IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Пилот от F1 подкара новата хиперкола на Mercedes-AMG

Серийният AMG GT XX ще има над 1000 конски сили и ще излезе догодина

Mercedes-AMG избра едно от най-важните събития през годината, за да представи един от най-очакваните си модели. По повод Голямата награда на Лас Вегас, кръг от световния шампион във Формула 1, германският производител показа прототип на новия си електрически хиперседан, който представлява серийна версия на концепцията GT XX.


Mercedes AMG GT XX


Дизайнът няма да се различава съществено от концепцията

Зад волана на електромобила беше Джордж Ръсел, пилот на тима от Формула 1. Самата кола беше покрита с камуфлаж, но той вече е значително по-малък и разкрива част от дизайна, който ясно е вдъхновен от концепцията. Прототипът има същите фарове и напълно затворена решетка, докато бронята включва вертикални въздухозаборници и сплитер с изчистени форми.

Силуетът се характеризира с много наклонено предно стъкло и спускащ се покрив. Прибиращите се дръжки и изключително гладката каросерия потвърждават, че инженерите и дизайнерите са обърнали огромно внимание на ефективността, докато в задната част се вижда броня, която вече е много близка до производствените спецификации.


Mercedes AMG GT XX


Интериорът на Mercedes-AMG все още е неизвестен, но едва ли ще се отличава значително от този, наблюдаван в концепцията, където се залага на приборен панел от най-ново поколение.

Напълно нова платформа

На техническо ниво автомобилът разчита на новата платформа AMG. EA - структура, която комбинира алуминиеви, стоманени и композитни материали, за да гарантира твърдост и намаляване на теглото. Концепцията GT XX използва експериментална батерия с индивидуално охладени цилиндрични клетки и три аксиални електрически мотора, разработени с YASA, способни да надвишават 1360 к.с.

Малко вероятно е стандартната версия да поддържа такива екстремни числа, но Mercedes-AMG вече потвърди наличието на аксиални двигатели - технология, която обещава по-висока ефективност и плътност на мощността от тези на днешните по-широко разпространени радиални двигатели.


Mercedes AMG GT XX


В допълнение към хиперседана, същата платформа ще се използва и за високопроизводителен кросоувър, което означава, че AMG разглежда този проект като стратегически стълб на електрическото си бъдеще.


0 от 500
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 седмици )
    Аксиалните електромотори определено са интересни, но теглото си остава пак 2,2 тона. Това е всичко друго, но не и истински спортен автомобил с това огромно тегло.