Откритите Gelandewagen не са новост, но досега те бяха или по-стари двуврати модели, които не бяха особено луксозни. Новият Brabus XL 800 Cabrio е първият, който предлага конструкция, базирана на най-новото поколение на емблематичния G-Class, а именно невероятния Mercedes-AMG G63.
Цифрата в името се отнася до метричната мощност на двигателя с двойно турбо 4,0-литров V8 - просто няма как Brabus да остави двигателя в оригиналния му вид. Въртящият момент е цели 1000 Nm. Тази комбинация е достатъчна, за да ускори тази машина до скорост от 210 км/ч., въпреки че тази скорост в тритонна кола, оборудвана с гуми Pirelli Scorpion 325 за всякакъв терен, звучи леко плашещо, дори преди да се вземе предвид разработената от Brabus портална ос, която увеличава просвета до 18,9 инча. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди.
Промените във външния вид не спират дотук. Brabus, както обикновено, добави няколко карбонови декоративни елементи към G63, предимно по краищата: броните, страничните прагове, калниците, въздухозаборниците и вентилационните отвори, както и аксесоарът за капака в стила на Mopar, известен като „Brabus Powerdome“. Добавено е ново допълнително осветление – друг традиционен акцент на Brabus, а частите, които не са от карбон, са боядисани в цвят, който фирмата нарича, творчески, „бледокафяв“.
Вътре има достатъчно яркочервена кожа, за да се покрият всички екземпляри от наръчника на председателя Мао в Пекин, като всичко от седалките до праговете, тавана и волана е облечено с нея. И макар да очаквате такава разкошна конструкция да предлага капитански тронове навсякъде, XL 800 Cabrio запазва стандартното петместно разположение на G63, с пейка отзад. Освен това, фирмата е добавил системата Airscarf, която духа топъл въздух върху вратовете на пътниците отпред, което е приятен добавка за кабриолет.
Brabus твърди, че ще бъдат произведени само 50 бройки и макар да не е посочена цена, се предполага, че тя ще бъде над 500 000 евро. Като цяло, това е изненадващо фина конструкция, поне за Brabus G-wagen. По-важното е, че дава добра представа за това какво да очакваме, когато официалният Gelandewagen с отворен покрив най-накрая излезе от Щутгарт. Това казано, Brabus има една характеристика, която серийният Mercedes-Benz G-Class Cabriolet със сигурност никога няма да има е червено осветление около върха на ауспуха.


0