замислена по-скоро за дълги и удобни пътешествения, а не за спорт.
  
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
   
Двигателите са направили сериозна крачка напред, за да отговорят на новите европейски реалности. Базовата версия е с 1.5 турбо, познат ни от Golf, и със 150 конски сили. Има също плъг-ин хибрид със 156 коня комбинирана мощност. Но все пак основните продажби ще се падат на по-големите агрегати - двулитровия турбобензин, с мощност между 190 и 280 коня, и двулитровия турбодизел, който може да е 150 или 200 конски сили.

 

Volkswagen Arteon Shooting Brake

200 к. с. максимална мощност

400 Нм максимален въртящ момент

233 км/ч максимална скорост

7.8 секунди 0-100 км/ч


Ние тестваме именно дизела, комбиниран със 7-степенна DSG кутия с двоен съединител, и с 4Motion система за задвижване на четирите колела. Добрият стар TDI всъщност е коренно преобразен: с множество оптимизации за понижаване на разхода и с двойно впръскване на урея за максимално ниски вредни емисии. Германците обещават среден разход от 6 литра на 100 километра в смесен цикъл. Ние постигаме малко над 7 литра, но с доста спирания и тръгвания, и с честичко включване на отоплението на седалките. Така че официалната цифра вероятно е реалистична.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Отвътре Arteon силно прилича на Passat: рафиниран, изчистен, може би дори малко скучен. Но мястото е предостатъчно за петима, на задната седалка могат да седят и дългучи, има и много място за дребни и не толкова дребни вещи.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
   
Позицията на шофьора дава добра видимост. Приборите пред него са заменени от 26-сантиметров дигитален панел, способен да показва какво поискате - от скоростта до навигационната карта. Мултимедията също има голям и приятен като графика екран, който в по-високите версии върви с разпознаване на жестове и с гласов асистент. Навигацията все така ни се струва малко неинтуитивна, но бързо се свиква.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Разбира се, налице са и всички възможни системи за сигурност, включително адаптивен круиз контрол, който функционира чак до 210 километра в час, може да спира и да потегля съвсем сам в трафика.
 
 
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
  
Стартовата цена за Arteon с 1.5-литров мотор и ръчни скорости е 57 000 лева. Не е чак толкова много, защото тази кола има необикновено богато като за Volkswagen стандартно оборудане. То включва 18-цолови алуминиеви джанти, LED светлини с асистент за дългите, автоматично затъмняване на вътрешното и външите огледала, радио с 8-инчов дисплей и 8 говорителя, мултифункционален кожен волан и кожен скоростен лост, асистент за поддържане на лентата и парктроник отпред и отзад.
 
  
Volkswagen Arteon Shooting Brake тест драйв
  
   
По-горното ниво добавя адаптивно окачване, отопление на седалките и предното стъкло, и декорации от дърво.

Най-високото ниво е R-line - това, което виждате. С двулитров дизел, 200 коня, автоматични скорости и задвижване на четирите колела, тази кола започва от 79 300 лева - с шест хиляди над сравнимия Pasat комби. Разликата не е малка, при положение, че Passat дава и повече товарно пространство.

Но Arteon го превъзхожда в две отношения, които си струват доплащането. Първо, той не е толкова масов. И второ, изглежда несравнимо по-добре.


Още снимки от теста на Arteon Shooting Brake вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500