В динамична индустрия средният жизнен цикъл на автомобила обикновено е около седем години. Това е неписаното правило на пазара - пускане, фейслифт в средата на живота след три-четири години и след това пенсиониране, за да се освободи място за новото поколение. Въпреки това, преглеждайки ценовия списък на новите модели, се срещат някои забележителни изключения - коли, които дебютираха, когато смартфоните все още имаха централния физически бутон и които днес, на прага на 2026 г., все още са там, поръчват се и често са много популярни.

Това не са складови наличности, а дълготрайни проекти, които са успели да се развият. За да оцелеят толкова дълго, тези автомобили са претърпели постоянна, но дискретна метаморфоза - не структурни сътресения, а естетически преработки, въвеждане на технологии (от инфотейнмънт екрани до задължителни ADAS) и обновяване на двигателя, за да се справят с все по-строгите емисии.
В някои случаи тяхната постоянност се дължи на несигурността на електрическия преход, която е накарала производителите да "замразят" инвестициите в двигатели с вътрешно горене, удължавайки живота на съществуващите модели. В други, съвсем просто, оригиналният дизайн беше толкова подходящ, че не изискваше подмяна. Ето десетте ветерани на европейските пазари – от най-новите до най-дългогодишните.
Десетте ветерана на европейските пазари (ГАЛЕРИЯ):
Италианският седан до голяма степен остава верен на себе си от 2016 насам. Изграден върху усъвършенстваната платформа Giorgio, той претърпя обновления, насочени преди всичко към интериора (през 2020), за да преодолее технологичната разлика с конкурентите. Най-скорошното обновяване (2023) въведе LED матрични фарове с светлинен подпис "3+3" (почит към SZ) и променен дигитален приборен панел. Първоначално беше предвидено Giulia да се пенсионира през 2025, но компанията със седалище в Арезе удължи живота на модела поне до 2027, като все още няма категорична яснота за неговия наследник.


1