IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

18-годишните искат да пътуват, но не и да шофират

Проучване показва, че младите хора в Европа имат много по-практичен подход към транспорта

Какъв подарък би искал някой, който навършва 18 години? Мнозина вероятно ще отговарят – автомобил. През 2025 година обаче това не е така. Повечето млади хора в Европа искат да пътуват, като това е от огромна значение зя тях, но не се свързва с автомобил.


млади хора, пътуване


Доказателство за това е проучването „Какво означава да си на 18 години днес“, извършено от Future Concept Lab за Subito. То показва, че ако през 2011 година почти всички 18-годишни италианци са получили шофьорска книжка в рамките на една година, то днес това се отнася за по-малко от половината.

Всъщност, изкарването на лиценз не изчезва от списъка с желание, но се отлага във времето – често до 21 и дори до 24 години, когато книжката ще е нужна за започване на работа. Високите разходи за нови автомобили и готовността на родителите да водят младите хора са преместили изкарването на книжка някъде напред във времето.

Изследването показва, че днешните младежи без автомобили се сблъскват с мобилността прагматично. Основната цел е да стигнете до финалната дестинация ефективно и бързо. За това поколение мобилността е по-скоро функционална услуга, отколкото символ на автономност или статус.

За да бъдем по-точни, всеки ден младите използват поне две различни средства - ходят пеша (52,7%), движат се с обществен транспорт (45,8%), возят се в семейната кола, управлявана от родителите им (44%) или използват велосипед (28,2%).

Следователно новата кола днес е само бъдеща мечта, пътуването е част от прехода към зряла възраст и това отношение се отразява и в поведението на потреблението. 18-годишните са прагматични дигитални туземци - повечето участници в проучването (говорим за 59%) са купили или продали артикули втора употреба през последната година, не за мода, а за да спестят пари и да направят уменията си плодове онлайн.

Поради тази причина поколение 2007 вероятно ще бъде най-заинтересовано от автомобили втора употреба, а също така от употребявани скутери и велосипеди, микроавтомобили с ниски разходи или услуги за споделяне на превозни средства.

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Принципно да живееш в голям град и да имаш кола е сериозна набутвация - и откъм данък, и откъм гориво, а и за паркиране. Градският транспорт е по-бърз и по-евтин. Въпросът е, че не искат да вземат и книжка, а такава може да им дотрябва. Туй ги прай ***.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Може да обобщим с 3 думи: Добре тренирани гейЮвИ!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Развитие, а..... ( преди 2 седмици )
    Те за тия леваци дето си вярват , че целия свят е в телефона им, "научават" всичко по интернет, до един са в клуб "Ръцете ми пречат", а мисленето е непосилна мозъчна дейност е не разбираемо, че притежанието и управлението на автомобил е преди всичко свобода! За бройлерите това е мисия невъзможна, те искат просто да ги извозват, в какъвто и да е смисъл!
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Това по-долу е типична глупост на недозрял индивид. Автомобил си купуваш, когато имаш нужда - дали поради реална причина за придвижване или за удоволствието да правиш нещо, досега забранявано/кеф да караш сам, е все тая. Жилище си закупуваш, когато решиш да се установиш някъде и тогава си преценяваш според икономическите реалности как да живееш. Жилището става символ на статус, когато е дворец, а колата когато е от тези редките - Ферари, Ролс Ройс... Всичко дотогава е нещо, което ти върши работа
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    Според мен, това не означава, че не искат да шофират, а че се учат да шофират, когато могат да си позволят кола
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Сега разходите за поддръжка са високи. Данъци, застраховки...всичко на запад е 4 и пет цифрени суми! Горивата и те скъпи. Цените на резервните части за съвременните коли са космически в сравнение със на старите. Да не говорим по сервизите какви са цените че и вече няма добри майстори и доста от съвременните коли изобщо няма кой да ги ремонтира като се счупят извън гаранция. То вече няма млади да разбират от коли. Търсиш разни дъртаци от едно време, щото никой друг не може да свърши работа.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Хиперинфлация е ( преди 2 седмици )
    Аз помня времето когато хората спестяваха пари в брой в банките и лихвите по депозитите бяха над 10%. Със средната германска или френска заплата спокойно човек си спестяваше пари и за кола и за жилище. Хората плащаха в брой! Не като сега всичко на лизинг и на кредит и парите виртуални и всичко измама. Колко сега в западна Европа притежават собствена кола и собствено жилище без да дължат пари на банки? Ами почти никой от младите. Само най богатите и дъртите дето едно време са си купили.
  • #1
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Европа потъва ( преди 2 седмици )
    Това е много надежден индикатор за обедняването на Европа! Автомобилът е символ на просперитета. Другото е жилището. Човек си купува собствен автомобил и собствено жилище когато работи и има пари! Навремето в западна Европа тези неща хората си ги купуваха даже без кредити и лизинги. Всеки работещ човек с професия беше средна класа и може за няколко години да спести пари за нова кола. Даже и жилища доста се купуваха с плащане в брой. Сега това е немислимо и дори и "богатите" вземат кредити.