fallback

Умножете по четири: тестваме новото BMW X4 М

Трудно е да кажеш "не" на комбинацията от 510 коня, 4.1 секунди от 0 до 100 км/ч и 525 литра багажник

Ако питате здравия разум, един бърз купе-кросоувър е възможно най-нелогичната комбинация в автомобилния свят.             Понеже е по-висок, по-тежък и с по-лоша аеродинамика от добрия стар седан, на инженерите се налага да прибегнат до чудеса, за да го направят наистина бърз.

След това трябва да му дадат и много по-твърдо окачване, за да не завърши цялата тази бързина още в първата канавка. А твърдото окачване отнема единия основен смисъл на кросоувъра - комфорта на возене.      

Купеобразната форма пък отнема другия основен смисъл - практичността. Защото ефектната полегата линия на покрива е за сметка на вътрешното пространство и багажника.

На всичкото отгоре купе-кросоувърът е и доста по-скъп от нормалния кросоувър - просто защото е на мода.           Здравият разум може да повтаря това до безкрай - само че кой изобщо си купува спортна кола, слушайки здравия разум? Това е решение, което се взема от емоцията. А емоцията подчертано няма нищо против BMW X4 M.          Достатъчно е само да й пошепнете няколко числа. 480 конски сили от трилитровия мотор S58 - същият като в M3 и M4. 600 нютонметра максимален въртящ момент.  

BMW X4 M Competition

510 к. с. максимална мощност

600 Нм макс. въртящ момент

4.1 секунди 0-100 км/ч

2045 кг общо тегло

4.2 секунди от място до 100 километра в час - макар че в някои независими тестове колата се оказа дори по-бърза. И накрая максимална скорост, която, ако премахнете електронния ограничител, може да надхвърли 285 километра в час.

И това е нормалното Х4 М. Защото съществува и добре познатият пакет Competition, който срещу 14 000 лева ще ви даде още 30 коня, до общо 510, и ще намали времето от 0 до 100 км/чсто с цяла една десета от секундата.           Двигателят под капака е всъщност най-мощният редови шестак, произвеждан някога от BMW, и без никакви оплаквания се развърта до 7200 оборота в минута. Разликата между обикновената М-ка и онази с пакет Competition идва най-вече от налягането на турбото - 1.18 атмосфери в първия случай, 1.28 във втория.         За да не се попилее тази колосална мощ, се грижи спортна осемстепенна автоматична трансмисия Servotronic, в комбинация със системата на BMW за задвижване на четирите колела - със същия електронно контролиран заден диференциал като в новото M5.           Другата прилика с M5 е в това колко възпитана може да бъде тази кола, когато не я притискате. В нормален режим Х4 М е комфортен, тих семеен автомобил. Не чак толкова комфортен като обикновеното Х4, разбира се, но не и уред за вадене на пломби, какъвто сме свикнали да очакваме от M-поделението. Адаптивното окачване тук е стандартно. Както впрочем и много други неща: цената от 176 000 лева ще ви даде един доста добре оборудван автомобил.             За тези пари получавате 20-цолови алуминиеви джанти със специален дизайн, спортен ауспух и спирачки, кожен салон и волан, електрически седалки с отопление, тризонов климатроник, аудио от Harman Kardon и най-високите нива на онлайн услугите на BMW. В България цената включва даже и застраховка за гумите.            Единственото, за което ще се наложи да доплатите, е цвят металик - около две хиляди лева. И, естествено, за прословутия пакет Competition, 14 555 лева. Той включва не само 30-те допълнителни коня, но и 21-цолови джанти, различен дизайн на кожения салон, спортни седалки и още половин дузина глезотии.           Естествено, като при всяка M кола и тук можете да си играете до припадък с динамичните настройки на шасито, педала на газта, волана и реакциите на скоростната кутия. Можете също да изключите напълно електронната стабилизация и да прехвърлите по-голямата част от въртящия момент към задния мост, както подобава на едно истинско BMW.            Слава богу, не се налага да вършите всичко това при всяко влизане в колата - двата червени бутона на волана запаметяват любимите ви настройки и ги включват с едно натискане.

Сцеплението и поносимостта към странично ускорение граничат с фантастиката - в това отношение Х4 М бие даже Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Воланът дава достатъчно обратна връзка, ако го оставите в режим комфорт, а спирачките са безукорни. Даже и свиването на багажника заради скосения покрив е с нищо и никаквите 25 литра спрямо Х3 - и ни се струва, че 525 литра също са предостатъчни. Накрая май и здравият разум ще отстъпи пред чара на буквата M.

Още снимки на BMW X4 M вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #16
    Сектант ( преди 3 години )
    Хаха смешно ми.стана като прочетох ако се поръча компете,шън версията 30коня отгоре и една стотна от секундата хаха пълен смех първо че една стотна е нищо второ че ако един тукъшен мапър и направи ремап за тези 30 коня щи я вдигне полвин стотна не една от секундата.*** това е БМВ все пак хахах
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Някой трябва да посочи слона в стаята и да каже, че тоя волан приляга на кола за 20-30К лева, но не и на тази... Яко шанят с материали и дизайн.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Те, щото италианците едни честни и почтени!!
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Това няма как да бие Стелвио-то. Елементарна физика... Немците са царе в това да правят ***-и.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Бе, не знам колко да е по-добра Стелвиото, като ги гледам в сайтове за продажби излизат и под 20х. евра, а това БМВ под 70х. - трудно се намира!
  • #11
    чака-рака ( преди 3 години )
    2х2 = 46х6= на мерцедес
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Стелвиото е мега здрава кола с много добър интериор. Имам приятел дето си взе и съм потресен за парите колко напред са италианците. Да не говорим че с 2.0 бензин колата хвърчи - та мога да си представя с 510-коня мотора какво ще става. Това БМВ на хартия е по-тегаво и бавно от алфата.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Стелвио QV е италиански автомобил и това му е най-големия минус.
  • #8
    2045 кг толуп? ( преди 3 години )
    Стелвио QV е и по-леко, и по-бързо,и по-красиво.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалко че тоя двигател не го слагат в 5та серия като малко по-слаб вариант на М5
fallback
Последни