IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрата кола в света: тестваме Rolls-Royce Phantom

Eто какво ще ви купят 450 000 евро за базовото ниво на най-старото оцеляло автомобилно име (ВИДЕО)

Малки или големи, мощни или икономични, красиви или практични – колкото и видимо да се различават помежду си, всички автомобили на планетата са по същество напълно еднакви. Всички освен един.
Този автомобил без аналог е Rolls-Royce Phantom.
 


НО НЕ ЗАЩОТО Е БАСНОСЛОВНО СКЪП, или защото е бил предпочитаният избор на величия в цялата палитра от кралица Елизабет II до Кийт Муун и от Ленин до Джон Ленън.
И не защото е най-старото все още живо моделно име в света. Първият Phantom се появява в годината, в която се раждат Маргарет Тачър и Георги Калоянчев, Франсис Скот Фицджералд публикува „Великият Гетсби“, а Джон Лоуги Беърд след дълги опити успява да предаде успешно първия телевизионен сигнал.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


ОТТОВА ДО ДНЕС, ВЕЧЕ 94 ГОДИНИ, този модел е есенцията на лукса. Заради него, когато искаме да похвалим нещо, казваме - това е ролс-ройсът на часовниците, онова е ролс-ройсът на телефоните, и така нататък.
Но и това не е причината Phantom да е кола като никоя друга. Истинската причина е, че той схваща задачите си на пътя по радикално различен начин.

Когато става дума за обикновени коли, качествата им се мерят с неща като конски сили, секунди от 0 до 100 км/ч... При Phantom качествата се мерят в децибели.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


Докато всички останали производители са се фокусирали върху това как се усеща возенето в продуктите им, Rolls-Royce се е фокусирал върху това как то да не се усеща. Стъклата са двойни и дебели по 6 милиметра. Подовете, таваните и вратите са покрити със 130 килограма високотехнологична шумоизолация. Дори гумите са специално създадени от Continental и включват по 2 килограма шумопоглъщащ материал всяка.

РEЗУЛТАТЪТ Е ВЪЛШЕБЕН. Чували сте старата шега е, че най-шумното нещо в един Rolls-Royce е часовникът. Но този тук не издава и звук. Най-шумното нещо в новия Phantom е вашето дишане.
Часовникът обаче си остава приятно аналогов, а и като цяло вътрешността на този автомобил не е радикално различна от предишното поколение. Независимо, че то е от епохата преди iPhone и социалните мрежи.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


Много компании в историята са схващали лукса като необходимостта да дадеш колкото е възможно повече. И неизменно са се проваляли, като започнем от позабравената вече френска Facel и приключим с опита за възраждане на Maybach като отделна марка.

ТУК ФИЛОСОФИЯТА Е ТОЧНО ОБРАТНАТА. В Rolls-Royce чудесно знаят, че в епохата на интернет, на Facebook и Playstation най-ценното, което имате, е вашето внимание. И не искат да ви го отнемат излишно.


Rolls-Royce Phantom VIII тест


Затова тук няма да откриете никакви модерни технологични залъгалки, като 18 цвята на интериорното осветление, управление с жестове или автопилот. Всичко е създадено така, че да не изисква усилия от ваша страна. Вратите се затварят и отварят със симпатично старомодно бутонче. Климатикът все така се командва от две търкалца, за краката и тялото. Ако ви е топло, завъртате към синьото. Ако ви е студено, към червеното.

Вместо мъчително да разучавате менюта и подменюта в информационната система, можете просто да си налеете чаша добре изстудено Chablis.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


ТОВА НЕ ЗНАЧИ, ЧЕ PHANTOM не ползва новите технологии. Но го прави само там, където те наистина улесняват живота. Например със стъклената преграда в дългата база, която се замъглява чрез фотополимер само с едно натискане на бутон. Щом го направите, задната част от кабината е напълно звукоизолирана от предната.

Иначе вътрешността е точно каквото очаквате от един Rolls-Royce: безукорни, ръчно ушити кожи, скъпо дърво, дебели килимчета от специална вълна. Новост е тази така наречена "галерия" на таблото, която се сглобява в напълно стерилна стая, за да не попадне и прашинка вътре.

Rolls-Royce Phantom VIII тест

Всеки клиент може сам да избере какво да има в галерията: произведение на изкуството, скъпоценности или - без майтап - старинен китайски сервиз за чай. Естествено, това съвсем не е безплатно. Но понеже базовото ниво на Phantom започва от 375 000 евро за късата база и 450 хиляди за дългата, не бихме се тревожили прекалено за бюджета на купувачите.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


НАКРАТКО, ВЪВ ВИДИМАТА СИ ЧАСТ този Phantom доста напомня на предишния. Но невидимата е радикално различна.
Преди всичко това е първият Rolls, построен върху изцяло новата алуминиева платформа, създадена специално за тази марка. Тя е средно с 30 на сто по-яка от предишната и спестява доста тегло. Или по-скоро щеше, ако инженерите не я бяха наблъскали с шумоизолация.

Окачването също е изцяло ново: петзвенно отзад, и с по два паралелни носача отпред. За пръв път Phantom има и завиващи задни колела - не толкова за да се подобри динамиката, колкото за да се намали радиусът на завиване.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


ДВИГАТЕЛЯТ СИ ОСТАВА с 12 цилиндъра и 6.75-литров обем, но е основно преработен и с добавени два турбокомпресора. Мощността е скочила до 571 коня, а въртящият момент - до 900 нютонметра, двойно повече от Porsche 911 GT3. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съвсем малко над пет секунди. Дори воланът е станал по-дебел и удобен.

 

Rolls-Royce Phantom VIII

6749 куб. см работен обем (V12)

571 к. с. максимална мощност

900 Нм максимален въртящ момент

5.3 секунди 0-100 км/ч

Резултатът от това е едновременно впечатляващ и разочароващ. Впечатляващ, защото тази тежаща над два тона и половина грамада се управлява с удивителна лекота и прецизност. И разочароващ, защото точно това не искаме от един Phantom.

Предишният, с неговия тънък дървен волан и пътно поведение на голяма яхта, по никакъв начин не се опитваше да бъде приятен за каране. Задачата му беше да ви изолира напълно от света навън, с неговите шумове, дупки и други шофьори.

Rolls-Royce Phantom VIII тест


НОВИЯТ PHANTOM E НЕСРАВНИМО по-добър за каране, което по особената логика на Rolls-Royce го прави всъщност по-лош.
Но не толкова лош, че да му оспорим самоприсъдената преди почти век титла на "най-добрата кола в света".
Всъщност има само един начин да обясним накратко този автомобил: Phantom, както винаги, си остава ролс-ройсът на ролс-ройсите.

Още снимки на новия Phantom вижте в галерията:

 

 

0 от 500