Skoda Kamiq е един от онези модели, които много бързо станаха популярен избор сред шофьорите, търсещи малък SUV за града. Високата позиция на шофиране, компактните външни размери и практичният интериор карат много купувачи да възприемат Kamiq като компромис между класически хечбек и по-голям SUV.

Все повече екземпляри от първите години се появяват на пазара на употребявани автомобили, което означава, че вече може да се говори за повтарящи се дефекти и за какво да се внимава преди покупка.
Въпреки това, струва си веднага да се изясни едно нещо: Kamiq обикновено се счита за изискан и предсказуем автомобил. Това не е кола, която "се разпада" масово след няколко години, но има няколко критични момента, които лесно се забравят, когато гледате добре поддържан екземпляри от модела. Изненадващо, не става въпрос за двигатели или окачване.
Заслужава ли Skoda Kamiq на старо? (ГАЛЕРИЯ):
Сред най-често повтарящите се забележки основно е темата за спирачките, по-специално спирачните дискове. В много единици именно дисковете показват по-често влошаване в сравнение с конкуренцията, което може да означава неравномерно износване, по-ниска спирачна ефективност и понякога вибрации. При ежедневна употреба проблемът често се провявява при градско шофиране - къси маршрути, често спиране, влажност, автомивки, стоене навън и липса на подходящо загряване на спирачките. Ефектът е, че колата изглежда страхотно, има малък пробег, но все пак усещаш ритъм на волана при по-силно спиране.
Как да се уверя, че всичко е наред със спирачките? По време на тест-драйв една лека спирачка не е достатъчна. Трябва да проверите ефективността при различни скорости и да видиш дали колата не дърпа странично. Също така е добре да се оцени работата на ръчната спирачка, тъй като този елемент понякога е критикуван. Ако лостът, бутонът или механизмът работят със съпротивление или издават шум, може да се предположи, че има проблем.


2