Пролетта дойде, къде ти е кабриолетът, бе, момче? По това време на човек винаги му се приисква да яхне една хубава кола със свалящ се покрив.
Преди време не беше сложна финансова задача, но нещата в цяла Европа се промениха много. Цените на пазара втора ръка скочиха до небето, така че вече не е толкова лесно да си купиш евтино кабриолет. Разбира се, не е невъзможно.
Не много отдавна, когато говорихме за евтини кабриолети втора употреба, имаше много и много интересни опции, които отговарят на наистина ниски бюджети: Mazda MX-5 NA, Mazda MX-5 NB, MG TF и MG F, BMW Z3, Mercedes -Benz SLK, Audi TT Roadster, Fiat Barchetta, Toyota MR2, Honda CRX...Бяха разнообразни, а тъй като пазарът е динамичен, човек винаги можеше да ги продаде отново без загуба.
Но тези времена отминаха и сега е немислимо да закупите Mazda MX-5 за по-малко от 5 000 евро. Свестните коли пък не падат дори под 10 000 евро. За щастие в края на 90-те и през първото десетилетие на 2000-те имаше треска за кабриолети. Те се продаваха като топъл хляб. Това беше и времето на „бума“ на дизеловите двигатели. Междувременно чистите роудстъри - като гореспоменатия MX-5 или Z3, също триумфираха, така че улиците бяха пълни с кабриолети.
Години по-късно много от тези коли все още се движат. За по-малко от 5000 евро има доста опции, макар да са на възраст. Или пък директно нямат нужния еко стандарт за куп градове на Европа, а и цели страни. Но без паника, има кабриолети за по-малко от 5000 евро и с нужните еко стандартни.:
Кабриолет за под 5000 евро? Ето 5 идеи (ГАЛЕРИЯ):
Първият в списъка е Peugeot 206 CC . Препоръчителен е бензинов двигател 2.0 със 136 к.с., който споделя този четирицилиндров атмосферен мотор с Peugeot 206 GTi. Има много бройки за по-малко от 4000 евро. Това е надежден автомобил, с умерен разход и евтина и лесна поддръжка.
Въпреки че се води 2+2, задните седалки са смешни, така че на практика става само за двама души. В замяна на това багажникът е голям (410 литра), стига покривът да не е прибран.
Като динамика 136 HP е по-добър от 1.6-литровия и 110 HP бензин, но не е на нивото на 206 GTi, защото тежи повече.
Разбира се, харчи повече от 1.6 HDi със 110 к.с., но е по-плавен, по-удобен, по-надежден и е по-евтин на пазара втора ръка.