Всички автомобили са повече или по-малко податливи на повреди . Това важи дори за най-надеждните модели и никой не е имунизиран. Тези повреди обаче могат да приемат много форми и не всички са еднакво лесни за ремонт. Ето защо е изключително важно да знаете в какво се забърквате, преди да изберете превозно средство.

Днес ще се съсредоточим специално върху Peugeot 3008 и по-специално върху третото поколение. По-технологично напреднал, по-амбициозен и вече предлаган с хибридни и електрически задвижвания, френският компактен SUV остава популярен както винаги. И все пак в сервизите механиците вече съставят първоначален списък с най-често срещаните повреди.
Някои от специфичните компоненти излизат от строя
За разлика от предишните поколения, белязани от понякога силно критикувани бензинови или дизелови двигатели , третото поколение на 3008 като цяло е по-изпипано. И следователно, не е изненадващо, по-надеждно. В резултат на това интервюираните специалисти са съгласни, че големите структурни дефекти не се увеличават. Някои специфични части обаче са причина за по-голямата част от ремонтите, извършвани в дилърствата. Но това е така за много високотехнологични модели . Един от най-често обсъжданите проблеми е свързан с инвертора, ключов компонент в електрифицираните версии.
Няколко сервиза съобщават за подмяна на масло, извършена на сравнително нови превозни средства, обикновено по време на сервизни посещения за друга работа. Най-често срещаният симптом остава появата на предупредителни съобщения на арматурното табло. Това понякога е съпроводено с временна загуба на мощност. Peugeot е признал проблема при ограничена серия превозни средства и подмяната е била покрита от гаранцията на производителя . Друга област, която буди безпокойство, установена от механиците, е маслената помпа. При някои модели, свързаният електромагнитен клапан е претърпял преждевременни повреди.

Редки проблеми
Проблемът често се проявява като нестабилно налягане на маслото или светеща предупредителна лампа на двигателя. Отново, повечето ремонти са извършени в гаранция от Peugeot, като по този начин се ограничава финансовото въздействие върху засегнатите собственици. Специалистите обаче посочват, че тези случаи остават малцинство в сравнение с общия обем на продажбите. В края на 2024 изтегляне от пазара също привлече вниманието на сервизите на марката. Приблизително 20 000 автомобила , включително 3008, бяха засегнати от изтегляне, свързано с шарнири на окачването. 5008 също беше засегнат от този дефект.
Проблемът произтича от риск от счупване на монтажния болт на скобата на сферичния шарнир. Механиците посочват, че този вид превантивно изтегляне от пазара е стандартна практика за по-нов модел и помага да се избегнат по-сериозни дългосрочни проблеми. Изтеглените автомобили бяха бързо обслужени от дилърската мрежа.

Освен тези специфични точки, обратната връзка от терена е като цяло успокояваща относно SUV-а. Повредите, които оставят автомобила неподвижен, остават редки, а електронните повреди не достигат нивата, които понякога се наблюдават при по-ранните модели, въпреки че все още се случват. Сервизите по-специално отбелязват необходимостта от повишена бдителност по отношение на актуализациите на софтуера, които са станали от съществено значение за осигуряване на правилното функциониране на бордовите системи на автомобила.
Що се отнася до механиката, Peugeot 3008 от трето поколение на този етап не страда от съществени дефекти. Първоначално установените слабости се отнасят до специфични компоненти и производителят ги отстранява.


1