Mercedes-AMG избра едно от най-важните събития през годината, за да представи един от най-очакваните си модели. По повод Голямата награда на Лас Вегас, кръг от световния шампион във Формула 1, германският производител показа прототип на новия си електрически хиперседан, който представлява серийна версия на концепцията GT XX.

Дизайнът няма да се различава съществено от концепцията
Зад волана на електромобила беше Джордж Ръсел, пилот на тима от Формула 1. Самата кола беше покрита с камуфлаж, но той вече е значително по-малък и разкрива част от дизайна, който ясно е вдъхновен от концепцията. Прототипът има същите фарове и напълно затворена решетка, докато бронята включва вертикални въздухозаборници и сплитер с изчистени форми.
Силуетът се характеризира с много наклонено предно стъкло и спускащ се покрив. Прибиращите се дръжки и изключително гладката каросерия потвърждават, че инженерите и дизайнерите са обърнали огромно внимание на ефективността, докато в задната част се вижда броня, която вече е много близка до производствените спецификации.

Интериорът на Mercedes-AMG все още е неизвестен, но едва ли ще се отличава значително от този, наблюдаван в концепцията, където се залага на приборен панел от най-ново поколение.
Напълно нова платформа
На техническо ниво автомобилът разчита на новата платформа AMG. EA - структура, която комбинира алуминиеви, стоманени и композитни материали, за да гарантира твърдост и намаляване на теглото. Концепцията GT XX използва експериментална батерия с индивидуално охладени цилиндрични клетки и три аксиални електрически мотора, разработени с YASA, способни да надвишават 1360 к.с.
Малко вероятно е стандартната версия да поддържа такива екстремни числа, но Mercedes-AMG вече потвърди наличието на аксиални двигатели - технология, която обещава по-висока ефективност и плътност на мощността от тези на днешните по-широко разпространени радиални двигатели.

В допълнение към хиперседана, същата платформа ще се използва и за високопроизводителен кросоувър, което означава, че AMG разглежда този проект като стратегически стълб на електрическото си бъдеще.


0