IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Porsche някога използва BMW за прикритие

Първият модел на марката с предно разположен двигател е тестван в каросерия на баварец

В ранните етапи на тестването автомобилните производители използват прототипи, които обикновено не разполагат с окончателните си каросерийни панели. Тези превозни средства обикновено са смесица от части на съществуващи модели, комбинирани с нови компоненти, разработени за предстоящия продукт. Макар че тестовите прототипи обикновено използват каросерии от същия автомобилен производител, това не винаги е било така.

 
BMW 2002 Porsche   
 

На пръв поглед за всеки би казал, че това е BMW 2002. Всъщност, това е, което Porsche искаше да накара хората да повярват преди половин век. В началото на 70-те години в Цуфенхаузен се роди гениалната идея да прикрият 924, като използват каросерия, заимствана от друга кола, която нямаше никаква връзка с Volkswagen Group.
 
Тъй като 924 беше първият автомобил на Porsche с предно разположен двигател, нямаше предшестващ модел, от който да заимстват силуета, с който да прикрият прототипа. Затова в Цуфенхаузен закупиха не само BMW 2002, но и Opel Manta от първо поколение, които да служат като тестови автомобили за това, което вътрешно беше известно като „EA425“.

 
BMW 2002 Porsche двигател  
 

Самото 924 беше смесица от компоненти на VW и Audi, когато дебютира през 1976 като заместник на 914. Базовият модел на Porsche беше сглобен от Audi в Некарсулм и се появи на пазара едва след като VW отмени собствената си версия. Вместо това марката избра да се фокусира върху Scirocco с предно задвижване, базиран на Golf. 2,0-литровият четирицилиндров двигател с водно охлаждане беше взет от Audi 100 и едва десетилетие след пускането на пазара 924 S се появи с истински двигател на Porsche: 2,5-литров редови четирицилиндров от 944.

Тестова кола Porsche 924 с каросерия BMW 2002

Porsche, междувременно, продължава да използва умни техники за камуфлаж, като използва стикери, които имитират по-стари фарове и стопове. Повечето от техните прототипи са черни и са с допълнителни слоеве от фолио в цвета на каросерията, за да заблудят неопитното око. Те дори монтираха ауспуси на ранните прототипи на Taycan, за да накарат хората да мислят, че това е просто Panamera на бензин.

Шпионските снимки на автомобили са по-стари, отколкото си мислите. Всъщност това е традиция, която датира от 50-те години на миналия век. Немските автомобилни журналисти Хайнц-Улрих Виселман и Вернер Освалд са пионери в тази практика, когато публикуват снимки на неизлязъл модел в списанието Auto, Motor und Sport. Както можете да си представите, автомобилните производители не са били особено доволни да видят бъдещите си продукти изложени на показ пред целия свят. Оттогава автомобилните компании усъвършенстват изкуството да крият моделите си, които са в процес на разработка.
  
  

0 от 500