IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Спор - кой е изобретил хечбека и кога?

За отговор на този въпрос ще трябва да се отправим към Франция

Всички познават този вид каросерия. Пътнически автомобил без отделен багажник и с повече от две врати обикновено се нарича комби или хечбек. Комбито обикновено се отличава с по-голям багажник и, като правило, вертикално разположена задна врата. Хечбекът, от друга страна, има наклонена задна врата.


Renault 16


Кога обаче се е появил хечбекът? Според някои твърдения, първият такъв автомобил е Renault 16 (на първата снимка). Този компактен модел се появява в средата на 60-те години на миналия век и веднага предизвиква сензация на пазара. Първо, заради предното си задвижване, новост в своя клас, и второ, заради необичайния си стил на каросерията, който съчетава предимствата на седан и комби.

След Renault 16, манията по хечбека първо обхваща Европа, а след това и света. Макар че няма да омаловажаваме достойнствата на този френски модел, автомобили с такъв тип каросерия има и преди това, дори през 30-те години на миналия век, например.


Citroen 11CV Traction Avant Commerciale


Известният Traction Avant, революционният модел на Citroen с предно предаване и монокок, има версия Commerciale. Разбира се, никой не го нарича хечбек тогава, защото думата просто не съществува по това време. По същество обаче, именно това е първият хечбек в историята. Той има наклонена двойна врата вместо капак на багажника. Освен това, в по-късните версии на модела двете врати са заменени с една. Въпреки безспорната си практичност, Citroen 11CV Traction Avant Commerciale (на втората снимка) така и не се превръща в истински масов автомобил.

Не се извиват опашки и за първия американски хечбек. За такъв се счита Frazer Vagabond от 1951. Той има типичната за хечбек наклонена линия на покрива и двойна задна врата с прозорец. Най-любопитното е, че в каталозите стилът на каросерията на този практичен и стилен автомобил е наречен по много необичаен начин: не хечбек, а Utility sedan - "практичен седан".

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ами масов хечбек който се продава много е Рено 16,Ситроена,макар и да има нещо наподобяващо на хечбек е само една версия от много продавания 11CV,а не като цяло целия модел 11cv,горе долу така стоят нещата и с американския автомобил,който така и не се оказва масов,а по-скоро бутиков.За това и Рено 16 е първия хечбек.