Двигателят 1.2 TSI от семейството EA111 е въплъщение на мотори от ерата на намаляването на размерите - малък, лек, турбокомпресиран, икономичен и достатъчно динамичен, за да замени стария атмосферен 1.6 8V. На практика обаче се оказа, че освен предимствата си, има и слабости, които безмилостно излизат от вторичния пазар.

Моторът се произвеждаше от около 2009 до 2015, а при някои модели - като Seat Ibiza, дори издържа до 2017. Затова, ако обмисляте да купите употребяван Volkswagen, Seat, Skoda или Audi с 1.2 TSI днес, си струва да знаете добре с какво се сблъсквате и за какво да внимавате.
Двигателя 1.2 TSI от семейството EA111 е де факто "опростена" версия на по-големия 1.4 TSI. Чугуненият блок беше заменен с алуминиев с чугунени цилиндрови облицовки, диаметърът на буталото беше намален до 71 мм, използвани бяха по-леки бутала и нов колянов вал.
Върху блока е поставена обикновена глава с 8 клапана, с един разпределителен вал и хидравлични клапани, без променливи фази. Освен това двигателят разполага с директно впръскване на бензин.
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen (ГАЛЕРИЯ):
При покупка на употребяван автомобил си струва да обърнете внимание на няколко ключови момента. Първо, дали веригата е била заменена, кога, от кой и дали има фактури от сервиза. Второ, състоянието на маслото и възможните течове – миризмата на бензин, пресни следи от грес в областта на радиатора или маслената кана – са сигнал, че ще е необходима инвестиция. Трето, работата на студена и на загрял двигателя, както и на реакцията на газа.
Ако колата е добре поддържана, обслужена разумно и най-важните елементи вече са ремонтирани или заменени, 1.2 TSI може да се изплати с прилична издръжливост. Оценява се, че експлоатационният живот на тази единица при спокойно шофиране и редовна експлоатация може да достигне около 200 000-250 000 км.


2