Дискретна, но обещаваща иновация, си проправя път в безопасността на движението във Франция. Емилиен Мафейс, основател на стартъпа RS-L, разработи просто и практично устройства, предназначено да подобрят комуникацията между шофьорите, изправени пред опасности на пътя. Тази джаджа не е замислени като грандиозна технологична революция, а по-скоро като полезно, удобно и достъпно решение за всички, възстановяващо, без смартфони, чувството за общност и взаимна подкрепа на пътя.

Устройството RSL V1 е визуална предупредителна система, която се монтира в салона на колата. То работи с помощта на високоинтензивен 3-ватов светодиод, захранван от 12 волта чрез обикновена USB връзка. Ако водачът забележи опасност, независимо дали е неподвижна, като инцидент или пътни ремонти, или се движеща се, като велосипедист или дете, той може незабавно да предупреди другите участници в движението, като активира дискретно дистанционно управление, прикрепено с велкро.
Визуалното съобщение се показва с помощта на цветен код: зелено за нормална ситуация, червено за постоянна опасност или мигащо червено за движеща се опасност. Този универсален код е проектиран да бъде разбран мигновено, без дълги обяснения и най-важното, без да се изисква другите участници в движението да имат същото специфично оборудване.
Тази простота е умишлена. Дизайнерът на джаджата обяснява, че целта е също така да се отстранят недостатъците на съществуващите системи, като например навигационни приложения като Waze. Те понякога са критикувани за забавяне при предаването на сигнали и, което е по-важно, страдат от съществен недостатък: необходимостта да откъсвате поглед от пътя, за да използвате смартфон.
Трябва обаче да се отбележи обаче, че с внедряването на интеграцията с Gemini това ограничение скоро ще бъде премахнато, тъй като сигналите ще се активират с глас. Освен това, традиционното премигване на фаровете тук е модернизирано с ясен и визуален език, елиминирайки всякакъв риск от погрешно тълкуване.
Устройството на RS-L е проектирано за колективна употреба, при която всеки шофьор допринася за цялостната безопасност под формата на общностна осведоменост за безопасността на движението. Цената на джаджата е 25 евро без ДДС и отговаря на всички изисквания на закона във Франция. Нейният режим ден/нощ, който автоматично намалява мощността с 60%, осигурява подходяща употреба без отблясъци.


0