IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Луксозната марка на Toyota отказва да бъде електрическа

Century навлиза в територията на Rolls-Royce и Bentley с луксозно купе

Десетилетия наред Century се позиционираше на върха в йерархията на Toyota, привличайки японски елит. Сега флагманът на марката навлиза в непозната територия, след като компанията обяви, че името Century вече няма да се отнася до един модел, а ще се развие в собствена марка, създадена да предизвика Rolls-Royce и Bentley.


Toyota Century Coupe


На японското изложение за мобилност Toyota представи бъдещето на новия бранд с впечатляващо Century Coupe, боядисано във впечатляващо оранжево и с форма на спортен автомобил с две врати. Все още не се съобщава какъв двигател ще получи новият модел, но е потвърдено, че той няма да бъде електрически.

В Япония настоящият седан Century се продава с V8 двигател, докато Century SUV е оборудван с 3.5-литров plug-in хибриден V6. В интерес на спестяване на разходи, би било логично Toyota да използва един от тези агрегати в бъдещия си модел, но не е изключено да се потърси и нещо различно.


Toyota Century Coupe


Сред вариантите е новият V8 с два турбокомпресора, който ще задвижва Toyota GR GT – спортен модел, позиционират като конкурент на Mercedes-AMG GT. Неговата премиера ще се състои до дни, като според слуховете под капака му ще има 800 к.с. Подобна мощност изглежда прекомерна за кола с емблема Century, но е възможно тя да бъде намалена, за да се създаде по-спокойно, луксозно изживяване.

„Има много варианти. Времето, необходимо за развитие на един автомобил, вече е много намалено, така че съвсем скоро ще вземем решение", коментира президентът на Toyota Такаши Уехара, цитиран от CarExpert.


Още снимки на луксозното купе – вижте в галерията:


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Шабан, ще ти докажа че аз не съм психопат и психотрол и отговарям на въпросите. Със същият този коментар ще докажа че и ти си психопат защото няма да отговориш на собствените си въпроси? Дай твоята прогноза? Моята е 20% още тази година, 30% 2028 до 2030. 50% 2035 - 2040. За 80% пазарен дял на чисти електромобили в световен мащаб вероятно няма да съм на жив. Най-оптимистичната но малко вероятна прогноза 2050. 100% - вероятно никога.
  • #5
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 4. Ами неправилно си разбрал! Прехода не е завършил, а току-що започва! Когато завърши след 20-30 години, последните автомобили с ДВГ ще са луксозни и скъпи автомобили, защото на никой няма да му пука колко струват. Ще се купуват именно защото са скъпи и са последни! Цената им оттам нататък само ще расте, защото са инвестиция. Сега по-ясно ли ти стана? Практически пример ли искаш да ти дам, Защо например rolls-royce ще продава автомобил с ДВГ през 2040-2050 с или без забрана за ДВГ?
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Car guy ( преди 2 седмици )
    @ Антитрол: Съгласен съм, че желанието за отлика е водещо при премиум и супер луксозния сегмент. Но излиза, че Full circle-a на електрификацията е завръщането към ДВГ според теб? Взимам пуканките за останалите коментари, които ще последват.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 седмици )
    Тесльо, ти като виден форумен ясновидец, дай една прогноза кои години делът на електромобилите ще стигне 20%, 30%, 50%, 80%?
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не ги искат електричките,логично психотроле.
  • #1
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Напълно логично! Хората си купуват скъпи автомобили, за да бъдат различни от останалите и от тълпата. Напълно логично електрификацията започна от премиум автомобилите, защото само богатите можеха да си ги позволят. В началото да имаш електрически автомобил те отличаваше от тълпата. Напълно логично е, електрификацията да завърши със същия премиум сегмент. Когато всички останали карат евтини електромобили, логично се отличаваш ако караш нещо различно - ДВГ, което не всеки може да си позволи!